Die panda is een Clival.
Diver met dezelfde wijzerplaat.
@PeterLC ik ben geen horlogemaker dus ik kan het mis hebben. Refereerde overigens naar een simpel handopwinder qua service. Niet naar een penanker of de Valjoux.
Die panda is een Clival.
Diver met dezelfde wijzerplaat.
@PeterLC ik ben geen horlogemaker dus ik kan het mis hebben. Refereerde overigens naar een simpel handopwinder qua service. Niet naar een penanker of de Valjoux.
Ik denk dat het hetzelfde horloge is… maar van ts ontbreekt de duik bezel. Goed gevonden.
Ook goed gezien!
Juist de eenvoudigste vintage werkjes kunnen je helemaal gek maken achter de werkbank.
Vind het oprecht een mooi horloge met die ring erbij.
Jep. Sympathiek horloge. De bezel maakt m wel echt af.
Gaat een vrij onmogelijke zoektocht worden naar die bezel ben ik bang…
Ja… en wil je er vanaf ook slecht nieuws.
Geluk bij een ongeluk lijkt me dat in dit geval het kastje gewoon door Clival ingekocht zal zijn, dus wellicht zullen andere merken dit kastje incl duikbezel met andere plaat ook verkocht hebben.
Is inderdaad een mooi horloge. Het is natuurlijk net diegene met schijnbaar het meeste werk/kosten aan
Deze kan me ook prima bekoren.
Zou het een stalen kast zijn?
Staat all steel op de caseback, @KaiseRRuby
Ja… die is ook leuk. Eerlijk gezegd zijn ze allemaal gewoon wel leuk.
Als kickstart van je horloge collectie kan je slechter beginnen.
Ja. Je kunt natuurlijk ook een paar horloges proberen te verkopen en met dat geld 1 ander horloge opknappen.
Laat me maar weten als je iets kwijt wil, ik heb best interesse in die Clival.
Start van de vintage collectie dan.
Ik vind beide chronos in elk geval ook leuk. Jaren 50/60 dressertjes vind ik zelf vaak een beetje saai.
Ik hou het zeker in mijn achterhoofd
Je mag me altijd een pm sturen hierover.
Ik volg je inderdaad wel in het saaie aspect ervan. Zou ze zelf niet kopen denk ik.
Hoewel mijn Tissot ook best in de buurt komt…
De geschiedenis en net de ouderdom spreken me wel enorm aan. Dat het ‘familiestukken’ zijn natuurlijk ook.
Voor mij zou dat een reden zijn om ze te houden.
Een ander noemt het tijdloos en klassiek. Ik zie er teveel en ze lijken allemaal op elkaar…
De fascinatie dat er klokjes zijn die bijna dubbel zo oud zijn als mij (36) is immens in mijn geval.
Ik overweeg er enkel weg te doen, omdat er zoveel zijn. De collectie moet ook nog wat serieus blijven qua aantallen
De vraag is eerder, had uw vader een account op horlogeforum? Want dat hij van horloges hield is wel duidelijk
Mijn vaders onkunde op digitaal vlak lijkt het me zeer sterk! Denk dat deze ook voornamelijk van mijn opa kwamen, want mijn vader was eerder voor Spaanse? merken als Rodania en Festina.
Zelf heb ik een voorliefde Seiko en Tissot, maar die lijst gaat sowieso nog uitbreiden