Heb hier een jaren '70 Timex. Beetje een raar ding. Beetje beach/surfer dude horloge. Was toen zelfs voor Timex normen een budget horloge. Opwindbaar en goed werkend. Maar ik zou Bill niet zijn, als ik niet met iets met mooie/opvallende/schreeuwerige kleuren kwam. Maar goed, de horloge kast is van wit kunststof. Nu zou ik hem naar oorspronkelijk wit willen hebben. Een tandenborstel met sopje gaat wel lukken. Polijsten van het glas ook. Maar zou het haalbaar zijn hem witter te krijgen… Spiritus, wasbenzine, chloor?
Trouwens hier een grappig stukje achtergrond van het horloge uit mijn kinderjaren.
Je kan wellicht proberen de kast te behandelen met waterstofperoxide. Zo kan men vergeeld speelgoed ook weer wit maken. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar Google en YouTube staat er vol mee.
Zou ik gaaf vinden om te zien. Als je verzameling hem niet mist als hij zou gaan verhuizen😉! Vraag me echt af waar dat rondje met vierkantje voor is. IMG_20220128_174243|561x500
Ik denk dat de kast niet te openen is via de achterzijde en dat je door dat gaatje de stem uit het uurwerk kunt krijgen om hem er vervolgens aan de voorzijde uit te halen. Dat lijkt me gezien de positie het meest logisch.
Verder wel een grappig ding als je er de juiste band bij weet te vinden.
Dat wit schroefje is idd om de stem er uit te halen. Zoals iemand al opgemerkt had.
Ik heb mijne in dundee Schotland gekocht. Ik ben daar ook bij de gebouwen geweest waar timex vroeger was. Een van mijn beste vrienden is van dundee, en sinds ik op zijn trouw verscheen met kilt en zonder ondergoed ben ik redelijk goed opgenomen in zijn vriendenkring vanwie heel veel familie destijds in de timex fabriek werkte. Ik ben bezig met informatie en gadgets los te krijgen die de werknemers daar kregen.
De Orange versie die ik heb is een dames model, vermoed ik aan de grote en bandwijdte te zien.
Timex was ook niet de enige die met die vormgeving naar buiten kwam er was ook het Zwitserse continental die nog een stapje verder gingen en met glasvezel kasten werkten en
en ruhla onder hun submerk karex (zie foto’s)