otsuka lotec

Nooit van gehoord.
Is een nieuw Japans horloge merk op het niveau van Grand Seiko.
Dat zegt nog al wat.

Het horlogemerk heeft slechts 4 modellen, da’s overzichtelijk:

No.7.5., No.7., No.6 en No.5.

image

De website van otsuka lotec waar deze horloges gedetailleerd beschreven staan:

Hier een filmpje van de No.6

Héél bijzonder!

10 likes

Hoewel de afwerking op de foto’s niet echt overtuigd is die nr 6 wel een leuk ding. Doet me denken aan een 80s versterker/tuner :slight_smile:

1 like

Volgens wie?

4 likes

In de verste verte komt het niet in de buurt van GS.
Wat een kermis attracties zeg.

4 likes

Wappies gonna wappie

Het zijn wel leuke en onderscheidende ontwerpen. En voorzover ik het kon zien, worden ze maar in kleine aantallen gemaakt. Vaak staat dit garant voor bizarre prijzen, maar dat lijkt mee te vallen. Althans, 1500 a 1600 euro voor een horloge in beperkte oplage gemaakt is niet veel geld.

Dat komt waarschijnlijk ook door het gebruik van Miyota uurwerken. Volgens de website zijn de Miyota 82s5, 8215 en in het geval van de no. 6, de Miyota 9015 gebruikt.

Prima uurwerken, maar niet hoogstaand.

1 like

kan mss meteen aansluiten aan,
“aan wat doet dat horloge je nou toch aan denken” topic :sweat_smile:

1 like

Wat lelijk! Smaken verschillen uiteraard

Misschien bedoelen ze het prijsniveau. Anders zie ik het ook niet.

2 likes

Zeker niet onaardig, filmpje gezien; maar die vlijmscherp opstaande schroefkoppen in de bezel van de nr. 6 zijn een totale deal-breaker. Het glas is mineraal (!) en dus een krassenmagneet. De afstand tot GS lijkt me nog best aanzienlijk.

2 likes

Kijk even aan het eind van het filmpje, hij betaalde CHF 2800 plus import voor de nr. 6…

2 likes

Ten minste het niveau van Grand Seiko, maar hoe zou het zich tot ‘BAUNAT’ verhouden?

2 likes

Moest ik even opzoeken. Wél lachen, hoor!

1 like

Het zijn in ieder geval aparte horloges, of het nu je smaak is of niet….

Voor de naam hadden ze best wel wat marketing onderzoek mogen doen: otsuka lotec roept bij mij de associatie op: old-sucka low-tec

Chevrolet heeft de Nova ook niet verkocht gekregen in de Spaans-talige landen, vanwege de naam. No-va is vertaald dan ook gaat-niet (of; rijd niet).

Desalniettemin, de nr.6 spreekt mij wel aan.

2 likes

Zo zie je maar. Niet alles uit Japan is van hoog niveau.

Waardeloos design en dat begint al bij de website. :sunglasses:

Prul

Die asbest-dial uit dat filmpje is wel gaaf :crazy_face:

1 like

Het is een meteorite dial zoal ook in een aantal Rolex modellen wordt gebruikt.

Niet helemaal mijn ding op z’n zachtst gezegd.

Ik zie de prijzen al voor me:
Adviesprijs: €5000,-
Als u nu bestelt, binnen 15 minuten betaalt u slechts €250,- voor niet 1 maar 2 horloges!

Funky. Mooi niet echt, maar die nummer 6 met meteoriet dial zou ik absoluut zien zitten.

Bijlange geen GS, idiote vergelijking. Maar wel respect om als kleine onafhankelijke horlogemaker met zo’n geschift design op de proppen te komen. Voor de adviesprijs zou ik dat nog durven overwegen. :grin:

1 like

Pure steampunk! Die #6 vind ik wel aardig, de rest… Brrrrr!
Maar wel een beetje erg prijzig voor een geintje. GS? kom nou… alleen al die afwerkeng met die schroefjes… yuk.

image
Iets in het design…

…doet me hier aan denken. Die lagen nog bij mij in de kast, overblijfsel uit een ver verleden, toen ik nog analoge apparaatjes in elkaar soldeerde.

Dan vind ik zo’n Ome Ali smartwatch, als geintje, eigenlijk net zo leuk.

Of deze, als je een wat sjiekere wilt. (geen idee dat die kost)

.

Maar, dank voor het delen, @Amon. Altijd leuk om zulke exoten hier te zien.

Haha, klopt. Om dezelfde reden werd in Nederland de Fiat Croma een flop.

Een vette auto, dachten ze bij Fiat. Maar je wilt toch niet gezien worden in een pakje braadboter?

De Fiat Croma was een middenklasse automodel van de Italiaanse autoproducent FIAT. Het eerste model Croma werd van 1986 tot 1996 geproduceerd in samenwerking met Saab. Het tweede model Croma werd van 2005-2011 door Fiat in samenwerking met Opel ontwikkeld. Wikipedia

3 likes