Van de week mijn nieuw horloge voorzien van een stalen band .
Ik ben dan druk bezig de lugs goed af te plakken en wring me in allerlei bochten om vooral geen enkel krasje te maken bij het vastzetten van de pushpins .
Gebruikssporen op het horloge zijn onvermijdelijk maar krassen van het verwisselen van banden zie ik als foutjes/ onnodige beschadigingen .
Ik zie regelmatig bijna nieuwe horloges met sporen van banden wisselen .
Dat zou voor mij een dealbreaker kunnen zijn bij aanschaf .
Ben ik de enige die daar zo’n moeite mee heeft ?
Wat vinden jullie van die krasjes ?
Als je echt graag regelmatig eens wisselt van bandjes, dan vind ik het onbegonnen werk om steeds de lugs af te plakken. Zit er dan eens een krasje langs de binnenkant, dat zie je toch niet tijdens het dragen. En je hebt het genot van eens een andere smoel te geven aan je horloge
Maar je bekijkt de achterkant toch ook regelmatig ?
Er zijn aardig wat hotloges met een kijkglas aan de achterkant om het uurwerk te bekijken of voorzien van versiering op deksels .
De achterkant doet toch ook mee ?
Als ik een horloge nieuw koop horen er geen krassen op te zitten - ook niet van bandenwissel.
Bij een gebruikt horloge stoort het me niet, zolang je het niet ziet tijdens het dragen. Ook als de vorige eigenaar geen krassen heeft gemaakt dan komen ze er binnenkort toch.
Ik probeer wel voorzichtig te zijn, maar niet op het paranoide af…
Het is net als met klussen. Alleen de klusser zelf weet elk slecht plekje te vinden. Tenzij je schilderwerk er uitziet alsof je tijdens het schilderen met een krat pils achter je kiezen de horlepiep op een schip hebt gedanst.