Overlijden Roland Ranfft (en de nieuwe services ter vervanging)

Geweldig nieuws. Vraag me af wie de site nu beheert

5 likes

Ik heb ook geen idee; lijkt gewoon volledig de oude site, zelfs de vreemde opmerking over dood en toch weer levend staat er weer :blush:

6 likes

Niemand. De site ging offline omdat de facturatie faalde toen de dokter de eeuwige jachtvelden opzocht. Iemand heeft wellicht oftewel de familie kunnen contacteren om dit nog even over te nemen, of de hoster kunnen overtuigen om het op eigen houtje terug te activeren.

Komt er op aan van de site leeg te trekken nu. Hopelijk raakt iemand aan de effectieve server-side inhoud ook, zou gruwelijk veel werk besparen.

5 likes

Je was me voor. Ik was toevallig een uurwerk aan het opsnorren en toen popte de site op :+1: had nog geen tijd om dat hier te melden

3 likes

Mysterious :face_with_monocle:

4 likes

@Limbeckx gezien je toppic over het forum, kun jij deze database redden en er iets moois van maken? Je zult de geschiedenis boeken halen en ontvangen worden als een held door Nederlandse en Duitse horloge liefhebbers :sweat_smile:.

Wil zels wel meedoen aan een crowd funding :rofl:

6 likes

:rofl: schavuit.

2 likes

Tja… enkele voorouders zaten hoogstwaarschijnlijk bij de VOC :rofl: (of waren in iedergeval betrokken bij de corporatie). Spiegeltjes en kralen ruilen zit denk ik in het bloed :face_with_hand_over_mouth:

Er zitten ruim veel erg IT capabele mensen op HF. Maar zonder een server dump kan niemand de inhoud van de ranfft site makkelijk reconstrueren.

Zelfs geen IT manager. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Geweldig! Nou weten we pas wat we hadden. Heel blij met de nieuwe link!:heart_eyes::muscle:

3 likes

Tja… Voor mij is het allemaal hocus-pocus. Moeilijk gaat ook, denkt mijn brein dan :rofl:. Maar dat zou dan enorm veel werk zijn? Handmatig overzetten ofzo?

1 like

Hangt er wat van af hoe het opgezet is, soms kan eea gescript worden. Maar ja, 11000+ uurwerken met een hoop karakteristieken, dat loopt wel op.

2 likes

Valt mee qua mysterie. Hij is vorig jaar ernstig ziek geweest, toen bijna dood. En heeft dit geplaatst nadat hij weer wonderwel aan het opkrabbelen was. Bericht staat er al heel lang.

4 likes

Ja, inderdaad.

1 like

https://ranfft.org/ Werkt nu. Database is beschikbaar. DNS loopt via cloudflare. Ik heb het niet helemaal gevolgd. Hebben de nabestaanden de site weer online gebracht?

1 like

Ik denk eerlijk gezegd dat er nog wel een script geschreven zou kunnen worden om de content te rippen. Ik ga morgen eens een collega vragen…

5 likes

Dat is de officieuze kloon waar een deel van de databank zonder alle details staat, alsook de foto’s. De originele is de .de.

Zijn we al mee bezig. Is niet zo eenvoudig :wink:

3 likes

Het lijkt me niet zonder risico en ook niet zo netjes om alle foto’s en gegevens zomaar en zonder toestemming van de erven=familie over te nemen.
Ook al staat het op het internet het is niet van iedereen.

Dat geschreven hebbende, er bestaan diverse goed functionerende programma’s om een complete site te rippen.

Het meest zinvolle lijkt me om met de familie contact op te nemen, de foto’s met omschrijving over te nemen en dan een compleet nieuwe database te bouwen en de zoekmogelijkheid duidelijk te verbeteren.
Er zijn wereldwijd zeker genoeg horloge liefhebbers die daarbij willen helpen.

3 likes

Als er toestemming van de familie is zou ook de websitebeheerder benaderd kunnen worden verwacht ik om de db en files op de webserver te krijgen verwacht ik…

2 likes

Inmiddels bevestiging dat Dr ranfft overleden is. Op 15 juni.

Vanuit het duitse uhrforum is er contact met de familie. Wat er met de website gaat gebeuren is nog onbekend.

Meer hier:
https://uhrforum.de/threads/ranfft-uhrwerkseite-offline.547791/page-4#post-8334208

3 likes