Heel mooi maar geen quartz helaas
Deze Junghans Quartz heeft m’n vader in 1979 gekregen. Dit horloge was van een oom van me die het toen al jaren droeg en vrij jong overleed. De Junghans Quartz is volgens mij van rond 1970. Het loopt nog steeds nauwkeurig, in 2017 kreeg ik het van m’n vader, hij is nu 91 en hij draagt nu een groter horloge.
Ik heb een JLC Master Quartz met B&P en zelfs de aankoopbon van 16 feb 1970, de dag dat mijn grootvader 65 werd. Ik heb hier nu alleen even geen foto’s van.
Ik heb hem met behulp van een vriend eind vorig jaar na 35 jaar weer tot leven gewekt en hij loopt als een zonnetje. Hij zit nu gewoon in de rotatie
Ik ben benieuwd !!!
Spannend! Dan zou er een Girard Perregaux kaliber 350 in moeten zitten denk ik. Foto binnenwerk ook graag
Cal. 352
Oei. Dat zou bijzonder zijn, ik heb net ff gekeken en volgens Doensen wordt het 350 caliber op de Basel fair voor het eerst in 1972 getoond. (352 is een afgeleide van het 350 caliber)
Ik ben benieuwd wat er op het ic (de chip) op het circuit staat.
https://doensen.home.xs4all.nl/j4.html
Ik denk dat een jlc quartz uit 1970 onmogelijk is.
Hij heeft iig slechts één batterij. Voor wat betreft mogelijk of onmogelijk. Er is een ononderbroken tijdslijn van 1970 naar nu met de bijbehorende documenten.
Ik moet wel bekennen dat ik het cal. 352 even gekeken had bij de eBay veiling van een identiek horloge, Mogelijk zit er iets anders in
Jlc heeft geen beta 21s gemaakt en de beta 21s kwamen überhaupt pas later op de markt dan februari 70. Dus dat lijkt me idd onmogelijk.
Dan is het bonnetje duidelijk een vervalsing. Waarschijnlijk klopt de naam van mijn grootvader dan ook niet
Ik vind het een prachtig avontuur. Nu al !
Rustig aan, je zal niet de eerste zijn die iets heel zeker weet en dat blijkt dat de geschiedenis anders blijkt te zijn dan in de herinnering. Het is niet de intentie je af te zeiken of zo, maar het zit hier vol met quartz nerds die hun tijd niet nuttig besteden maar in plaats daarvan de krochten van het internet afzoeken op zoek naar informatie. (Doe ik ook :) )
Laten we eerst naar de foto’s kijken en dan vooral naar de datum code op de chip op het hopelijk originele circuit. Eerste twee getallen is jaar, daarna een week nummer, dus b.v. 7234 zou zijn 1972, week 34.
Gefeliciteerd met de Oudste ! Ik zal mijn adv aan moeten passen helaas…
Ik ben inmiddels van de derde naar de vijfde plaats gestoten…
Dankjewel hoor, die van jou loopt nog, dat kan ik van die van mij niet zeggen
(Is wel te repareren trouwens, waarschijnlijk schoonmaken en nieuwe olie)
En het is de oudste die te koop staat. Die van mij gaat nergens meer geen. (De prijs is het enige obstakel voor mij, anders had ik die IWC al lang gekocht…)