Bij het doorsnuffelen van @Richard1973 zijn topic over de 12 zogenaamde fouten, kwam ik dus dit tegen.
Ik weet dat sommigen hier nu heel hard gaan huilen, maar als zelfs de hele rode loper in Hollywood er vol mee staat, dan zou ik tegen iedereen zeggen die nog twijfelt om een horloge te dragen op een of ander suf feestje waar black-tie verplicht is : gewoon lekker doen
Nou krijgen we eerst natuurlijk antwoorden als : 'jamaar, nee Hollywood heeft stijl pfff ’ …maar die bepalen stiekem toch wel een beetje hoe het allemaal gaat lopen toch ?
Oja als je het woordje Esquire eng vindt…gewoon niet reageren of lezen. Het zijn maar fotootjes van horloges, niks engs aan. Zoals er hier al de hele dag gepost worden.
Als alle genomineerden een horloge dragen, is het blijkbaar verleden tijd dat dat niet meer kan.
Lijkt mij nou toch wel duidelijk…met 1000 telelenzen op je gericht die elke foute schoenveter bekritiseren.
Maar dit mag dus gewoon weer.
Ach 3 van de 8 dragen niet eens een vlinderstrik dus hoe gala is het nou echt? Sowieso vervagen dresscodes al jaren (gelukkig) dus waarom niet de ‘regels’ omtrent het dragen van een (pols)horloge?
Wat me wel opvalt is het aandeel IWC. Cartier snap ik in Hollywood maar IWC en ook Jaeger had ik daar niet zo snel gezocht. Bij Hollywood denk ik aan Rolex, Cartier en Breguet
Denk toch wel dat er geen grote gala is…elke vent denkt toch wel 2 x na wattie aan trekt naar de Oscars ( plus een legertje adviseurs ). Dus als er veel besluiten om dit te doen, dan is het blijkbaar geaccepteerd.
De keuzes daarentegen vind ik zeker apart ja.
Kom op. We wisten toch allemaal al dat mensen anno 2019 zich al lang niet meer aan deze stijlregel houden? Misschien zijn er omgevingen waar dit nog een ding is, maar ik ken ze niet. Het is vooral iets dat mensen die nooit op black-tie gelegenheden komen elkaar vertellen op fora
En als je toch al wordt geforceerd om allemaal precies het zelfde te dragen, dan kan ik mij voorstellen dat er mensen zijn die toch iets willen dragen dat bij ze past en niet enkel een kledingvoorschrift is.
Ikzelf vond, naast het origami-pak van Hoult en de smaakvolle smoking van Trevor Noah, dit hands-down de mooiste keuze van wie dan ook op die rode loper:
Dit is geen grap van me, mij is het ernst. Neo-Victoriaans genderbenden op niveau, heren. Daar kan het gros van de fleecebrigade op dit forum nog wat van leren.
Ja…deze was top. En ja, ook voor mij ernst. Daar moet je toch wel de ballen voor hebben ( of niet… om maar even een toffe mannelijke opmerking te maken ).
Wat een verassing dat de Oscars gepoliticeerd wordt met die gender-vernietigende onzin.
In inderdaad, ik kan je verzekeren dat geen van de mensen op de rode loper zelf heeft mogen bepalen wat hij of zij die dag aantrok. Die worden allemaal aangekleed door de merken en modehuizen zelf, aangezien zij niets anders zijn dan marionetten voor propaganda en reclame.
Mag ik opmerken dat broeken pas sinds 600 BCE breder beginnen voor te komen in beschrijvingen? Ongetwijfeld zullen zo’n 3000 jaar geleden stoere mannen met baarden hebben gedacht dat broeken gender-vernietigende moderniteiten waren.
Ik vind mannen in jurken cool. Daar zit voor mij geen politiek bij.