Ik denk dat dat klopt inderdaad.
Een oude Mark II is niet waterdicht!
Oke, maar als de pakkingen goed zijn is hij toch wel waterdicht? Ik vroeg me alleen af of het 50m of 100m is voor de speedmaster mark II?
De Moonwatch is namelijk 50m
Neen.
De Moonwatch is pas ergens na 2000 50m waterdicht, ik dacht 2004 maar weet het niet zeker.
Daarvoor was het 30m en zo ook voor de Mark II. Is gewoon geen klok om te combineren met water. Ook niet onder douche.
Geen enkel waterdicht horloge hoort onder de douche.
Da klop!
Hoezo niet?
Condens.Warmte. Zeep.
Net zoals je niet met een waterdicht horloge in een stoomcabine gaat.
Okay, ik ben kennelijk onvoorzichtig. Condens en zeep kan ik nog snappen.
Goed om te weten.
…behalve de Omega Douchemaster natuurlijk.
Ik zou er ook nooit mee douchen of zwemmen.
Gaat meer om het handen wassen en eventueel nat worden door regen. Neem aan dat die daar wel tegen kan?
Een occasioneel spatje gaat hij wel redden hoor. De mijne is toch nog niet gestopt
Als je in een gigantische plensbui terecht komt (het soort waar je van staat te zompen in je schoenen en een nat onderbroek aan overhoud) steek ik mijn horloge altijd in mijn binnenzak.
Trouwens om de topic wat op te fleuren:
Hier nog op bracelet. Hangt nu op een rallye strapje.
https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xpa1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12145583_1482827028692222_1339328753_n.jpg
De krassen zijn bijna allemaal weg nu hoor
Heb zelf ook een speedmaster Mk II : is uitstekend geschikt voor dagelijks gebruik. En wint het wat mij betreft met gemak van echte nieuwelingen. (Zelfs al zijn dát ook respectabele klokjes )
Dit issue dus
Heel erg mooi @HorlogeHalle
Er is teveel moois gemaakt waardoor kiezen erg lastig wordt
Ik wil de Mark II sowieso graag een keer om de pols proberen.
Als je in mijn buurt woont (regio doetinchem) mag je langskomen om te passen.
Alleen passen……het horloge is nadrukkelijk en onder geen enkele voorwaarde te koop.
Stuur maar een pb als je daar zin in hebt.
Nog een tip: nieuwsbrief van Fratello watch: speedmaster liefhebbers met zeer veel info over deze omega’s. Én andere merken.