Oude liefde, nieuw begin⌚️❤️

Mooi gezegd! We gaan ervoor!

1 like

Dank! Het blijft spannend maar het werkt helend! We gaan ervoor! :muscle:

Dank! Gaan we doen :muscle:

1 like

Dank voor je mooie woorden! Het helpt :pray: Dat hoop ik ook :pray:

Van harte welkom hier op het forum. Ik heb je verhaal met belangstelling gelezen. Er zijn al veel mooie dingen over gezegd en daar sluit ik me bij aan.

1 like

Dankjewel :grinning: Het helpt om te delen net als deze woorden :muscle:

1 like

1 like

Hoi,

Dankje!! Dat wil op werk gebied nog weleens wisselen maar naast dat dit energie vreet is het ook iets wat mij energie op kan leveren. Het zoeken naar balans blijft hierin de kunst, zeker voor mij. Maar we leren en heb het idee dat dit steeds beter gaat. Alles komt en gaat natuurlijk in fases maar als er een goede basis onder ligt qua fundament dan moet het goed komen altijd.

De BB58 was eigenlijk liefde op het eerste gezicht en de kleur blauw heeft voor mij en mijn moeder een speciale betekenis en ook voor haar was dit horloge een “wauw” (dat heeft ze niet snel daar ze door een beroerte eigenlijk redelijk is afgestompt). Het mag misschien een “mainstream” horloge zijn maar op een bepaalde manier komen veel dingen in dit horloge voor mij samen.

Maar dat gezegd hebbende; mocht je nog andere prachtige horloges kennen die afwijken van mijn liefde voor duikhorloges dan hoor ik dit natuurlijk graag. Ik ben hier naast om te delen ook om te leren van jullie allen.

Mooi trouwens dat je ook de moeite hebt genomen om mijn profiel te lezen!

Dankjewel :grinning:

1 like

Dankjewel! Haha dat geloof ik graag. Gelukkig is geld iets waar ik graag verantwoordelijk mee omga :pray: Maar een kostbare hobby is het zeker :sweat_smile: :sweat_smile:

1 like

Dankje! Trots begint langzaam te komen maar het voelt nog onwennig;) We gaan ervoor!

Dankje! Fijn dat we door ons verhaal te delen iets kunnen beteken voor elkaar. Openheid heeft mij ook veel geholpen en gelijkgestemden. Blijf hopen want het komt goed! En soms is het eigenlijk al goed maar lukt het nog niet om dat te zien of te voelen :heart:

ThnX! :pray:

1 like

Dankjewel @Frits_Deurning :pray: We gaan ervoor!

1 like

We gaan ervoor :muscle:

1 like

Dag allemaal!

Dit horloge zou ik voor rond de 2700 mogen overnemen. De verkopende partij is zeer vriendelijk en komt betrouwbaar over. Is dit is mooie deal voor de BB58 in het blauw? Hij komt uit november 2020 en loopt nog goed volgens de COSC normen

≥ Tudor Black Bay 58 -79030B - blue dial — Horloges | Heren — Marktplaats.

1 like

Ik had je profiel niet gelezen, ik kende de uitspraak cogito ergo sum simpelweg. Maar nu heb ik je profiel tekst wel gelezen. :slight_smile: Overigens ben ik het er niet mee eens. Een rots bestaat ook, terwijl er niet gedacht wordt. Met rode wijn filosofen die zich afvragen of rotsen wel bestaan, of dat ze een figment van hun verbeelding zijn verdoe ik m’n tijd niet. :slight_smile:

Lullig om te horen. Mijn vader zaliger heeft nog 11 jaar geleefd nadat hij er eentje had gehad, en persoonlijkheidsveranderingen zijn kut. Zowel voor degene die de beroerte heeft gehad als ook de naasten. Maar op het eind van de rit: Ik had m’n vader graag langer bij me gehad, verandering en al.

Say no more. Ik begrijp waarom je in dat geval zo’n horloge zou scoren. Er is weinig tegen dat soort emotionele binding in te brengen.

Zelf heb ik een paar andere keuzes gemaakt, waarvan sommige op papier zelfs blauw zijn. Ik zeg op papier:

De Nomos Ahoi Atlantik is er tegenwoordig met een updated wijzerplaat. Het blauw is zo donker dat het gewoon een ordinaire tropical dial lijkt te zijn. Je koopt zo’n Neomatik voor lagere bedragen dan de Tudor, en ze zijn evengoed 200m waterdicht. De band is trouwens al sinds 2017 in gebruik. Dit is misschien de beste stoffen band die ik ooit in handen heb gehad.

Een Grand Seiko SBGX265 is een heel aparte kleur blauw die onder sommig licht een zweem van lila heeft. Het is een HAQ horloge wat verschrikkelijk comfortabel draagt. Als je iets groters zoekt kom je in de SBGP013 terecht, maar die heeft een donkerder en blauwere sunburst plaat. Erg mooi, erg contrastrijk, maar geen bijzonder blauw, zeg maar.

Een MarineMaster SJE099 is nog steeds een duikhorloge. Ik heb deze gekocht na heel erg veel Seiko en andere merken duikers te hebben gehad. Super cool, maar absoluut geen vervanging voor jouw BB58. Ik moet wel zeggen dat als Seiko beluit om een duikhorloge van 3400 ballen te maken het wel akelig goed in elkaar zit. :slight_smile:

Maar er zijn veel coole blauwe horloges op de markt die geen duikhorloges zijn. Zo is daar bijvoorbeeld de 38mm Longines Conquest, zowel de gewone als de Heritage versies:

Deze doet het ook fantastisch op leer, en is dus veelzijdiger dan een duikhorloge. Ik vind de Heritage versie trouwens veel mooier, de onderste.

Maar er zijn ook dit soort dingen te koop:

Ik heb het bewust bij horloges gehouden die allemaal goedkoper zijn dan een BB58, omdat je in je openingspost om een horloge vroeg waar de kop al af was, zeg maar.

Is die dial in het echt ook zo flets? Ik zie op Chrono24 ook fletsere foto’s, terwijl ik in persfoto’s en bij bandenboeren dit soort foto’s zie:

Ik zou dus altijd fysiek gaan passen vooraleer ik iets kocht. De Tudor uit de marktplaatsadvertentie is goed gebruikt zo te zien aan de krassen op de band. Ik ben ook allergisch voor marktplaats, trouwens, maar dat is een nevenzaak.

Zal aan de foto /licht liggen. Mijne vond ik meestal zo het mooiste