Dus nog ouder dan ik dacht? Best interessant toch…
Verwacht niet teveel van de Continental chrono.
Daar zit hoogstwaarschijnlijk een penanker werk (EB 8420 o.i.d.) in
Dus weer een hoofdpijn dossier voor @lassale
Dit is het Horloge waar ik ook het minste ‘feeling’ bij heb. De precies houterige bezel spreekt me echt niet aan. Het geeft het horloge een goedkoop gevoel precies. Maar dat is persoonlijk smaak en mening.
Veel zal er niet mee gebeuren mezelf kennende
De chrono en sicura zijn in mijn ogen de leukste. Over de chrono kan ik niet veel zeggen, buiten dat ik deze zo zou overnemen
De Sicura is, zoals ondertussen al aangehaald een 23 je wel pennegang handopwinder. Prijs hiervoor is moeilijk, ik heb ze zien gaan voor 30-60 euro als ze kapot zijn, en tot 150-200 als ze hersteld zijn, specifiek voor jouw kleiner model. Ik heb deze zelf 2 keer.
Ik vind ze zelf te duur (voor de kwaliteit van verchromende kast en pennegang) om ze aan die prijs te kopen.
Van de 14 Sicura’s die ik heb, heb ik er maar 2 meer dan 100 betaald, rest tussen 0 en 40 euro, maar moet ze wel zelf herstellen
Bedankt voor de info!
Ik overweeg er een project van te maken, maar het zou wel heel nieuw gebied zijn voor mij. Tips waar te starten?
Wat de bezel betreft lijkt het geen compleet uniek onderdeel en lijken er soortgelijke modellen dezelfde bezel te hebben. Allemaal goed en wel, maar ik ben een absolute leek als het aankomt op vervangen van onderdelen, dus geen idee in welke mate dit makkelijk te vervangen is.
Wat ik het meeste tegenkom bij Sicura’s die niet lopen, vast blijven zitten is dat ofwel balans kapot is (onderdelen va deze binnenwerken zijn nog te vinden), of dat ze gewoon te vuil zijn. Soms ook wat roest bij de tige en wijzerverzettingsmechanisme.
De bezel lijkt mij nog in goede staat, waarom zou je die veranderen? Een nieuw glaasje (of polijsten), gaat al wonderen doen.
Krijg je zoiets:
Heb je zelf ooit al een uurwerk gereviseerd?
Sorry Twix was met twee horloges tegelijk bezig. De Sicura heeft idd geen bezel nodig.
Ik heb dit nog nooit gedaan zelf, maar wil het zeker proberen, dan wil ik het natuurlijk wel goed aanpakken en niet het horloge nog feller afbreken.
Damn, toch een mooi horloge zo!
Die Sicura is inderdaad mooi, maar dat penanker zou me toch wel een beetje tegenhouden.
Ik had je ook een PM gestuurd rondom die Clival. Grote voordeel van dat horloge is het uurwerk, dat is kwalitatief gezien gewoon een goed uurwerk. Maargoed, het loopt niet dus een service is nodig. Er zit geen bezel op, al is het een generieke kast, waar ga je zo’n bezel vinden? Gaat echt een hele lastige klus worden.
Mijn Lancia met een Valjoux 7733 heb ik drie maanden geleden geloof ik verkocht voor 225 euro. Die liep uitstekend en was ik goede staat.
Ik zou de waarde van die Clival momenteel rond de 50 euro schatten gezien al het werk. Dat is puur persoonlijk hoor.
Ik dacht dat ik altijd lage biedingen deed😂 maar ik geef me geslagen.
Landeron werken 48/148/248 doen op de baai al gauw 60-70 dus als het inderdaad een Valjoux werk is kun je IMO wel iets meer verwachten.
Wat me wel opvalt is dat die ASEIKON wel heel luid klinkt. Is dat gewoon omdat het geen kwalitatief merk is?
Het is ook een handopwinder.
Heel normaal hoor, ook goedkopere uurwerken. De Sicura’s hoor je ook goed tikken hoor
Aseikon werd gemaakt door Ruhla dus alweer een stiftanker werk.
En die zijn erg luidruchtig
Dit heb ik nog nooit gehad, haha.
Zou kunnen dat je gelijk hebt, het is puur een gevoel. Ik zou het voor vijf tientjes wel willen proberen.
95% zeker een valjoux.
De bezel gaat inderdaad een probleem worden. De plaat is wel leuk. Je hebt een grotere kans denk ik een identiek kastje met bezel te vinden, of een soort gelijk uurwerk met een rotte plaat zodat je er weer 1 mooi horloge van kan maken.
Zelfs voor de parts is dat horloge meer waard dan de 50 euro imho.,
stalen kast… duikchronootje… reverse panda dial…
Heeft wel potentie.
€50 is erg weinig voor dit horloge, naar mijn mening ligt de waarde toch wel een stuk hoger.
Wat zou de waarde zijn denken jullie?
Ik had ook eerder iets rond €100-120 gedacht? Of zit ik weer te hoog?
Lijkt me haalbaar
De Continental heeft een penanker chrono-uurwerk.
Op Ebay wordt eenzelfde wijzerplaat in andere kleur aangeboden met als omschrijving:
Continental made by Yema, dia. = 29.80mm for a caliber EB8420.