Overpeinzingen Breitling

Ik heb al jaren mijn zinnen gezet op een Breitling Superocean Heritage II 46 in het zwart. Altijd gedacht ooit een nieuwe te kopen bij de broertjes in Sluis.
Het ziet er naar uit dat dat door meerdere interesses, wil nog een andere motor, er moet nog behoorlijk wat in de verbouwing, dit nog wel even gaat duren, helaas heb ik die tijd niet meer.
De nieuwe serie is uit sinds een paar weken, waardoor de Heritage II niet meer nieuw te bestellen is, alleen nog uit de voorraad te koop.
Dus zit nu zwaar te denken om aankoop niet langer uit te stellen, maar… een gebruikte te zoeken, die ik ook gewoon vaak kan dragen en geen doodsangsten moet uitstaan om hem te beschadigen.
Fondsen voor een nette gebruikte zijn er wel.
Nu heb ik nog nooit iets gekocht via chrono24, ratings van verkopers lijken me duidelijk, geen idee hoe dat is bij particuliere verkopers.
BTW invoerrechten binnen EU niet van toepassing UK, VS, Japan die er veel opstaan natuurlijk wel, klopt de stelregen *1.25 nog een beetje?
Onderstaand iets boven wat ik wil betalen maar wel een erg mooie, uit Duitsland. Full set.

https://www.chrono24.nl/watch/MPIGT3

18 likes

1,216 is dichter bij wat het je gaat kosten.

3 likes

Niet meer overpeinzen, gewoon doen!

Wereld horloge, geen enkele dag spijt van!

Heb hem in het groen!

5 likes

Misschien kunnen de broertjes in Sluis wel iets voor je betekenen?
Alhoewel, ze zijn nu officieel Breitling boutique geworden dus kortingen misschien niet meer mogelijk… :thinking:

C24 gewoon doen, eentje in NL opzoeken en zelf gaan kijken voordat je de trekker overhaalt. Veel plezier!!!

2 likes

Op Chrono24 staat nu wat de totale prijs is incl eventuele BTW, taxhandling etc

4 likes

Heb zelf wel eens wat gekocht op chrono 24
Maar altijd bij een partner certified handelaar.
Dus dat zal ik je aanraden .
En Ik zal eerder gaan voor de 42 mm in verband je hem ooit in de toekomst wil verkopen.
46 is echt een maat die niet veel waarderen.

4 likes

Maar ik wel, en hij is voor mij om te dragen.
En waarde voor verkoop ooit, zou me alleen kunnen boeien als het een kluis/kasthorloge zou worden en hij doosje niet uit komt. Daarom denk ik dat een gebruikte me beter zou passen, zou panisch zijn wanneer er op een nieuwe een beschadiging zou komen.

3 likes

De broertjes zijn geweldig, ik ken ze al meerdere jaren. Heb er niet echt veel gekocht, maar altijd onthaald als een koning, scheelt natuurlijk ook dat je ze ook onderweg wel eens tegen komt.

1 like

Misschien de Breitling outlet in Roermond checken? Volgens mij kun je via Whatsapp daar de huidige voorraad en prijzen opvragen?

2 likes

Als het jouw droomhorloge is en de middelen zijn er, zou ik het lekker kopen.
Nog wel even een vraag: heb je de 46mm wel 'ns gepast. Die is namelijk niet voor iedere pols. Ik weet natuurlijk niet wat je polsmaat is. Maar je moet wel flink bepolst zijn, zeg maar. Tot slot zou ik zeker ook even m’n licht opsteken bij de bekende en betrouwbare handelaren. Mogelijk kunnen zij je helpen. Mij zou dat extra stukje zekerheid 't zeker waard zijn om misschien nét iets meer te betalen. Nou, succes en veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

2 likes

Dit is wel een goed idee. Met de nieuwe SOH lijn zou je wel verwachten dat de vorige collectie in de outlet komt te liggen

De chrono24 link doet het al niet meer, dus je hebt toegeslagen?

1 like

Ik denk dat de discontinued SO Heritage modellen nu overal wel te krijgen zijn met 30% korting ( die korting krijg je ook bij de Roermond Outlet ).
Nadeel van een tweedehandse zoals in de link ( uit 2016 ) die jezelf post, is dat je binnenkort een service kunt verwachten.
Ook heeft dat model nog een aluminium bezel die krasjes heeft, en de latere modellen hebben een keramische bezel.
Neem dit even in je afweging mee.

Jazeker, één van de eerder genoemde broers, draagt dit horloge zelf ook. Heb dus die van hem aangehad en toen gevallen voor dit model, verder vind ik echt niet alles mooi van Breitling in tegendeel.

1 like

Nog niet in Roermond beschikbaar?

1 like

Zal inderdaad niet lang meer duren.
Eerst de voorraad van Breitling NL, vervolgens worden de horloges uit de markt gehaald bij de AD’s.

1 like

Nee maar rond die prijs is er veel te vinden deze bijvoorbeeld.
https://www.chrono24.nl/watch/OQSHE6
Of van een particulier
https://www.chrono24.nl/watch/NDLJ39
Of deze overigens wel erg goedkoop.
https://www.chrono24.nl/watch/OOCAT8

1 like

Voor rond de €4K koop je een nieuwe.
De pre-owned prijzen zullen daardoor wel gaan zakken lijkt me.

1 like

Ik heb hem in het blauw ook 46mm,
Is mijn eerste serieuze horloge,
Geen moment spijt van gehad.
Je moet inderdaad beetje pols hebben.

1 like

Ik heb deze zwarte uitvoering ook al jaren en bevalt prima. Zoals eerder gezegd, op een goede pols is deze maat goed draagbaar. De lugs nemen aardig wat mm’s in beslag en daar moet je rekening mee houden.
Op mijn pols, 19,5 - 20 cm, is het goed te doen.