Outlet Roermond

Graag gedaan!

1 like

Nog even gecheckt en een speedy hesalite op staal kost 7700 retail. Dat is serieuze concurrentie me dunkt.

Hoezo niet? De Tudor heeft ook vintage inspiratie opgedaan, is waterdicht en met B01 uurwerk.

Officiele website, geen korting. Kan je nagaan wat er mogelijk is.

Nope. De nieuwe. Deze. Maar was niet via ‘openbaar’ kanaal (handelaren exclusive, wel gloednieuw en ruim 30% eraf).

Dat weet ik. Maar het is voor je merk wel vrij dramatisch als je grootste succesnummer in jaren, die glassbox, voor 30% korting wordt geadverteerd. En met die korting adverteren is (een aanzienlijke) stap verder dan die korting geven aan een geïnteresseerde klant.
Tag Heuer zal dus voorlopig een merk blijven dat je met grote kortingen kan kopen, omdat ze op basis van vraag en aanbod de retailprijs lang niet waard zijn.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind het een leuk horloge en een creatieve moderne interpretatie. Geslaagder dan de zoveelste re-issue die veel merken uitbrengen. Mijn punt was dat ik echt wel concurrentie kan bedenken (ook in deze prijsklasse) en dat het jammer is dat het merk zelfs hun topper voor extreem hoge kortingen moet slijten omdat ze er te veel van produceren (of omdat mensen de retailprijs niet waard vinden; net hoe je het bekijkt.)

4 likes

Worden die ooit voor retail verkocht vraag ik mij toch af.

1 like

Weinig, vermoed ik. Maar als je op beide modellen (TH en speedy) dus makkelijk korting kan krijgen, dan blijven het per saldo concurrenten, toch? Overigens heb ik nog nooit een speedmaster met 30% aangeboden zien worden. Terwijl Omega er ook een shitload van produceert.

1 like

Niet in Roermond, maar lekker vanuit de luie stoel zijn dit ook wel mooie aanbiedingen trouwens:

2 likes

Speedmaster is voor rond de 6k op te pikken, nieuw bij een grijze handelaar, dus 20% is haalbaar.

Tag zet wel erg hoog in met hun prijzen, ik keek net even op de WhatsApp link en schrok daarvan.
Dat is wel heel ambitieus, die zullen het wel helemaal van kortingen moeten hebben.

1 like

Oeh, weet je toevallig welke modellen?

1 like

Dat was wel enige tijd geleden hoor en ik denk niet dat we dat nog zullen gaan zien.

Ik heb twee paar gekocht toen. Referenties kan ik mij niet herinneren maar heb wel een foto van één paar. 920 dus.

1 like

Vorig jaar in Batavia stad: 998’s, 990’s en 1500’s voor 65 piek.

3 likes

Ik zeg nergens dat dit horloge geen concurrent is voor de glassbox.
Wat ik wel zeg:

:white_check_mark: Dit feit blijft dus staan.

Ja, dat horloge is maar liefst 3,5% goedkoper(! :grin:) dan de Carrera glassbox op leer.

Dus, zoals ik al zei: “geen prijsknaller ofzo, t.o.v. de Carrera glassbox”.
:white_check_mark: Ook dit feit blijft staan.

Voila! Een belangrijk verschil en dus appels met peren. We hadden het over wat een consument betaalt bij een AD of het merk zelf.
:white_check_mark: Opnieuw een feit dat overeind blijft.

Net als ongeveer ieder ander merk. Zo blijkt in praktijk. M.u.v. een enkel merk, zoals Rolex. Dit is een strategische (marketing)keuze en iets dat, kennelijk, voor ze werkt. En Swatch Group zou ook graag zoiets willen, voor hun merk Omega, in een nu al meerdere jaren durende poging om het merk ‘hoger’ gepositioneerd te krijgen.

Maar nu komen we bij de kern van jouw betoog:

:arrow_up: Kijk en hier draait jouw hele argumentatie dus om. Dit is jouw persoonlijke mening, die je uiteraard mag hebben. Maar die dus niet op feiten gestoeld is, zoals ik hierboven, opnieuw, aantoon. Maar goed, je kunt nog heel lang gelegenheidsargumenten blijven aanvoeren, die ik dan vervolgens weer kan weerleggen met feiten. Maar daar heb ik niet zo heel veel zin meer in. Ik heb er verder geen behoefte aan om te proberen om jou van gedachten te laten veranderen. Heb wel wat beters te doen. Dus ik stop er bij deze mee.

Iedereen heeft zo z’n merkvoorkeuren en merken die hij/zij minder leuk vindt en dat is helemaal prima! :+1: Live and let live! :beers:
Hansel, peace out - GIF - Imgur

3 likes

Dat zeg ik toch ook niet

Buiten dat, of een ander bandje erop zetten een “nieuw“ model horloge betekend is een andere discussie.

Jij zei:

Ik liet zien dat alle kleurtjes in de aanbieding zijn.

Ik vraag me wel af na jouw reactie, waarom ze de slechts lopende opnieuw uitbrengen (lees een ander bandje opzetten) om hem vervolgens in de outlet te dumpen?

Overigens vind ik de Glassbox top en had er zo zelf een kunnen gaan halen ware het niet dat ik een Omega erbij wil :slightly_smiling_face:

1 like

Nee, is een feit. Als ze op basis van vraag en aanbod hun retailprijs waard waren, dan lagen ze niet voor 30% en meer in de ramsj. Blijkbaar is er dus te veel aanbod (of te weinig vraag).

Je pakt mijn reactie veel te defensief en persoonlijk. Ik uitte naar mijn idee geen haat. Ik zei alleen dat er prima concurrentie was die best kopers wegtrekt, maar blijkbaar moet een horloge een ‘prijsknaller’ zijn (whatever that may be) voordat het aan jouw definitie voldoet.

Veel plezier met je Tag Heuer. Het is een prachtig horloge. Daar doet bovenstaande niets aan af.

2 likes

Ik ook. Vandaar allebei maar. :wink: :partying_face:

Ja, sorry. Als het om TAG Heuer gaat
image
:sweat_smile:
Alles verder :+1: , wat mij betreft, hoor! :beers:

5 likes

Wachten doet rare dingen met een mens :sweat_smile:
Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover.

4 likes

:grin: :+1:

1 like

Je hebt Alletijd…

1 like

Welnu, met een half uurtje moet ik toch wel vertrekken hier, op weg naar waarschijnlijk een inruildeal met een bekende HF dealer. :yum:

2 likes

Succes!!!

1 like

Net even snel bij Breitling naar binnen gewipt. Vandaag even geen foto’s.
Wel een tip. Mocht je vandaag nog in de buurt zijn, de verkoopster sprak me net aan, er is alleen vandaag nog 14% extra korting op de aangegeven kortingsprijzen (witte label).
Zou in totaal dan op 47% korting komen volgens haar.

4 likes

Ok, mijn vrouw was nog even bezig dus toch nog wat foto’s:

30 likes