" fabrieksnieuw"…ik krijg al diaree aanvallen als ik die term (afkomstig van dat kwalletje van Stipt cardetailing) hoor.
Maar ik snap je. Ik heb ook een breitling gekocht bij outlet Roermond en gewoon 100% nieuw natuurlijk.
Het enige wat ik me kan voorstellen dat is als een horloge met een rubberband lang in de etalage ligt het rubber minder wordt.
Verder vaak zeer goede deals daar!
Daar zou ik me geen zorgen overmaken als het horloge er zolang ligt dat het rubber achteruit gaat. Dan kan je je beter druk maken over dat het horloge gelijk door kan voor service. Als het er werkelijk zolang ligt dat het rubber uitdroogt. Dan is de olie ook wel aan vervanging toe.
Ik zou me om beide niet zo druk maken bij de outlet.
Ik heb overigens ooit eens een Tissot met Valjoux 7750 gekocht die heel lang bij een juwelier lag tegen 75% korting. En die olie was zo ingedroogd dat hij echt niet goed meer functioneerde. Ondanks dat ik zelf het risico nam. Heeft de juwelier het horloge toch laten servicen bij Tissot.
Ik wilde het zelf betalen maar werd geweigerd door de juwelier. Dat was nog eens service.
Die Tissot had echt jaren onder een halogeen spotje gelegen. Die waren flink warm in tegenstelling tot de leds van tegenwoordig.
Bij de Breitling outlet heb je toch ook de wettelijke garantie. Als dat bandje niet goed zou zijn is dat gewoon garantie werk.
Ik heb toen geluk gehad dat er door een luxe weekend er een recente navi b03 rattrapante in staal en goud lag. Ergens wel spijt dat ik niet voor de gouden toen ben gegaan. De navi was 5 jaar geleden een gewoon courant model…
Geïntroduceerd in 2017 en daar gekocht begin 2019.
Dan zal de betreffende uitvoering tussendoor toch uit collectie zijn gegaan, alles wat ze verkopen daar is discontinued.
En wat maakt het uit, zolang je het horloge maar mooi vindt toch.
De garantie ging in toen het horloge werd gekocht dus de juwelier zal er geen kosten aan gehad hebben.
Hij claimt dit gewoon als garantie geval bij Tissot.
Ja, exact. Fijn dat het goed is opgelost hoor maar het vereiste van conformiteit is niet afhankelijk van de duur dat een zaak in de vitrine heeft gelegen.
Dat klopt natuurlijk ook. En dat geef ik zelf ook min of meer aan in het laatste stukje.
Ik stond aan het begin van de hobby.
Ik was gewoon blij met de 75% korting en nette service. Wat uiteraard vanzelfsprekend hoort te zijn. Nu vele jaren verder en enkele andere garantie voorvallen kan ik vanuit mijn eigen ervaring zeggen dat de ervaring met de Tissot heel prettig is verlopen. Zeker in vergelijking met andere juweliers.
Dus ja het hoort zo maar het is zeker niet vanzelfsprekend.
Bij aankoop heb je gelijk ( mocht ie dan al slecht zijn ), echter daarna vallen rubberen en lederen banden in principe buiten de garantie.
Staat ook altijd netjes in de garantievoorwaarden van een merk.
Kan ook zijn dat ze veel verkocht hebben. Mijn nichtje werkt bij Ralph Lauren en ze gaf aan vorig weekend overspoeld te zijn door een vloedgolf aan Belgen.
De Breitling Outlet verkoopt gewoon erg goed.
Vooral de modellen die recent discontinued zijn en die in Roermond komen te liggen zijn vaak snel verkocht.
Wat niet snel verkocht wordt blijft vaak lang liggen, ondanks de interessante prijs.
Het non-conformiteitsbeginsel is niet altijd toepasbaar.
Een lederen band is een onderdeel dat door bv huidzuur ( of hoe je ermee omgaat ) bij de één sneller slijt dan bij de ander, als je dan garantie gaat claimen dan kun je het echt vergeten.
En voor jouw info, een hele dure Croco band is kwetsbaarder dan een goedkopere kalfslederen band, dus het feit dat iets duurder is wil niet zeggen dat het ook altijd langer meegaat.
Dus heel stoer dat jij je reet afveegt met garantievoorwaarden maar soms heb je er toch echt mee te maken.
Je kunt nu eenmaal niet alles op non-conformiteit gooien.
Hele leuke uiteenzetting maar de opmerking slaat op het feit dat iemand twijfels heeft over de rubberen band als die lang in de etalage heeft gelegen, voor jouw info: dat heeft niks met een croco-band en de zuurgraad van je huid te maken
Supercool natuurlijk dat je op een forum, naast praten over een onderwerp wat je leuk vindt, ook kan laten zien hoeveel je allemaal weet maar als je dan doorslaat om je gelijk te halen voegt dat weinig toe.
Als, en alleen áls, het langdurig in de etalage liggen van de band het rubber aantast dan is die non-conform. Hij voldoet immers niet aan de eigenschappen die je er redelijkerwijs van mag verwachten. En dat heeft 0,0 met de garantievoorwaarden te maken
Je haalt het één en ander door elkaar, maar laten we er geen welles/ nietes van gaan maken.
Trouwens, de regeling van de wettelijke garantie bij non-conformiteit is redelijk ingewikkeld dus niet zomaar overal toe te passen.
Wel is het inderdaad zo dat het non conformiteitsbeginsel je veel meer rechten geeft dan de standaard garantievoorwaarden.
En laten we niet teveel op de man gaan spelen, heeft allemaal geen zin man.