Oude Cartier Santos echt of niet? Nou nee hoor. Echt niet. 🔒

Ik kan online niet veel vinden over de oude horloges, ook qua afbeeldingen.
Dit horloge heeft 4 steentjes erin zitten, aan een kant zijn die steentjes er dus uit. Dit zie ik niet in andere horloges.
Ik denk iig dat het een oude horloge is, namaak of niet.

2 likes

Ik zou zeggen dat ie nep is, ondanks dat ik geen Cartier expert ben.
Maar het doublé laagje is eraf gesleten: ik betwijfel dat een echte Santos een doublélaag zou kunnen hebben?
En de spacing van ‘Cartier’ ziet er ook nogal vreemd uit en dat is alleen wat mij zo ‘ff snel’ opvalt.
Verder is de kroon te klein en ik zie ook geen ‘Cartier’ staan in de V van VII.

2 likes

Ik las dat de echt oude Cartier horloges nog wel verguld goud waren. En de r op de achterkant is er haast vanaf gesleten, dus veel gedragen.
Maar kan er ook niet veel over vinden jammer genoeg.
Ik ga er denk ik ook nog wel mee naar een juwelier, al is het voor wat extra info.

Veel slechtere neppers bestaan er niet denk ik

9 likes

Daar hoef je niet mee naar een juwelier te gaan, is nep ( en nog een hele slechte ook
) en vergulde Cartier Santos horloges bestaan niet.

6 likes

Her en der zie je groen door het goud, er is een koperlegering gebruikt die daarna verzilverd en daarna verguld is. Dit was redelijk gebruikelijk in de jaren 50 tot 70, maar niet echt bij de luxe dure merken. Dit kan een indicatie zijn dat je hier een neppert te pakken hebt.

Zeker weten? Ga langs bij een dealer of horlogemaker (of maak hem zelf open) en kijk eens wat voor uurwerk er in zit.

2 likes

Zoals hierboven al is gezegd: nepper dan dit kan bijna niet.

1 like

Gaan we weer
 :stuck_out_tongue_winking_eye:

16 likes

Kan een indicatie zijn
? Dit is 100% nep, komt nog niet in de buurt van een echte Cartier Santos die zoals eerder gezegd niet eens verguld bestaan.

1 like

Op welke zolder is deze gevonden?

2 likes

Bedankt voor je antwoord.
Goed om te weten dat ze vaak in die tijd dat soort legeringen gebruikten. Daar kan ik wat mee.

Je leest nogal selectief. Dit moet je lezen :point_down:

7 likes

De wat kleine kroon, zo lijkt het, de missende steentjes, de algehele afwerking, lijken mij niet echt representatief voor een vintage Cartier, zelfs niet wanneer deze intensief gedragen is. Ik zou niet uitgaan van een authentiek exemplaar. Maar flop de achterdeksel er even af, dan weet je het zeker.

1 like

Er zijn toch wel wat voorbeelden

En dichter bij huis;

https://www.juwelierburger.com/EN/sold-watches/cartier/tank-vermeil-mm-gold-plated-12621

Dus ik ga niet mijn hand hiervoor in het vuur steken.

Bedankt voor je reactie.
ik ga zeker nog de achterkant eraf halen.

Dat zijn geen santossen.

Maar die van Frank_S is nep

1 like

Ik wel.

Nep.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn een heel oud model en een Tank Must de Cartier.

Geen “Cartier” zoals het voorbeeld hier, een Santos.
Cartier is high end. Dit is rotzooi.

Ik ben echt benieuwd wat ze erin geklust hebben.

2 likes

Ik geloof je :slight_smile:
Dat betekent niet dat ik het zelf zou durven zeggen.

Ik ook. Altijd spannend :smiley: