Overlijden Roland Ranfft (en de nieuwe services ter vervanging)

Bevestiging op 15 juni, want hij was al overleden op 19 maart, volgens die rouwbrief? :sweat_smile:

2 likes

Nee, die van maart was een andere roland ranfft… toevallig dus. Stond ook geen Dr bij (wat in Duitsland wel gebruikelijk is, dus er waren al twijfels).

Hij is dus helaas op 15 juni overleden. Leiding van het uhrforum is in contact met de familie. Hopelijk kan er tzt wat geregeld worden om alles te bewaren voor de toekomst.

7 likes

De site is inmiddels weer online😃

1 like

Intussen de verschillende zoekfuncties gescript leeggetrokken, nu terug beginnen matchen met de bestaande databank. Goeie nieuws is dat ik denk dat de volledige zoekfunctie kan terug geconstrueerd worden met wat ik nu staan heb. Slechte nieuws is dat het pijnlijk slecht gemaakt is qua indexes dus wat opkuiswerk is hoogst nodig, en dat er ook een pak fouten in staan (denk ik). :sweat_smile:

8 likes

Wel, het heeft wat vloeken gekost - echt, wie legt er zijn primaire index op een kolom met een freetext string waar spaties en enkele/dubbele aanhalingstekens in zitten? :see_no_evil: - maar alle specificaties zijn gemapt.

$ cat *.ids | wc -l
150120

Een dikke 150 duizend relaties. Nu even pauzeren en broeden op een zinniger datamodel.

5 likes

:scream:

2 likes

Logisch toch?
Dat is het eerste veld waar iets ingevuld kan worden als ik me niet vergis🤪

Maar even serieus.
De identificatie van uurwerken wordt bij Flume e.d. vooral gedaan adhv vorm van en het aantal gaten in de tiretteveer.
Ranfft deed het met de andere kant van het werk wat op zich handig is omdat je die kunt zien zonder de wijzerplaat te moeten verwijderen.
Maar ik heb vooral moeite met de diverse keuzemogelijkheden mbt vorm etc. op en rond de balansbrug want die zijn me te weinig precies. Dus meestal laat ik die weg met tot gevolg een lijst van mogelijkheden zo lang als mijn arm.
Ook de keuzemogelijkheden mbt de vorm van het werk vind ik niet geweldig.
Op de lange termijn (hoeveel duizend uurwerken zijn het?) zou het imo helpen om tenminste het aantal gaten van de tiretteveer in de keuze op te nemen.
Dat wordt een klus, maar als honderd man meehelpen is het redelijk snel gepiept.

En dan nog de originele foto’s vinden want die kleine foto’tjes die op het scherm komen zijn niet erg duidelijk. In de hoop natuurlijk dat dat niet de originele foto’s zijn :thinking:

2 likes

Dat zit in ranfft ook in hoor. :wink:

Dat gezegd zijnde, die functie heb ik nog niet kunnen uitpluizen. Ranfft heeft een inputveld waar je zelf het aantal gaten in zet. Leuk, zou je denken. Maar zelfs als je er een compleet idioot getal in zet, blijft dat resultaten geven. Zo is een AS 437 een hit voor binnenwerken met 98 gaten in de setting lever spring. :man_shrugging:t2:

5 likes

Al die jaren heb ik daar over heen gekeken.
Dank voor de correctie.

1 like

Beste Forumleden TS onrust (Wouter) onze beste vriend en leerling is niet meer onder ons, hij heeft ons vrijdag j.l verlaten. door een simpele ingreep. Hij was 47 jaar jong.

5 likes

verschrikkelijk te horen en veel te jong! Innige deelneming voor al zijn naabestaanden en vrienden!

2 likes

Gecondoleerd en heel veel sterkte voor allen die hem lief hadden en de nabestaanden. :tulip::rose:

2 likes

Idd verschrikkelijk!
Sterkte en gecondoleerd, ik weet hoe het is als een geliefde plotseling weg is

1 like

Ai, shoot. Dat is veels te jong. Sterkte daar, ook voor de familie.

1 like

Sterkte gewenst aan familie en vrienden

1 like

Sterkte! Veel te jong…

1 like

Sterkte! :fallen_leaf:

1 like

R.I.P. :four_leaf_clover:

1 like

Bedankt voor het delen met ons.

Komt dicht bij, ik ben ook zo goed als 47. Pff.

Sterkte voor zijn geliefden en nabestaanden.

1 like

Sterkte gewenst aan alle nabestaanden.

:pensive:

1 like