Oude Breitling echt of nep?

Goedemorgen,
Ik weet dat er hier geen waardes gegeven worden op het forum, maar zou graag alleen weten of ik een goede koop heb gedaan.
In deze economisch rare tijden ben ik mijn spaargeld o.a in horloges aan het beleggen omdat ik met regelmaat verliefd wordt op vintage chronografen.
Meestal koop ik ondanks dat ik niet veel verstand van heb er 1 van een paar honderd euro puur omdat ik hem mooi vind.
Nu heb ik voor mijn doen heel

veel held uitgegeven zonder te weten of ik niet veel teveel betaal voor dit plaatje.
Liefde maakt blind en ik was er gelijk tot over mijn oren verliefd op, mede door de porseleinen wijzerplaat.
Een waarde ga ik uiteraard niet vragen maar heb ik met €2500 teveel betaald voor dit horloge?
Ik kon dit type niet vinden en zag dat bijna alle oude Breitlings een nummer op de onderkant van de kast hebben.
Iedereen vast hartelijk dank voor zijn reactie!

7 likes

HorloG even benaderen.
Geert is in mijn ogen degene waar je moet zijn.
Veel passie en kennis over het merk Breitling.
Ben benieuwd wat er uit komt.

1 like

Waar heb je deze aangekocht? Particulier of bij een bedrijf?

Vintage is ook niet mijn hoek maar die wijzers lijken mij er niet bij de horen. Zijn vaak zwart zoals de secondewijzer. Voorbeeld:

Deze Breitling is geheel nep.

Vintage Breitling is een mijnenveld, er zijn veel redials of uurwerken die niet kloppen. In dit geval is het uurwerk slecht gemarkeerd, en de plaat is opgemaakt.

5 likes

Geef even een onderbouwing joh.

Ah ninja edit

Was ermee bezig, even rustig aan op de zaterdagochtend

5 likes

Ik heb deze bij een pandjeshuis gekocht

Kun je ermee terug?

2500 is veel te veel voor een neppe Breitling

1,- is al teveel voor een neppe maar je hebt het over slecht gemarkeerd en opgemaakt maar dat is dan toch niet meteen nep?

1 like

Uurwerk is een landeron 48. Breitling gebruikte bijna nooit landeron maar vaak Venus destijds.

1 like

Een dergelijke Breitling ben ik nog niet eerder tegengekomen, @Bernhard weet volgens mij bijna alles van vintage Breitling en de valkuilen…

Zelf zou ik hier geen 2500 euro voor over hebben gehad om mijn spaarcentjes in te investeren en vind het altijd jammer dat sommige forumleden achteraf advies komen vragen terwijl je dat imho beter vooraf kunt doen…just my 2 cents…

4 likes

Net even gegoogled op ‘breitling landeron 48’ en kreeg meerdere hits van Breitlings met dit uurwerk. Zijn dat dan allemaal sowieso neppers? Kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

1 like

Bijna nooit, maar ze gebruikten het dus wel…

1 like

Aan het uurwerk te zien is het, als het een nepper is, sowieso geen moderne Chinese replica. Ik vraag mij dan ook af waarom ze de moeite zouden nemen om Breitling op het uurwerk te graveren en aan de binnenkant van de deksel van de (naar ik aanneem) gouden kast, en niet aan de buitenkant, wat je als nepper-fabrikant toch eerder zou doen om een argeloze koper te overtuigen. Met andere woorden: ik vind dat mensen die hier met een simpele woord stellen dat iets nep zou zijn, die bewering met een goede, controleerbare onderbouwing zouden moeten staven.

11 likes

Maar dit horloge wordt wel als nep afgedaan omdat ze dit uurwerk ‘bijna nooit’ zouden gebruiken …

2 likes

Lijkt me inderdaad onzin, een horloge als nepper bestempelen omdat het uurwerk dat erin zit door het merk “bijna nooit” gebruikt wordt…
Waarmee ik overigens niet beweer dat het horloge wel origineel is.

2 likes

Er zit wel een verschil in wie een bepaalde uitspraak doet, we hebben hier wel experts op bepaalde merken en die kun je over het algemeen prima op hun woord geloven.

De wijzerplaat is in ieder geval opnieuw opgemaakt en de wijzers kloppen niet. Vraag is of de plaat wel is opgemaakt zoals het hoort. Als het uurwerk ook niet klopt bij het jaar/de referentie dan kun je wel zeggen dat het totaal niet bij elkaar hoort en zeker geen 2500 euro waard is.

3 likes

Omdat dit extra credibility geeft. Handelaar kan kast openen. Breitling op t movement. :ok_hand:

Hier gaat u wat mij betreft al mank hier op het forum.
Het is geheel aan u wat u met uw geld doet, maar net zoals bij iedere vorm van beleggen dient u zelf gedegen onderzoek te doen alvorens in een belegging te stappen.

Vind het behalve dom ook niet chique dat u nu hier om “gratis” advies komt vissen.
Beleggers in horloges wegens economische redenen vallen bij mij iig niet onder de noemer liefhebbers.
En laat dit HorlogeForum nou net een plek zijn voor liefhebbers.

Succes met uw beleggingen, maar ik zou voortaan eerst zelf onderzoek of expertise inkopen alvorens over te gaan tot aankoop.

16 likes

Chic. Maar ik vind het altijd wel leuke en leerzame topics. Waar je toeschouwer kan zijn van de roekeloosheid van een ander. Win-win wat mij betreft.

Dit inderdaad. Ik snap ook niet dat je 2500 uitgeeft zonder garanties en op zijn minst 99% zekerheid dat het klopt.

10 likes