Overexposed

Hebben jullie ook dat je op het forum over de jaren een horloge zo vaak ziet, dat je hem echt zat wordt. En o ja, ik was al 12 jaar lid onder mijn oude naam.

Ik persoonlijk kan geen speedmaster meer zien.

23 likes

Yep. Met hetzelfde horloge en eigenlijk zo ongeveer iedere van de 500 limiteds ervan…

Zeker de achtergrond van de limiteds vind ik veelal vergezocht. Iedere astronautenscheet, stripfiguur of dode opa wordt met de haren erbij getrokken.

Een ècht jubileum, zoals 50 jr. na de 1e ruimtewandeling door Edward Higgins White II in 1965 zou een kans zijn geweest. Een limited daarvan maakt men dan weer net niet… Ik denk dat in 2015 een leuke 1965 stuks van de 105.003 reissued met cal. 321 meer to the point waren geweest dan de laatste limiteds…

Maar goed. De markt bewijst dat ik fout zit, want men maakt graag een paar k extra over voor wat Omega produceert.

14 likes

Mijn vraag was meer welke horloges hier overexposed en overliked zijn naar ieders subjectieve mening.

1 like

IMO eerder Seiko’s en Rolexen, om ineens twee uitersten van het spectrum te noemen, dan Omega’s.
Kijk maar eens naar de xxx only topics …

Maar ik heb er geen problemen mee hoor … ik kan nog alle horloges zien :wink:

4 likes

download

Best vaak gezien deze twee. Ik moet er wel bij vermelden dat ik ze nog steeds mooi vind!

6 likes

Tjah. Ik ben overal overexposed aan dingen die ik irl zie. Diesel, Kenneth Cole, Michael Korst en Apple wristwear. Of van die typische watch2day gedrochten.
Speedmasters kom ik voornamelijk tegen als ik op linkjes klik (al dan niet hier) met Speedmasters. Als je ze niet opzoekt zie je ze toch alleen in een WRUW draad, of een collectiefotodraad. Maar dan zie je ook de rest van de top 10 (of top 20 etc) op dit forum.

Daar ben ik trouwens eigenlijk wel benieuwd naar, wat de meest voorkomende horloges hier zijn. SKX en Sub staan er vast wel in ja.

2 likes

Dit is de post die je wist dat komen ging. :rofl: :rofl:

De Submariner, maar eigenlijk ook de Dweller. Rolex is al jaren zo innovatief als een betonnen muur, in termen van design. Het is echt de Volkswagen onder de horloges: Ze maken al 50 jaar dezelfde vierkante doosjes met uiterst minimale evolutie dat ik bijna in slaap val als ik de zoveelste Rolex duiker voorbij zie komen. Het is saai. Het is voorspelbaar.

De Speedmaster is al even uitgemolken, gaar en routinematig, net als de AP Royal Oak.

Waarom ik de SKX niet per se zo erg vind? Dat is natuurlijk ook een doodgedraaide soort van Hotel California waar je helemaal tureluurs van wordt. Bij de SKX zijn er wat versies gemaakt die een bepaalde tijd in productie zijn geweest. Daar is niet aan gerommeld, daar is geen back-story marketing gelul bij, en daar zijn geen miljarden re-issues van geweest. Gewoon een respectabele productie-run en grote populariteit van een model met eigen smoel.

Van Seiko spuug ik dan ook op alles waar PADI of Limited op staat. Er zijn er te veel, hou daar mee op. Bah.

Maar de vraag is ook: Waar zou je meer van willen zien hier?

De Blancpain.


Het origineel. De eerste duiker. Waarom zien we die zo weinig? Hij is mooi, zowel in de Vintage als nieuwe designtaal.

De Breitling.


Waarom zien we hier zo weinig vintage Breitling? Ik vind het prachtig, en verzamelwaardiger dan vintage Subs. En DJ’s. Sorry @HanDavinci en @SwedishChef.

21 likes

Om eerlijk te zijn vind ik de moonwatch wel te pruimen.

Er is een goede reden voor de overexposure denk ik.

Ik heb meer moeite met alle moderne gelimiteerde aanwassen.

“Dark Side” “White Side” “Grey Side”

Voor je t weet zitten we op 50 shades of grey/dark and white…:wink:

Groeten,

Noel.

2 likes

Nog steeds tot over mijn oren verliefd :heart_eyes::stuck_out_tongue_winking_eye:

@anon11367652EV al een keer een Speedy aan de collectie toegevoegd of om de pols geknoopt?

11 likes

Ik heb meer last van overexposure van bepaalde forumleden

30 likes

Zum kotsen??..:wink:

Maar snap wel wat je bedoelt. Speedy en Sub zijn tijdloze beauties maar beetje saai en 13 in een dozijn. En toch zijn ze daarom ook beetje populair. Ze kunnen altijd.

5 likes

:rofl:

Voor mij is dit de Seiko SARB017
image

Nog nooit in het echt gezien maar hier scroll ik altijd snel voorbij als er een foto geplaatst wordt.
Wie weet als ik deze een keer zie dat het mee valt, er zijn genoeg liefhebbers.

Ieder zijn smaak.

5 likes

Zeer bewust en dat maakt een Rolex ook zo herkenbaar. Innovaties zitten aan de binnenkant en zijn de subtiele details. Rolexen zijn dan ook al jaren een inspiratie voor het design van talloze horlogemerken. Maar het tijdloze van een Sub of een GMT of een Dweller zullen ze nooit evenaren.

5 likes

De een zijn “tijdloze” is de metaal geworden “overexposure” van de ander.

1 like

Mooi.

Rolex, Omega en Panerai maakten toch echt jaren voor 1953 al horloges die gekwalificeerd konden worden als duiker :wink:

4 likes

Precies. Hoe langer je jezelf blijft, hoe meer bijzonder je wordt…

Toch niks te doen en Wikipedia erbij gepakt.

In 1926, Rolex bought the patent for the “Oyster” watch case, featuring a hermetic seal. On 7 October 1927 an English swimmer, Mercedes Gleitze attempted to cross the English Channel with a new Rolex Oyster hanging round her neck by a ribbon on this swim. After more than 10 hours in the chilly water the watch remained sealed and kept good time throughout.

Voor die tijd hingen ze zakhorloges aan de binnenkant van hun koperen duikhelm :smile:

3 likes

Wel vreselijk met die band. Een Speedmaster met flat-link bracelet en telemeter bezel wil ik wel hebben hoor!