Dank je
Haha dat was ik alweer helemaal kwijt.
Dat het er dan tóch nog van gekomen is!![]()
Niemand die toevallig nog eens langs Breitling passeert en wat foto’s neemt…? ![]()
Niet gezien afgelopen dinsdag. Wel de blauwe (met metalen band, maar die heb ik meteen vervangen door leer).
En deze in het blauwe deel:
Ook een mooie, blauw met spierwit!
Vandaag even bij Seiko binnengelopen… geen foto’s van de vitrines, maar deze vielen me op:
King Seiko SPB389J1 voor 1299,- zonder doos.
Prospex Marinemaster SJE117J1 voor 1999,-
Vooral de laatste was erg verleidelijk toen ik 'm eenmaal om de pols had… heel prettige kastmaat en de wijzerplaat verandert van grijzig naar een soort aqua groen afhankelijk van licht en kijkhoek.
Oef die had ik gelijk meegenomen. Ondanks dat ik al een Sje099 heb ![]()
‘Gelukkig’ woon ik aan de andere kant van het land. Zie zo vaak leuke acties in dit topic
Ja, ik moest me inhouden… maar krijg binnenkort m’n SJE093 terug van een ingrijpende service en dat gaat ook een goeie duit kosten.
Die heb ik ook! Maar kan je die service eens toelichten?
Was er iets aan de hand of is dit het periodieke onderhoud? Eerlijk gezegd ook geen idee wat Seiko hiervoor rekent. Weet jij het al? ![]()
![]()
Ik schrik hiervan. Er zit toch nog garantie op?
Genoeg shit die buiten de garantie valt.
Laten we zeggen dat het iets te maken had met een zwieper icm betontegels… en niet door mijn toedoen. Lang verhaal, maar ik ben nu nóg voorzichtiger en alerter met horloges afdoen en ergens neerleggen.
We zijn intussen een jaar verder sinds het incident, duurde erg lang met de verzekering maar de kosten zijn gelukkig gedekt. Wil 'm graag weer eens om de pols, hij is al sinds eind september bij Seiko, maar ben op voorhand gewaarschuwd dat het lang ging duren want:
Nieuwe kast, nieuwe wijzerplaat, nieuw saffier, en volledige uurwerkservice (of vervangend uurwerk)
Was grofweg de helft van de aanschafprijs. ![]()
Goede deal. Klinkt alsof ze je net zo goed een nieuwe hadden kunnen geven
. Nu monteren ze enkel je oude bezel en caseback met een hoop extra stappen.
Oh, daar was ik ook helemaal tevreden mee geweest ![]()
Viel me nog alles mee dat ze al die serviceparts hebben van een limited edition.
Zolang het uiteindelijk maar goed geregeld wordt en ik van een mooie, goed werkende 62MAS kan genieten vind ik alles best. Trouwens ook geen slechte investering aangezien de prijs voor een SJE093 blijft stijgen.
Oeeehh, die King Seiko is echt heel mooi
Hier moet ik een beetje van huilen ![]()
maar mooi dat ie binnenkort terug is.