Maar de eerste die een fabrikant of verkoper van de echtheid van een horloge is toch de potentiële koper? Wij maken misschien een horloge open om de echtheid te onderzoeken of laten dat door een horlogemaker doen, maar volgens mij doen verreweg de meeste kopers dat niet. Daarom mijn gedachte: waarom de merknaam als nepperfabrikant wel aan de binnenkant van de kast graveren en niet (ook) op de buitenkant?
Ook vraag ik mij af waar mensen op baseren dat wijzers niet kloppen. Alleen omdat ze niet op internet of in boeken een zelfde horloge met deze wijzers kunnen vinden?
Inderdaad, zeer leerzame topics! Ik ben heel erg benieuwd naar een expert-onderbouwing wat al dan niet bij elkaar hoort / echt is. Daarnaast hoop ik, onafhankelijk van de overwegingen tot aanschaf, toch voor TS dat het geheel echt en origineel is.
Ok, here we go:
-Er mist een referentienummer op de achterkant
-De gravering op het uurwerk, lijkt nergens op (uit deze periode signeerden ze helemaal niet)
-“Breitling” aan de binnenkant van de kast is als een outline gegraveerd, dat hebben ze nog nooit gedaan, en het is veel te groot
-“Breitling” op de wijzerplaat is rommelig en vlekkerig
Dit is wel een jaren veertig/vijfitg chronograaf á la Chronographe Suisse maar die voorzien is van hier en daar “Breitling”, maar heeft niks met Breitling te maken. Jammer.
Klopt. Maar de verkopende partij laat wel duidelijk foto ‘s van de binnenkant zien in de verkoopadvertentie, om het een echter gevoel mee te geven.
Een chronographe suisse is te verkopen voor zo’n 750 euro. Knutsel er een paar Breitling stempels in en het is wachten op iemand die zo gretig is om er 2500 euro voor meer te leggen. Zo simpel is het.
Ik vind het overigens best een mooie chrono. Ook nog goud, althans, neem aan dat het vol goud is.
Aangenomen dat het experts oordeel klopt, is het alsnog oprecht jammer dat een of andere oplichter het nodig vond om random Breitling logos te plaatsen op dit horloge voor een paar extra centen
Geen idee, maar forum is een beetje veranderd in gedrag. Alles moet onderbouwd worden door zogenaamde experts. En zelf zo min mogelijk research werk doen voor de aankoop. Het leuke aan een zoektocht is om zelf in te lezen en vervolgens zelf een aankoop te doen met zekerheid.
Niemand hoeft zich te verantwoorden. Het is wat mij betreft heel interessant de mening van kenners te lezen! Ik lees alles met “assume positive intent”. Tsja en zelf dan proberen de feiten te checken maakt het alleen maar leuker😊.
Ik bedoel het precies zoals ik het geformuleerd heb. Ik vind dat iedereen die op een forum als dit onvoorwaardelijk stelt dat een horloge nep is, maar overigens ook iedereen die stelt dat een horloge echt is, zijn argumenten daarvoor zou moeten geven. Aan een niet-beargumenteerde stelling hebben we niets.