Outlet Roermond

Eens… als ik in roermond een breitling vind voor een scherpe prijs en hij staat me aan… dan neem ik hem… alhoewel breitling niet echt men ding is behalve een navitimer en soh…

2 likes

Dan pak ik toch de 1k korting mits de krasjes minimaal zijn. Als ik iets een halve dag draag zitten de minieme krasjes er vaak ook.

3 likes

Flightmaster voor 199 bij de Seiko Outlet :ok_hand:. Zal ik ‘m meenemen? Ook een turtle gepast maar veel te groot voor mijn pols… lag er 1 voor 269 euro en daar ging nog 10% van af.

4 likes

Meh, die Turtle heeft hetzelfde probleem als de mijne … dag en datum zijn niet perfect uitgelijnd :cry:

Dat valt toch reuze mee?

1 like

240 voor een J met stalen band is een nette prijs. Daar duikt bijna niemand onder :wink:

4 likes

Voor seiko is het al heel wat dat de bezel en indices zijn uitgelijnd. Aan de dag/datum stoor ik me ook niet bij dit exemplaar (tot het verzetten in werking treedt waarschijnlijk) :stuck_out_tongue:.

1 like

Als je het eenmaal ziet valt het moeilijk te negeren …

1 like

Die flighty ook gezien… maar tg niet zo men ding

Hermes doet een soort gelijk iets met de zijden sjaaltjes… onverkocht gaat naar de recycling ipv in de opruiming.

Dat dat geoppert wordt bij 1 merk, wil niet zeggen dat ieder merk in de outlet dit doet, of dat dat al waarheid is.

Zou ook wat wezen wanneer je een bepaalde Seiko (of ander merk) enkel bij een Outlet zou kunnen kopen.

Zal een mooie online handel worden, 10x de prijs verdubbellen en terug naar Japan sturen.

Zeker niet, maar omdat het al gebeurt is het niet ondenkbaar dat andere merken dit overnemen

De vraag is er eenmaal…

Outlet is vaak (niet altijd) oude collectie.

Felle kleuren trekt idd volk, maar ben zelf nog nooit bij Tommy, McGregor en Ralph binnengeweest… wanneer de affectie er niet is wordt je ook niet verleid.
Tenzij je merk draagt om een ander te imponeren.

Siebel geeft aan niks te kunnen bestellen, en afhankelijk te zijn van de “oude zooi” van andere filialen.

Zou het mischien mogelijk zijn dat mensen een bepaald merk kopen/dragen/rijden/gebruiken omdat ze het zelf mooi vinden, los van wat anderen daar van vinden…? :wink:

4 likes

Nee, of laat ik het anders zeggen; dat zijn een maar enkelen. En daarbij moet je je tegenwoordig ook afvragen of dat betaald is (influencers) of nog echt mensen zijn met een ‘schijt aan alles’ mentaliteit (leiders). De rest (volgers) is beïnvloed door de samenleving, perceptie, marketing etc… Dat jij iets mooi vindt is dus onderhevig aan voornoemde invloeden.

Leukste voorbeeld is Punk. Ze zetten zich af tegen de gevestigde orde en distantiëren zich van mensen die de maatschappij blindelings en klakkeloos volgen (Wikipedia).
Maar dan moest je je wel kleden als een Punker. Met andere woorden…

2 likes

Er staat ook “Tenzij”…
Dus of je hebt de affectie, of je hebt die niet… tenzij je laat leiden door “anderen”.

A-merk is per definitie niet beter dan B-merk.
Wil niet zeggen dat een b-merk kwalitatief gelijk staat aan een A-merk.

Hetzelfde geldt voor dit forum, iedereen hier heeft iets met horloges… maar voor niet iedereen behoeft dit een A-merk te zijn.

Zou ik me laten leiden door dit forum dan had ik wel een R, PP, AP oid gekocht… maakt dat mij gelukkig?
Of maakt mij de goedkeuring van anderen gelukkig?

Precies dit.

Je moet kopen/ dragen en genieten waar je zelf blij van wordt ongeacht wat een ander er van vindt.
Het is natuurlijk leuk als anderen jouw smaak/ aankoop mooi vinden maar daar moet je je niet door laten leiden.

4 likes

Gebeurd natuurlijk wel :innocent:

Mee eens Hendrik, maar of je daar gelukkig van wordt?