De nieuwe Otsuka Lotec nr.8, doet ie jou pijn?

Eerder is er een topic geweest over het bijzondere horlogemerk Otsuka Lotec:

Daarin werden de nrs. 5, 6, 7 en 7,5 besproken.

@Tsuyosa heeft vorig jaar de nr. 9 besproken:

Dat was een wat duurder model van 100 K.

*Er is nu een nieuw model uitgebracht door Otsuka Lotec en wel nr. 8. *
Dat model is stukken goedkoper, € 5.300.

Plaatjes:

The Otsuka Lotec No.8 takes the retrograde logic of the No.6, the mechanical theatre seen in the No.9, and the experimental spirit of the No.5 KAI and No.7.5, and merges them into a more focused object.

Wat vinden we er van?

Wat vinden we er van?
  • Ik wil em!
  • Niet voor mij
  • Doet pijn aan mijn ogen
  • Doet pijn aan mijn pols
0 stemmers

Méér info op
Monochrome-watches dot com

Als TL kan ik géén links plaatsen, helaas.

1 like

Doet me aan m’n blender denken.:thinking::grin:

1 like

10 Maal groter en ik zou ‘m als wandklok mooi vinden!
Echt waar :face_with_peeking_eye:.

3 likes

Ik vind het een cool ding. Niet mooi, maar cool. Die kroon is verschrikkelijk, zo uitstekend beneden, en om een of andere reden past het er nog bij ook. Gaar.

1 like

Tof! Sorry, heb wel even die verschrikkelijke fout in de titel verbeterd :sweat_smile:

1 like

Thanks!

1 like

Vind die bakelieten aan/uit knop zo midden op de plaat wel origineel in het rvs.

En die Japanse tekens heb ik als tattoo.
Maar dan betekent het “ mighty warrior”.

1 like

Het zal wel een bepaald soort smaak zijn, maar het is niet de mijne. De kroon ziet er gewoon uit alsof je horloge naar de vaantjes is, never dat ik daar mee rond zou lopen.

1 like

Die gasmeter van ze vond ik nog wel geinig, maar dit begint wel heel erg vorm over functie te worden (en dan heb ik het over het draagcomfort)

Van € 92.000 naar € 5.300
Ben wel benieuwd, ik blijf ze volgen.

1 like

Handig dat ze er ook gewoon nummer 8 bij zetten
Net als in een Chinees restaurant! :slightly_smiling_face:

Gaaf ding…

Voor 5k koop ik denk ik liever wat anders.
Kleine speler he.

2 likes

Ik zou 'm wel vet vinden als vintage espressomachine

Wél heel handig dat ze, voor de geestelijk minder bedeelden zoals ikzelf, hebben aangegeven waar je moet kijken voor de uren, de minuten en de seconden :anguished:

Nu ik meer begrip op kan brengen voor dit soort technische outside-of-the-box horloges zou ik het niet afschieten, maar deze raakt me niet. Ik vind het maar een rommelig geheel.

De prijs zal wel te verantwoorden zijn, maar ik zou hier zelf nooit geld aan uitgeven, ook niet voor een tiende: als het mijn smaak niet is, dan koop ik het niet.

Wel leuk dat het gedeeld wordt. Ik had hem elders al gezien, maar toen meteen weggeklikt.