Ik kan online niet veel vinden over de oude horloges, ook qua afbeeldingen.
Dit horloge heeft 4 steentjes erin zitten, aan een kant zijn die steentjes er dus uit. Dit zie ik niet in andere horloges.
Ik denk iig dat het een oude horloge is, namaak of niet.
Ik las dat de echt oude Cartier horloges nog wel verguld goud waren. En de r op de achterkant is er haast vanaf gesleten, dus veel gedragen.
Maar kan er ook niet veel over vinden jammer genoeg.
Ik ga er denk ik ook nog wel mee naar een juwelier, al is het voor wat extra info.
Her en der zie je groen door het goud, er is een koperlegering gebruikt die daarna verzilverd en daarna verguld is. Dit was redelijk gebruikelijk in de jaren 50 tot 70, maar niet echt bij de luxe dure merken. Dit kan een indicatie zijn dat je hier een neppert te pakken hebt.
Zeker weten? Ga langs bij een dealer of horlogemaker (of maak hem zelf open) en kijk eens wat voor uurwerk er in zit.
De wat kleine kroon, zo lijkt het, de missende steentjes, de algehele afwerking, lijken mij niet echt representatief voor een vintage Cartier, zelfs niet wanneer deze intensief gedragen is. Ik zou niet uitgaan van een authentiek exemplaar. Maar flop de achterdeksel er even af, dan weet je het zeker.