Dag mede-horlogeliefhebbers,
Na een bewogen levenspad met de nodige grote tegenslagen en een moeilijke jeugd, sta ik op een plek waarvan ik nooit had gedacht dat ik er zou komen. Waar “hier” precies is? In de afgelopen 2,5 jaar is mijn leven drastisch veranderd. De komst van mijn zoon, een stevige relatie, een prachtig huis, en bovenal een persoonlijke groei die zijn weerga niet kent.
Op professioneel vlak mocht ik promotie maken naar een leidinggevende functie, en heb ik daarnaast mijn studie hiervoor afgerond om deze rol ook met kennis en vertrouwen te kunnen vervullen. Allemaal mijlpalen waar ik ontzettend trots op ben. Maar deze successen zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen. De 32 jaren daarvoor leefde ik op de automatische piloot, constant in overlevingsstand. Die houding heeft me ver gebracht, maar bleek uiteindelijk ook destructief.
Zoveel positiviteit in korte tijd bracht onverwacht veel angst met zich mee. Het voelde vreemd, bijna onwennig, om dingen te ervaren die gezond en goed waren. Het afgelopen jaar ben ik diep gegaan, oude demonen recht in de ogen gekeken. Mijn oude strategieën bleken in mijn nieuwe situatie zeer destructief te zijn en het leek er even op dat ik hiermee ook weer alles zou verliezen inclusief mijzelf. De stress vond zijn weg naar buiten in de vorm van vitiligo, dat zich snel begon te verspreiden. Maar stap voor stap, met hulp van geliefden, doorzettingsvermogen en zware therapie vind ik mezelf terug. Niet als de oude, maar als een vernieuwde versie van mezelf: sterker, rustiger en gezonder. Nu bijna 1 jaar verder ben ik bijna daar en voel ik mij dus beter dan ooit.
In dat proces heb ik ook herontdekt waar een van mijn passie ligt. Wat mij écht gelukkig maakt. Eén van die dingen is horloges. Daarom maak ik nu mijn intrede hier, bij jullie.
Mijn eerste zoektocht richt zich op een bijzondere beloning voor mezelf: de Tudor Black Bay 58 in het blauw. Een horloge dat voor mij symbool staat voor deze mijlpaal (om verscheidene redenen). Een tastbare herinnering aan hoe ver ik gekomen ben, en dat ik dit moment nooit mag vergeten. Mocht iemand deze dus te koop hebben voor een mooie prijs, dan hoop ik dat je even aan mij denkt🙏🏻.
Ik kijk ernaar uit om mee te lezen, geïnspireerd te raken door jullie verhalen en mee te genieten van al het moois (oud en nieuws) dat hier gedeeld wordt.
Veel liefs, en wie weet tot ziens!