Er waren er meer met kunststof kast in de jaren 70.
Karex zoals gezegd, maar ook Ruhla zelf.
En Fortis/Eloga
En Nino.
Zo’n zelfde heb ik ook van het “Nederlandse” merk Monté.
Er waren er meer met kunststof kast in de jaren 70.
Karex zoals gezegd, maar ook Ruhla zelf.
En Fortis/Eloga
En Nino.
Zo’n zelfde heb ik ook van het “Nederlandse” merk Monté.
Inderdaad. Tissot had bijvoorbeeld de Sideral en de Idea
Denk dat de tissot glasvezel was zoals de continental.
Sideral wel inderdaad, maar de Idea volgens mij niet.
Correct. The mooiste idea in mijn ogen is nog altijd de plexi versie van een astrolon, waar je alles ziet zitten. Ik heb wel een astrolon (suck it swatch:wink:) maar die zit in een Smiths.
Is heb nog een Tissot autolub liggen met dat uurwerk, ooit gekregen van @Harpoen. Moet nog eens tijd maken om te kijken of ik die weer aan de praat kan krijgen. Is een beetje ondergesneeuwd geraakt in mijn enorme stapel projecten
Dan hoop ik dat die van jou er ook zo komt uit te zien na het witwassen.
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat
Ja de astrolon is best lastig om eenmaal defect terug aan de praat te krijgen daar zijn ze in principe niet voor gemaakt.
al is in principe alles dat mechanisch is terug te herstellen allen tegen welke prijs is soms de vraag.
Klopt, uurwerk zit helemaal dicht gesmolten. Je moet dus de punten waar de twee delen aan elkaar zitten los boren om het ding überhaupt uit elkaar te krijgen.
Ik krijg spontaan speekselvloed. Lekker alternatief allemaal, en frisse kleuren
De continental zijn zeer prijsvriendelijke modellen, met een goedkoop pinlever caliber er in uiteraard. Ik heb dit model in nos uitvoering maar die ligt bij een bevriend horlogemaker in Inverness die zich wat toegelegd heeft op pinlever modellen. De gele glasvezel kast is echt een knaller net als het formaat boven de 42mm en de extravagante duikdiepte van 25m
Ik heb zo’n Astrolon in een Lanco.
Loopt wel redelijk goed na al die jaren. En in ieder geval beter dan zo’n Swatch Sistem 51, want die lopen na een paar jaar weinig gedragen te zijn erg slecht met een zeer lage amplitude. Of ze zijn erg moeilijk weer aan de gang te krijgen.
Er is hier in het vintagegedeelte een topic van @Emdee dat heet plastic fantastic. Zij heeft veel kunststof horloges.
Ik heb trouwens de ook Duitse tegenhanger van de ruhla sport. Namelijk de kienzle sport, twee versies allebei nos met doos papieren, extra bezels etc. Ik heb wel een fascinatie voor die oude pinlevers.
Prachtig
Ik mag die oude penankertjes ook wel. Ze hebben vaak prachtige wijzerplaten
Prachtig, vooral die rode Timex.
Die verhuist volgende week richting Bill, beide verdienen dat wel. De timex krijgt dan een goed thuis en Bill nog eentje voor de collectie.
Dat ruhla en kienzle ook plastic hadden had ik niet gedacht. Hebben die ook van die hele dunne kartonnen papieren bandjes. Zo dun!
Ruhla was toch oostduits en kienzle west Duits?