Dit is een duidelijke voorbode van de komst naar de Outlet store lijkt me.
Zou zomaar kunnen
In het geval het nog niet hier bekend is, als je de Tag Heuer outlet toevoegt aan Whatsapp zie je real time alle aanbiedingen gegroepeerd per type inclusief foto…… Just so you know ![]()
Hoe werkt dat?
Ik kreeg het n.a.v. een gesprek met een verkoopmedewerker als " nieuwtje " . Ik was nogal nadrukkelijk foto’s aan het maken van de collectie en legde uit dat dit op het Horlogeforum geplaatst zou worden. Dit vond hij leuk en interessant. Zo kwam er een gesprek en vertelde hij mij over de komst van een glassbox model naar de Outlet.
Nou, nee, dus. Want de glassboxserie is een absoluut succesnummer, voor TAG Heuer. Maar dan met name de reverse panda, panda, blauwe en zelfs de (subtiel) paarse. De groene is gewoon heel uitgesproken. Dat was, in het geval van de zeer Limited 1963 reissue nog niet zo’n probleem. Die was snel uitverkocht en vooral gekocht door fans/verzamelaars. Maar voor een regulier model is deze kleur toch te uitgesproken en dat durven dus veel mensen niet. En ook ik zou de groene niet als enige of main watch willen. In een verzameling is het al weer anders. Dan draag je 'm gewoon af en toe, als je in the mood bent. Ik heb zelf, als fan, ook voor de blauwe gekozen, omdat deze gewoon beter draagbaar/combineerbaar is.
Overigens is het ook niet zo dat er nou een prijsknaller van Omega, Breitling of Zenith tegenover staat, die alle kopers wegkaapt ofzo. ![]()
De 39mm wordt, volgens mij vanaf nu, net als de nieuwe (no date) 41mm, alleen nog met de nieuwe stalen band geleverd. Deze dus.
Dus de modellen die jij post, zijn daarmee niet meer de ‘nieuwste modellen’. En dus kiest S&C (want daar heb je deze vandaan, toch?) ervoor om deze modellen nu af te prijzen. En ik mag wel zeggen voor een zeer goede prijs! Ik heb er dan ook een gekocht en ga deze hopelijk morgenochtend ophalen, in de winkel.
Die 220 was een no brainer geweest. Ook 330 vind ik nog schappelijk.
Nou, als we het hebben over concurrentie dan zijn de speedmaster en Zenith El Primero of chronomaster wel duurder dan 7500, maar geen wereld van verschil. Een Tudor BB chrono is goedkoper en vele Breitling chronografen met B01 uurwerk zijn ook goedkoper te vinden.
Ik zag laatst de versie met stalen band ook met ruim 30% korting voorbij komen. Het is een leuk horloge, maar blijkbaar maken ze er te veel van om de retailprijs en restwaarde enigszins in stand te houden.
Precies.
Ja, daar kun je ook voor kiezen. En een prima horloge, natuurlijk. Maar niet te vergelijken met de zeer geslaagde moderne interpretatie van een klassieker uit 1963, die de Carrera glassbox is, imo.
Nieuwe collectie, via de AD of Breitling zelf? Want daar hebben we het hier over. Appels met appels. Let’s see them! Ben benieuw.
Ja, de ‘oude’ dus. Deze.
Als jij er een met nieuwe band -die er dus pas is- hebt gezien, met 30% korting moet je die zeker even posten!
Ja, voor mij persoonlijk maakt 't allemaal niets uit. Ik draag m’n horloges altijd op rubber of -in geval van m’n racing chrono’s- op leer. Dus of ik er nou een ‘oude stijl’ of ‘nieuwe stijl’ stalen band bij krijg of een lederen, maakt voor mij niet uit.
Overigens geldt voor ongeveer alle merken dat ze er meer van maken dan voor full retail worden verkocht. Vandaar dat, bij reguliere AD’s en bij outlets, regelmatig wel een koopje is te scoren. Dat is geen nieuws en niets bijzonders. ![]()
Disclaimer: ik beweer hier dus niet dat je nieuwe en zeker overjarige horloges NIET kunt vinden voor een prijs lager dan wat je betaalt bij AD of het merk zelf. Maar ook dat geldt voor alle merken en is ook geen nieuws.
Ik vind de Skipper geweldig Ed, denk dat ik die nog op een zomerse dag koop ooit ![]()
Gaaf! ![]()
Ik zat te lezen over de aanbiedingen en moest toch even aan je denken, gelukkig heb je deze aanbieding gezien en gekocht.![]()
Een ad heeft die ruimte in de prijs ook niet, zijn kosten en marge moet ook betaald worden.
En al dat prijs stunten ziet er ook niet goed uit. De outlet stores zijn van het merk zelf en dus is dat de verzamelplek voor incourante voorraad.
En de ad kan zo zijn etalage ruimte gebruiken voor de actuele collectie.
Je ziet soms wel ern overlap. In Eindhoven zie ik bij de ad de Breitling endurance liggen, die vind je ook in de outlet voor 2.5k en bij diverse grijze handelaren duiken ze regelmatig op voor iets boven de 2k.
Is niet goed te zien op de fotos maar ik denk dat de B50 en de middelste B55 zijn night mission volgens de prijs verschil ![]()
In alle gevalen zijn alle drie titanium ![]()
Ik heb deze als contact in WhatsApp toegevoegd. Is dat het of moet ik ze een 1e appie sturen?
Tag opzoeken in je contacten, tag selecteren en dan boven op de naam klikken. Nu zou er een overzicht moeten verschijnen.
Da’s idd wel fijn. ![]()

Gelukt, dank je wel ![]()