ORIS.

roelkalkboel Schreef:

onder de liefhebbers zeer
gewaardeerd

:sunglasses: maar ik snap wat je bedoelt.

Ze lijken me net n stap hoger gepositioneerd dan tissot, hamilton en certina.

marnix.moed Schreef:

roelkalkboel Schreef:

onder de liefhebbers zeer
gewaardeerd

:sunglasses: maar ik snap wat je bedoelt.

Ze lijken me net n stap hoger gepositioneerd dan
tissot, hamilton en certina.

Onder de horlogeliefhebbers :wink:

Haha, dat vind ik ook wel wat minder. Je hebt toch om de een of andere reden. Ik heb dat gevoel altijd sterk. Zeker nu ik mn Colt ook heb dat je wat minder ““voor de dag““ komt als met een in men ogen duurder merk.
Anderzijds gaat het natuurlijk toch om de looks. Maar na afdingen heb ik voor slechts 800 euro meer nog een colt. Trouwens … Wat is die 7-800 euro eigenlijk? Een keer naar de wc en je hebt ze verdiend. Dat is toch wel wat mij tegenstaat in mĀ“n omgeving. Optenduur ga je zelf ook op zoĀ“n manier met geld om… Je bent niet anders gewend. Voor mij is er weinig verschil tussen zulke bedragen. Omdat ik het meer over een paar tientjes denk te hebben dan over daadwerkelijk veel geld. Ik zie dat niet. Vroeger wellicht. Maar nu in ieder geval niet meer.

Wel is de stap van een horloge van 9k iets te groot. …

Maar wie weet wat de toekomst brengt…

Overigens is ““bovenstaand idee““ wel een fout idee. Net alsof een horloge merk dat minder kost. Minder goed is… Mensen zonder horloge van duizenden euros minder waard zijn. Dat kan natuurlijk niet.

robsel Schreef:

Maar na afdingen heb ik voor slechts 800 euro meer
nog een colt. Trouwens … Wat is die 7-800 euro
eigenlijk? Een keer naar de wc en je hebt ze
verdiend.

Alles is relatief! Prima horloge die Colt!! Als instapper :slight_smile: ik wil er nog wel eens een!

robsel Schreef:

Maar na afdingen heb ik voor slechts 800 euro meer
nog een colt. Trouwens … Wat is die 7-800 euro
eigenlijk? Een keer naar de wc en je hebt ze
verdiend.

Alles is relatief! Prima horloge die Colt!! Als instapper :slight_smile: ik wil er nog wel eens een!

Edit- maar liever denk ik de sixty five van Oris!

ben benieuwd wat jij allemaal op die wc doet dan :wink:

Candide Schreef:

ben benieuwd wat jij allemaal op die wc doet dan
:wink:

Zal wel bijklussen bij DNB :slight_smile:

Haha. Nee absoluut niet bijklussen. Maar mijn vriendin is al werkzaam… Ik heb geen arme achtergrond enzo.

Geld is ook maar relatief

Dat is voor een horloge hobby best handig (tu) :wink:

Daar kan ik wel eens aan twijfelen Candide. Stel je hebt geen geld. Spaart weet ik hoe lang voor iets. En stel je kan-kunt alles kopen. Denk je dat het gekochte dan nog waardevol is voor je??? Ik zeg niet dat ik alles kan kopen. Maar voor mij zijn bepaalde bedragen niet schrikbarend. Dat wilt alsnog niet zeggen dat ik een horloge van 6000 euro niet tĆ© duur vind. Anderzijds kun je het dus als volgt bekijken. Het hele leven heeft ““minder““ waarde. Het maakt namelijk geen moer uit… En alles is te koop. En of dat leuk is??? Dat weet ik dus niet.

Daar zit wat in Rob

De kunst is om te genieten van mooie horloges, of dat nu een Seiko is van 100 euro of een Rolex van 6000 piek…

Dat is zelfs zo met vakanties.

Geloof het of niet. Maar geluk zit niet in geld. Neem dat aan van mij… Ik zie veel mensen om me heen. Die bulken van het geld. 1000 euro netto per dag verdienen is niet een uitzondering. Het punt is gewoon dat geluk alleen mogelijk is met een balans en harmonie vinden in het leven. Met jezelf maar net zo goed met je omgeving. Ontbreekt die balans en harmony kun je nog zo veel geld hebben… Maar geen geluk óf plezier…

Wat vinden jullie trouwens van de groene versie? Ik dacht dat ik er helemaal weg van was omdat ie niet zo ā€˜alledaags’ was als de zwarte, maar na hem in real life gezien te hebben toch niet 100% meer…

Die vind ik ook erg mooi.

Hoeveel kun je deze krijgen ? Wat ontbreekt er aan dan?? tov fotos

Hij is er ook met een oranje rubberen band :slight_smile: die staat bij mij hoog op de lijst.

enige waar ik nog niet over uit ben is de bezel markeringen in het oranje… misschien net te bij het wit.

Haha, die zou ik ook willen alleen… Ik ben bang dat ik op ten duur beu raak van dat oranje. soms is het leuk zeg maar. hij is wel erg mooi.

robsel Schreef:

Die vind ik ook erg mooi.

Hoeveel kun je deze krijgen ? Wat ontbreekt er aan
dan?? tov fotos

De retail is €1 400 maar als ik me goed kan herinneren, verkopen ze in een AD voor een dikke €1 000.

Ik vind de groene bezel nog steeds super, maar de wijzerplaat is me te grijs en de groene indices maken het totaalpakket te kleurrijk.

RoyE Schreef:

Hij is er ook met een oranje rubberen band :slight_smile: die
staat bij mij hoog op de lijst.

enige waar ik nog niet over uit ben is de bezel
markeringen in het oranje… misschien net te bij
het wit.

http://timeandtidewatches.com/oris-aquis-date-oran
ge/

Hij is er ook met zwarte bezelmarkeringen.

Ik vind deze persoonlijk erg mooi.