Oude Oris / waarde

Ik zie nu redelijk wat oudere Oris modellen - jaren 70? - op eBay. Ze kosten rond de 100 euro.
Zijn deze loopwerken OK? (met waarde bedoel ik value for money). Het zijn mechanische loopwerken, maar ze intrigeren me, omdat ze toch van het gerenommeerde Oris zijn.
Of moet je rekening houden met een servicebeurt of andere zaken?

2 likes

dat zijn ze niet. Het zijn mumbai specials.

een vintage Oris voor onder de 100 zou wel kunnen maar het leeuwen deel is niet origineel.

Oris was vroeger een goedkoop/instap merk en heeft de omgekeerde route bewandeld van Longines.

5 likes

Lijkt wel een mumbay special :thinking:

€100 vind ik nogal weinig…zal wel om bovenstaande reacties gaan.

Deze heb ik voor €250 gekocht en schijnt volgens experts een originele te zijn…

Ik vind ze niet allemaal even mooi en sommige modellen zullen echt wel meer waarde hebben (monetair gezien), maar hier nog 1:


En ja, de bandjes zijn inderdaad niet origineel. Deze is ook 95 euro van dezelfde Spaanse verkoper.

Mumbai special wil zeggen: niet origineel… :+1:t2::grin:

De rest ook niet.

2 likes

Dit is de achterzijde (meestal) van deze modellen en ik zie geen signed crown, maar daar waren ze in de jaren 70 wellicht nog niet zo ver mee?

‘Oris’ Mumbai specials kom je elke dag tegen. Goed opletten dus waar je je geld aan uitgeeft. Ik had een poosje geleden een mooie ‘Oris’ als leerobject. Bleek een aan elkaar geplakte frikandel te zijn met een ST96 uurwerk. Je kunt de details hier (nog eens) na lezen.

Mijn caseback en signed grown( moeilijk te zien maar staat toch Oris op :+1:t2:)


1 like

Die van jou ziet er een stuk strakker uit en ik had ook wel een signed crown verwacht bij Oris (ook bij oudere modellen) !

1 like

Vaak zit er ook een niet origineel uurwerk in…

Dat heeft die van @Slin toch ook.

1 like

Oris was vroeger een goedkoop merk. Zullen zeker niet altijd een gesingneerde kroon gehad hebben.

Mijn uurwerk…

s-l500 (25)

Betere foto misschien :thinking:

s-l500 (24)

1 like

Het model van @Slin is inderdaad wel een originele.
De getoonde modellen van TS zijn mumbai specials (fakes), helaas zit het internet er vol mee

2 likes

Zoiets vermoedde ik al. Dank voor de bevestigingen. Ik houd 95 euro in mijn portemonnaie voor een echte Oris :grin:

Dat is het beste wat je kunt doen :smile:

Dit is wat ik een keer deed. Ik stuurde duidelijke foto’s van voor- en achterkant naar Oris (via info-mogelijkheid op oris.ch). Ik kreeg binnen een dag een mail waarin ‘unsere Uhrenmacher’ bevestigden dat het horloge origineel was. Ze konden ook nog melden in welk jaar het horloge gebouwd was.

1 like