Oudste quartzhorloge op het forum / laat je early quartz zien

Dank je !
@SybrenAnne moet maar oordelen of het een werkend horloge moet zijn :grinning: om in de ranglijst te komen.

Mijn datum is verkoopdatum juwelier, maar het was geen succesnummer indertijd met een prijs die 4 x !! hoger lag dan een gouden automaat cal 85xx , dus deze lag al een tijdje te pronken in de vitrine. Maar de productiedatum - zoals bij Seiko te zien is- van deze IWC zal wel eerder zijn geweest maar dat staat er niet op helaas.

2 likes

Ik weet niet of dat bij IWC te controleren is? Uittreksel van archief en zo. Staat me zo niet meer bij of er ook een productie datum op de chip op het circuit staat.

Een auto die niet kan rijden is gewoon een auto.
Een horloge dat niet loopt is een horloge en ik weet zeker dat deze weer gaat lopen !
Ik beschouw het als het oudste HF quartz exemplaar !

Het staat er niet op voor zover ik kan zien, en een uittreksel vind ik de moeite niet. Maar ze weten bij IWC wel zeker de uitleveringsdatum aan de importeur of juwelier.

Dan is het
Certified

1 like

:joy::point_up:t2:

Mijn iwc beta 21 is inmiddels verkocht buiten het forum, dus ik kan van de lijst af :disappointed_relieved:

1 like

Buiten HF… :slightly_frowning_face:

=edit=
Nieuwe top 4 (anders zit ik er niet bij…)
OUDSTE KWARTSHORLOGE VAN HF

20200423_232648

20200423_232808

20200423_232850

8 likes

Hallo, horlogeliefhebbers. Even als intro: ik zit pas op dit forum en ben meer en meer enthousiast geworden over deze hobby. Vooral jaren '70 horloges van verschillende merken. Redelijk recent deze IWC aangeschaft. Ref 3070 in geelgoud. Omdat ik dit onderwerp tegenkwam vwb ouderdom ben ik eens gaan kijken. Het horloge heeft helaas geen papieren/doos maar wel een casenumber: 1994980. Dat indiceert dat het misschien iets ouder is dan de mooie stalen versie. Op de IWC website wordt aangegeven dat het horloge tussen 1970-1973 is verkocht. Oh ja, het is inderdaad de Beta21 versie.
Veel plezier allen met deze mooie hobby!

10 likes

Mooi horloge met toch wel bijzonder uurwerk! Welkom en veel plezier hier!

Prachtig horloge, prachtig caliber !
Beta 21 is een hele vroege quartzvogel.
Ik weet niet of en hoe ze te dateren zijn, maar wie weet heeft iemand anders hier meer info over.
Welkom op HF !

1 like

Welkom :clap: en mijn ex beta 21 was enige tijd de oudste hier, leuk er weer een te zien.

Ik heb kast nr 1995161 met verkoop datum 1974 , maar die heeft zeker 2 jaar in de winkel gelegen… mijn eerdere exemplaar was uit 1971 en had ook 19951?? als kast nr dus dat was een hele vroege. Ik denk dus dat de gouden kasten als eerste zijn gemaakt en aangeboden. Je kunt ook iets zien aan het nummer op het uurwerk, dat staat op de brug die over de kroon stift ligt, daar waar ook IWC 2001 staat

Deze gaat binnenkort ook naar het blauwe deel dus als iemand nog een stalen zoekt …

6 likes

Deze heeft in ieder geval de tweede versie van het circuit, de eerste versie heeft een zes hoekige trimmer.

1 like

Correct, en die is maar heel kort gebruikt en tijdens service gewisseld voor de ronde en latere versies. Maar cal 2001 is nog steeds de eertse versie van iwc, de latere heten c 2002.

dit zijn de omega versies maar goed vergelijkbaar.
omega 1301 electroquartz from R - L beta 21 and beta 22

3 likes

Idd.
Net nog een leuk linkje gevonden. Staan veel mooie horloges met het beta21 uurwerk in.

2 likes

1973 denk ik

6 likes

:+1:

Mijn IWC beta 21 uit 1974 staat te :cold_face: bekken inmiddels, neem eens een kijkje aldaar.

7 likes