Oude horloges vader en opa

Met alle respect hoor, 120 euro ±/ 150 dollar. Kijk op eBay, een diver met een Valjoux 7733 gaat weg voor 300 dollar. Een werkende, die er fatsoenlijk uit ziet.

En dan 150 dollar voor een niet werkende, zonder bezel?

hier en deze in prachtige staat

Mijn eigen Lancia met 7733 tijdje geleden verkocht voor 225 euro. Werkend en in goede staat, enkel geen stalen kast.

1 like

Dit scheelt. Ik koop eigenlijk uit principe niets dat gecoat, verguld of verchroomd is.

Daarnaast, die in prachtige staat mist een aanzienlijk stuk van de dial. Zo mooi vind ik die dus niet. Een uurwerk is te fixen, een plaat niet.

Die bezel is wel lastig.

1 like

Ik pak twee snelle voorbeelden, na diep zoeken zul je ze ook nog beter vinden. Het gaat om de vergelijking. En ja, een stalen kast is wat waard, maar dan moet hij wel compleet zijn.

Wat ik probeer te zeggen: ik zou er persoonlijk geen 120 euro voor betalen maar dat is ieder voor zich.

1 like

Akkoord. Het is een projectje… en daar moet je zin in hebben.

2 likes

Ben alvast een ton nieuwe dingen te weten gekomen!

Ik zou er wel €120 voor over hebben. de kast kan wellicht gebruikt worden voor een ander project en de wijzerplaat is netjes.

2 likes

Moest ik em verkopen dan laat ik het sowieso weten. In het weekend eens goed en diep nadenken :woozy_face::face_with_monocle::muscle::slight_smile:

Dan heb jij denk ik het hoogste bod tot nu toe… :slight_smile:

1 like

Wat een bandje toch kan doen!

Tips om oude bandjes van dit soort te vervangen, want krijg er weinig tot geen beweging in?

Als het niet lukt om de bandpennen in te drukken zou je ook kunnen proberen de laatste schakels van de band aan de achterkant open te buigen met een schroevendraaier, dan kun je ze naar voren van de pen af halen. Vervolgens de pennen doorknippen en vervangen door nieuwe.

Bedankt! Ik zag inderdaad dat ik eventueel wat kon buigen, maar vanwege de ouderdom van het horloge was ik er niet happig op. Toch maar voorzichtig testen.

Gewoon de endlink open wippen, kom je niet bij de kast in de buurt. En anders de springbar met een tangetje pakken en voorzichtig van de kast wegtrekken zodat de springbar naar buiten buigt…

De fixoflex is toch puin.

En gelukt!

Eens lekker gek gedaan qua bandje.

3 likes

Haha. Zeker gek. Bandje is wel een maatje te groot denk ik.

Is gewoon een slechte hoek qua foto en versleten cheap ass bandje, maar desondanks gaan ze op de een of andere manier prima samen :sweat_smile:

Iemand toevallig meer info over het merk Roma 17?
Is dit gewoon het Zwitsers merk, want er is in mijn geval geen spoor van ‘Swiss’ te vinden.

Kan best een Zwitsers horloge zijn, maar het heeft een simpel penanker uurwerkje dus verwacht er geen hoge kwaliteit van. Wat echter niet wil zeggen dat ie niet nauwkeurig zou kunnen lopen.

1 like

@gekkehuus nog steeds interesse?
Als er anderen zijn die interesse hebben is het nu of nooit.

Intussen zijn de Clival en Continental verkocht :slight_smile:

1 like