Overdrijf ik ?

Als je vaak van band verwisseld is het onvermijdelijk…

1 keer en daarna eigenlijk niet meer. Ik heb ook een voorkeur voor een dicht deksel.

Je hebt ook kasten met screwpins,maar dan zit je weer met zo een schroevendraaiert te klooien die nog veel meer opvallende schade maakt als je het niet goed doet(of met verkeerd gereedschap)

Foto’s van Google.

Als je schades wilt vermijden helpen drilled lugs best aardig. Ook de botte kant van een schilmesje blijft een goed gereedschap bij monteren.

Het is altijd het eerste krasje bij een nieuw horloge. En daarna is de pijn weg.
Als ik naar mijn horloges kijk dan zie ik soms behoorlijke butsen en krassen en dan valt me op dat het me niet opvalt. Nieuwe spullen en de eerste gebruikssporen doen even pijn.

Even weken in de soda en een pleister erop. De realiteit is dat als je er minder om geeft je er meer van kunt genieten. Krassen zijn onvermijdelijk als het uit de vitrine komt.

Een goede reden om zo min mogelijk banden te wisselen. Als ik zelf een krasje maak kan ik daar ongelofelijk chagrijnig van worden. :rage:
Als ik daarentegen een gebruikt horloge koop en er zitten wat krasjes aan de achterkant dan zit ik daar weer minder mee, ik zie ze toch maar zelden. :sunglasses:

1 like

Jullie hebben natuurlijk een punt : krasjes zijn onvermijdelijk .
Gek eigenlijk dat ik onderscheid maak tussen pushpin krasjes en alle andere krasjes !
Ik vond het drukkertje bij panerai voor het bandenwisselen echt geniaal ( afgekeken van IWC misschien maar toch ).
Maar misschien overbodige luxe ?

Je hebt helemaal gelijk vind ik. Het valt mij op dat veel horloges, ook in het blauwe gedeelte, niet van nieuw te onderscheiden zijn, maar wel met krassen/krasjes door het verwisselen van horlogebandjes.

Ik vind dat ook doodzonde en daarom wissel ik zelf ook geen horlogebanden.

Eigenlijk zou daar iets handigs op gevonden moeten worden om deze krassen te voorkomen en dan bedoel ik geen plakband, maar iets anders. Een soort beschermcover van plastic.

Dat zal lastig worden, omdat veel gebruikers deze krassen, meestal niet erg vinden en gezien de verschillende horlogekast formaten die er zijn.

Van een Nato krijg je juist veel krasjes op het deksel

Kweet het. Het was sarcastisch bedoeld. Ik vind dit een non-topic. Ook omdat ik nooit krassen heb na een bandwissel.

dank je Marijn voor je positieve feedback :grin:

1 like

Ach ja, ik ben zo positief ingesteld. :sunglasses:

1 like

en je maakt geen krassen dus waar maak ik me druk over :smirk:

Je hebt gelijk. Sorry.

Onderkant lugs krasjes interesseren mij niet :slight_smile:
Als vintage liefhebber heb je trouwens beter niet de OCD die ik hier al in een aantal gevallen gespot heb hoor :sweat_smile: Er is altijd wel iets…

1 like

Dank je Marijn !

1 like

+1 :wink:

Nee. Je bent niet de enigste. En je hebt het nu over die Seiko? Dan ‘moet’ het even , maar ‘doodeng’ inderdaad dan…,:grimacing::slight_smile:️:wink:

Ik snap over het algemeen best dat het op zijn tijd leuk kan zijn een móóie (!)(nieuwe/andere) band op je horloge te zetten…

Of eens te wisselen van staal naar leder/rubber.

Maar als ik het woord ’ bandenswapper ’ al zie verschijnen , zakt de moed mij alweer in de schoenen…

Dan komt bij mij eerder ’ lugs-verrampetamper ’ in mij op…:nerd_face:

Dat uit verveeldheid erop en eraf raggen van allerlei hande knutselbandjes en weet ik veel van wat gemaakte kermiszooi met stiksels zo groot als brei-steken…

Of van die schuur-nato’s erdoorheen te blijven trekken.:clown_face:

En dan aan een ander te vragen of het wat is…?

Wat overigens ook zeer zelden maar een verbetering teweeg brengt.,:roll_eyes:

Nee…

Maar ach. Het meeste flippert om de drie weken weer door…

Als ik een ‘pre-loved’ :clown_face: horloge koop en 't zit er dan op , dan is het niet anders. Al baal ik daar dan wel een beetje van.

Dan denk ik : dat ~%|^~>± gekl@@t ook!!:rage:

Op horloge’s die ik nieuw heb gekocht zul je het niet (vlug) zien. Of ik moet er helemaal niet onderuit kunnen komen als ik dan écht een keer wat anders zou willen…

Maar dan moet die wissel het mij waard zijn en niet even een probeersel.

Maar ik zou het er bijna voor laten…:flushed:

Aan de andere kant : het moet ook niet meer ‘last’ dan ‘lust’ worden natuurlijk.(ahum)

Als het je ding is…:clinking_glasses:

Lang leve de ( reeds weer afgedankte ) bandjes-optochten…:hugs:

2 likes

De helft minder spaties scheelt heel veel scrolling voor de smartphone user. :smile:

3 likes

Sorry…:hushed:

Het is wel erg geloof ik hè?!
Dacht : anders word het zo’n onsamenhangend verhaal…:clown_face:

Maar op een smartphone getypt hoor…:kissing_smiling_eyes:

Je zit toch niet stiekem bandjes te wisselen hè?!