Oud hugo boss horloge waarde?

ik heb een vraag over een oud Hugo Boss horloge. Mijn vader heeft mij zijn oude Hugo Boss horloge gegeven en ik was benieuwd hoeveel zo’n ding nou eigenlijk waar is (ik wil hem natuurlijk niet verkopen maar ik ben wel nieuwsgierig). Ik heb overal gezocht en kon het nergens vinden misschien kunnen jullie mij helpen? Het is een ijzer horloge met op de achterkant de nummers 1120 en 09324 als je een foto wilt kan je me altijd een berichtje sturen ik hoop dat iemand de naam van het horloge vind

Een oude Hugo Boss is waarschijnlijk niets waard, een jonge trouwens ook niet.

31 likes

Hugo Boss horloges zijn zogenaamde plakmerken. Houden hun waarde niet en zullen ook niet stijgen in waarde.

Jouw draaggenot is de hoogste waarde die het horloge zal krijgen. Geniet er van.

4 likes

ok bedankt voor het antwoorden!

maar jij weet toevallig niet hoe ik kan zien wat de waarde is?

Genoeg emotionele waarde kan ik mij voorstellen. Echter de kans dat je zo’n horloge voor meer dan 50 euro verkoopt is nihil.

google, marktplaats, eBay, Als je daar gaat zoeken naar hetzelfde horloge dan zie je wat de vraagprijs is en dan weet je ongeveer wat de waarde is.

Zet anders even een foto van het horloge online.

De waarde van een horloge hang altijd af van de gebruikte techniek, hoe exclusief iets is en de vraag en aanbod.

De techniek van een Hugo Boss horloge is niet speciaal. Horloge wordt vaak in dezelfde fabriek gemaakt als een Tommie hilfiger, Armanie etc horloge. Ze plannen er alleen een ander merkje op (plakmerk).

Onder de liefhebbers van horloges is de vraag niet groot naar dit merk en blijft de prijs op de tweede hands markt daarom laag.

Zoals ik al eerder schreef, jij hebt het gekregen van jou pa, dus emotionele waarde is zeer hoor. Geniet er van.

Waarom is het trouwens van belang of het horloge 50 of 5000 euro waarde heeft?

1 like

ik weet niet ik was eigenlijk gewoon benieuwd mn vader zei dat hij hem voor paar honderd gulden had gekocht misschien had hij nog waarde. alleen het probleem is er staat nergens een naam dus het is ook bijna onmogelijk om het horloge op bv google te vinden

Honderden euro’s dat klopt op zich wel. Sommige modellen met aanbieding worden nu voor €350 aangeboden.

Zoals al eerder aangegeven: niks tot bijna niks.

Als ik hier 25 a 30 euro voor kan krijgen op MP zou ik blij zijn.
Niet om je te bashen,maar het merk Boss heeft weinig waarde in de horlogewereld.

In de fashionwereld(Boss is fashion) gaat het ook altijd om de nieuwste collecties en gaan oudere collecties uit de mode en zo ook de horloges van dit merk.

2 likes

Ja door hem op MP aan te bieden en af te wachten wat er geboden wordt. Dat is dan de waarde.

1 like

Ongeveer 10 jaar geleden heb ik een soortgelijk horloge van HB gekocht voor ongeveer 250 euro. Dus die paar honderd gulden kan wel kloppen.

Geniet van je klok en hopelijk het begin van een nieuwe hobby :slight_smile:

Als ik de positie van subdials, datumvenster én de vermelding Swiss Made zie, zou het zo maar kunnen zijn dat er een ETA 251.262 quartz module in zit en dan wordt het een ander verhaal.
Zo’n quartz module wordt ook gebruikt door TAG Heuer (CJ1111), Breitling (Colt chrono) en in mijn Epoch Stockholm Racing Chrono.
Dat zijn horloges van zeker wel rond €600 (2e hands) of méér.
Probleem is, dat Boss niet bekend staat om het gebruik van dergelijke modules, waardoor al snel een lage waarde wordt geroepen.
Een wolf in schaapskleren.

Je kan de achterkant opendraaien en eens kijken welk nummer op het werk is vermeld, dan is de waarde ook beter in te schatten.

We horen het graag :slightly_smiling_face:

2 likes

No offense maar een ETA uurwerk maakt t niet gelijk een horloge van 600 euro (of enige waarde)

7 likes

Ook weer waar, maar meteen €25 of niets waard roepen gaat mij ook even te snel :slightly_smiling_face:

ik zal morgen wel even kijken, iemand enig idee hoe ik zo’n ding openmaak ben hier nogal nieuw in :smile:
Het gaat mij natuurlijk niet om het geld, zoiets ga je niet verkopen wat je hebt gekregen maar als het mij niet lukt om het morgen te openen ga ik naar een juwelier dan kunnen ze waarschijnlijk ook meteen de waarde bepalen

Dus het gaat je wel om het geld :grin:

2 likes