Oude Cartier Santos echt of niet? Nou nee hoor. Echt niet. 🔒

Zoek de verschillen.

10 likes

Bij die onderste staan de schroefjes allemaal scheef.

27 likes

Maar dat zijn geen Santos horloges.
Sorry maar als je er geen verstand van hebt moet je misschien iemand ook geen advies geven.
Deze Santos is 100% fake.

1 like

Relax gast. Ik denk dat niemand hier altijd 100% het juiste antwoord kan geven. Of heb je je werk ervan gemaakt om van foto’s door amateurs precies te kunnen zien wat wel/niet echt is van elk type horloge en heb jij het altijd goed?

Mij ging het er meer om dat Cartier af en toe wel eens verguld (nog steeds is een kroon verguld bijvoorbeeld) en dat ik geen expert ben, heb ik nergens verstopt toch? Ik blijf juist weg van melden dat het een echte of een neppert is.

3 likes

Gast… ?
Als je een heel klein beetje verstand hebt van horloges dan kun je meteen 100% zeker zeggen dat dit fake is.
Dat kan ik ( zit 30 jaar in de horloge business ) en velen met mij hier op het forum.
Dit is geen twijfelgeval, dit is 100% nep.
En als je dat niet ziet ga dan niet in discussie met mensen die dat wel zien/ weten en geef de topicstarter geen valse hoop.
Sorry maar je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt en dat geeft niet maar ga dan antwoorden van anderen niet in twijfel trekken.

En verder, geniet van je weekend ! :+1:

4 likes

Misschien wordt het dan tijd dat ze dit deel sluiten, alleen laten beantwoorden nog voor professionals. Kunnen amateurs die het goed bedoelen, zoals ik, ook niemand voor de voeten stoten en vervolgens worden afgemiept. Scheelt een hoop irritatie aan beide kanten denk ik.

Heel fijn weekend toegewenst, ik wens je mooie verkoopcijfers toe.

6 likes

Je hoeft niet te reageren op een draad he.

10 likes

Heb in deze echtheiddraad wel eens meegemaakt dat een aantal zelfbenoemde kenners zeker wist dat het namaak betrof maar het ding gewoon echt bleek. :slightly_smiling_face:

Dit gezegd hebbende, het nu besproken horloge maakt op mij een heel erg nagemaakte indruk.

4 likes

Yes. Gebeurt soms.

Het ergste is als mensen met voldoende kennis al een helder oordeel hebben gegeven en het evident is.

Als dan vervolgens iemand op basis van een vaag gevoel daaraan af gaat doen, dan is dat voor leken ontzettend verwarrend.

Verwarring zaaien in de discussie over “echt of niet” is niet wenselijk naar mijn mening.
Aan de andere kant is er soms een oprechte en goede vraag te stellen, of een nuance te plaatsen.
Het is een dun lijntje tussen wat hinderlijk en ondersteunend is.

Fijn als iedereen daar even bij wil stilstaan.

6 likes

Hahahaha, wat een superslechte fake!!

1 like

Leuk, benieuwd wat erin zit!
Een ding is zeker, je gaat er geen Cartier uurwerk in aantreffen.

De grap is, dat je in een originele Cartier zomaar een simpel, amper gefinished, ETA-uurwerkje aan kan treffen.

De tourbillons etc. worden goeddeels voor Cartier gemaakt bij Roger Dubuis, net buiten Genève. Ik ben er geweest en heb het met eigen ogen gezien.

2 likes

De oude Santossen uit de jaren 80 / 90 werden bij Ebel gemaakt/ geassembleerd.
Dat heb ik dan weer gezien … :slight_smile:

2 likes

Sorry maar wtf is dit voor ding? :joy:

1 like

Dat lijkt me nou ook weer niet nodig. Maar als je niet weet waar je over praat (in het algemeen, niet per se op jou gericht), geen kennis hebt van het merk en het niet zeker weet, zeg dan gewoon niets. Veel mensen beginnen met “ik ben geen kenner”….juist, dus hou dan je mond verder.

12 likes

de man lijkt echt sprekend, net als destijds mijn auto …
hoe doet u dat ?
:rofl:

1 like

Ik zie ook geen ‘Cartier’ verwerkt in de ‘VII’

Staat bij sommige modellen in de X.
Maar zover heb ik bij dit stuk vuilnis niet gekeken.
Check alleen de verguld koperen kast en de typografie op de wijzerplaat.

3 likes

Nog even gekeken bij de X maar… nee :smile:
Ze hebben niet eens moeite gedaan!

Nou nou…

Echt of nep, een beetje respect is niet uit zijn plek hier. TS vraagt naar expertise op het forum. Niet om af :fire: te worden.

2 likes