Laten we zeggen dat het iets te maken had met een zwieper icm betontegels… en niet door mijn toedoen. Lang verhaal, maar ik ben nu nóg voorzichtiger en alerter met horloges afdoen en ergens neerleggen.
We zijn intussen een jaar verder sinds het incident, duurde erg lang met de verzekering maar de kosten zijn gelukkig gedekt. Wil 'm graag weer eens om de pols, hij is al sinds eind september bij Seiko, maar ben op voorhand gewaarschuwd dat het lang ging duren want:
Nieuwe kast, nieuwe wijzerplaat, nieuw saffier, en volledige uurwerkservice (of vervangend uurwerk)
Was grofweg de helft van de aanschafprijs. ![]()
Goede deal. Klinkt alsof ze je net zo goed een nieuwe hadden kunnen geven
. Nu monteren ze enkel je oude bezel en caseback met een hoop extra stappen.
Oh, daar was ik ook helemaal tevreden mee geweest ![]()
Viel me nog alles mee dat ze al die serviceparts hebben van een limited edition.
Zolang het uiteindelijk maar goed geregeld wordt en ik van een mooie, goed werkende 62MAS kan genieten vind ik alles best. Trouwens ook geen slechte investering aangezien de prijs voor een SJE093 blijft stijgen.
Oeeehh, die King Seiko is echt heel mooi
Hier moet ik een beetje van huilen ![]()
maar mooi dat ie binnenkort terug is.
inderdaad mooi, maar ik snap je emoji even niet…
Ja het is gedekt, en ja ik moet nog afrekenen zodra het horloge gerepareerd is, dus beter niet impulsief 1800 euro stukslaan op een Marinemaster bij de outlet.
En ik moest een beetje huilen van het het feit dat m’n Seiko 10 dagen na aankoop flink beschadigd en niet meer draagbaar was, en vervolgens maandenlang met Seiko en de verzekering moest bellen en emailen om het op te lossen.
Laat ik duidelijk wezen, ik heb lang naar de SJE093 gezocht en was superblij toen ik er eindelijk eentje gevonden had. En nee, ik koop nooit horloges als belegging. Voor mij is het op de eerste plaats liefhebberij. Maar ik weet ook dat er hoogstwaarschijnlijk vroeg of laat weer iets anders moois opduikt, en dan is het prettig als je een keer géén verlies maakt als je een klokje doorverkoopt om een andere te financieren.
Huh?!
Niet als aanval op jou bedoeld… gewoon dat ik het jammer vind dat hij voor mezelf steeds minder betaalbaar wordt.
Vet ruk dat je horloge na tien dagen naar de tavves was.
Ooohw excuus., dan heb ik het helemaal verkeerd geïnterpreteerd.
Na een jaar is de herinnering gelukkig al vervaagd, maar in het begin had het horloge wel een nare bijsmaak gekregen door al het gedoe eromheen.
Kan niet wachten tot hij er weer is, een mooie stalen band ligt al klaar. ![]()
Nu maak je ons helemaal benieuwd! Welke heb je gekozen?
Geen probleem, emoties kunnen oplopen als het om deze hobby gaat, weet ik als geen ander ![]()
Ook hier heb ik alle begrip voor, lijkt me bijzonder kl*te als het ook nog gebeurt buiten je eigen toedoen…
Maar wel fijn om te lezen dat het niet over en sluiten was, en weer goed gaat komen!
Net als de comment boven die van mij: welke?
Je schrijft eerst dat het een goeie duit gaat kosten en later zeg je dat de kosten zijn gedekt…dan kost het je niets in mijn ogen. Of niet alle kosten zijn niet gedekt, kan ook natuurlijk maar dat haal ik er niet uit.
Ik kwam na lang zoeken naar 19mm banden deze website tegen, en volgens mij gaat die wel goed werken met de rechte kast van de 62mas. Aangezien ik in de zomer boven de 25 graden behoorlijk zweet rond mijn polsen lijkt me wat extra ventilatie ook fijn. Boven de 30 draag ik alleen Perlon of Tropic straps.
Maar ik ga nu wel heel erg off-topic, misschien kunnen we dit beter voortzetten in het 62MAS topic:
Hmm, die King is wel een snoepje…het is dat ik even pas op de plaats maak qua NA’s…ansers was ik wel even langs gefietst.
Ook zonder doos ja?
Dat zou mij toch tegenhouden. Vooral gezien je het bij de Seiko dealer koopt.
Je krijgt 'm voor 800,- minder…als je je als lid registreert gaan er nog eens 10%, dus 129 euro, vanaf. Wat kan mij die doos dan schelen…?
Ja dat het een koopje is betwist ik niet én snap je gedachtegang.
Het zou bij wel serieus een afknapper zijn, maar dat is ook omdat dit een prijsklasse is waar ik normaal gesproken niet in shop.
Dat zeggende; ben wel vaker in m’n leven over afknappers heen gestapt omdat de lust groter was dan de weerstand… ![]()