Ik hoop niet met de Prius? Zou flink balen zijn
als een Seiko vergelijkbare kuren krijgt als
hangende gaspedalen!
Is dat niet al uit de wereld geholpen? Er bleek uiteindelijk toch geen mankement te zijn? Maar qua design zou ik een Seiko ook niet snel vergelijken met een Prius haha (
Niels2 ik denk dat auto’s die van spaar geld worden betaald(of met een lening natuurlijk) op betaalbaarheid worden uitgekozen, dus is hij wegenbelasting vrij is hij lekker klein enz en daarna pas op uiterlijk, de eerste filtering is denk ik dus echt kosten en daarna pas kijken wel model het leukste smoeltje heeft, ipv kwaliteit, want als je daar naar kijkt kan je het bese nog een oude auto kopen zonder al die elektronica erin.
Zoizo geld voor een auto\motor\boot (of zelfs horloges heb ik me hier laten vertellen) lenen heb ik nooit begrepen, maar dat is weer een hele andere discussie
Iets is pas overpriced als het ook daadwerkelijk betaald wordt.
De consument bepaald uiteindelijk wat er gekocht wordt.
Marketing is de verzamelnaam voor de truckendoos om die zelfde consument over te halen iets te kopen wat hij eigenlijk niet wil en later de consument gerust te stellen en een goed gevoel te geven over hetgene hij voor veel te veel geld gekocht heeft.
My 2 cents.
Analoog, doe mij maar een Seiko.
Digitaal, doe mij maar een Casio.
Op vakantie naar Japan, nooit!
Eerste punt is inderdaad slecht geformuleerd, ik wilde eigenlijk iets anders zeggen (dan moet ik dat ook doen).
Indien niemand het meer koopt, vanwege de veel te hoge prijs (t.o.v. kwaliteit, verkrijgbaarheid, emotie, etc.), dan is iets overpriced.
En ja, als ik iets gekocht heb lees ik ook heel veel en wil ik graag bevestigd worden.
En soms ontvouwt ware schoonheid zich pas na de aankoop, zoals het blauw van de SKX009 dial in mijn Seiko monster mod, met het oranje van de plongeur hands set.
Dat laatste inderdaad prachtig verwoord door ons geacht forumlid … (hoe heet hij ook al weer) met:“Kijk jij ook vaker naar je horloge dan er op?”.
Want daar gaat het natuurlijk om.
Op de korte termijn (aankoopbeslissing en de daadwerkelijke aankoop), mee eens.
Op de lange termijn (alles daarna), niet mee eens.
Een kopende klant is nog niet per definitie een tevreden klant.
Ik vergelijk Seiko met VW Kever .Betrouwbaar tuurlijk! kan je het met andere merken vergelijken? haha! Enne ik rij Audi a4 avant uit 2006 2.0 tdi en gechipt tot 184 pk en 415 nm koppel. En ja dit is een Horloge forum maare in de audi zit wel een digitaal klokje en die loopt perfect via de zender in Frankfurt…, en JA ut was een rib uit m,n lijf!!! niks lease gewoon zelf lappe… Heb van alles gereden Japans(Honda! 2x topper hoor niets mis mee) VW boring… ehh Bora! tdi hij was erg saai qua uiterlijk maar reed verder fantastisch heeft me 200.000 km zonder enig probleem overal naar toe gebracht, ik vergelijk um dus maar met de Seiko , loopt altijd:D. En tja die Audi X( sorry jongens…is toch qua afwerking top! geen rammel of kraakje te bekennen, ook niet na dik 5 jaar! fantastische 10 speaker stereo met navigatie kleurenscherm in een!bloedsnel op de tussen acceleratie’s::o mag ook wel met 415 nm koppel tussen de 2 en 3 duizend toeren. Ach ik vergelijk um maar met m,n Breitling Crosswind…strak en het maakt iets los bij me, elke dag weer! kan je het uitleggen? niet echt het is gewoon een gevoel dat je moet ervaren. De een heeft dat bij merk X en ik heb het bij de Audi op dit moment. Met een schuin oog kijkend8-) naar de a5 coupe…even doorsparen dus…en dat is meer in de lijn met een vacheron Constatin, sjiek!! breed met strakke billen…
Is dat een prestatie na 5 jaar nog geen kraakje mijn bmw uit 97 rijd nog als nieuw, maar ja een bmw is dan ook een Patek in vergelijking met audi, want dat is een tissot
Alles is overpriced daarvoor hoef je alleen maar naar de autos van de CEO’s van grote horlogemerken te kijken. Ik weet niet hoe het nu zit met de kwaliteit van Tag Heuer maar de mijne is al bijna 20 jaar oud en ik heb er nooit klachten over gehad. Hij is me nog steeds dierbaar.
Verder ben ik het er wel mee eens dat emotie een hele grote rol speelt. Een Casio G-Shock wint qua prestaties met gemak van high end horloges.
Ondanks de lage prijs zijn deze ook overpriced. Ik word net zo blij van een G shock als van mijn Tag Heuer. Het is dus eigenlijk: “wat de gek er voor geeft”. En gek zijn we hier allemaal.
Ach ik denk maar zo, liever een mooie klok om de pols die JIJ leuk vind dan maakt de prijs eigelijk niet uit! je kan je verdiende centen ook opzuipen of vergokken.
Maar laat ik dan maar “wijs” wezen en soms gewoon een leuke klok aanschaffen.
En je koopt tegenwoordig tussen de 50 en 300 euro hele leuke klokken waar een ieder ongelooflijk veel plezier aan kan hebben.Ook leuk om een bepaald type klok aan te schaffen voor zo weinig mogelijk, ook een sport op zich. Tja wat is overpriced? zoals dreski al zegt alles eigelijk, als je weet waar een uurwerk of klokje de fabriek voor verlaat tja…kan je wel eens een traan laten:( maar weet je wat gewoon genieten van wat je om je pols heb daar gaat het om. Succes allen met de klokken.(tu)
Inderdaad moet eenieder vooral kopen wat hij of zij mooi vindt, maar mijn punt is dat sommige merken iets suggereren wat ze niet waarmaken. In een horloge van 3500 Euro verwacht ik geen uurwerkje van een paar tientjes.
Da’s voor mij net zoiets als een Ferrari met een motor van een Smart erin.
Er is volgens mij wel degelijk een relatie tussen prijs en imago en kwaliteit. Redelijkerwijs mag je aannemen dat in een product een bepaalde balans zit tussen deze zaken. In het geval van TAG Heuer is die balans volkomen zoek imho.
Inderdaad moet eenieder vooral kopen wat hij of
zij mooi vindt, maar mijn punt is dat sommige
merken iets suggereren wat ze niet waarmaken. In
een horloge van 3500 Euro verwacht ik geen
uurwerkje van een paar tientjes.
Da’s voor mij net zoiets als een Ferrari met een
motor van een Smart erin.
Er is volgens mij wel degelijk een relatie tussen
prijs en imago en kwaliteit. Redelijkerwijs mag je
aannemen dat in een product een bepaalde balans
zit tussen deze zaken. In het geval van TAG Heuer
is die balans volkomen zoek imho.
Wat te denken van sommige kledingmerken. Een spencertje van Paul& Shark b.v.
voor €398,00 is net zo’n waanzin. Maar als je het leuk vind en kunt betalen
moet je het vooral doe.
Wat te denken van sommige kledingmerken. Een
spencertje van Paul& Shark b.v.
voor €398,00 is net zo’n waanzin. Maar als je het
leuk vind en kunt betalen
moet je het vooral doe.
Totdat je een keer een trui van genoemd merk hebt gekocht, en tot de ontdekking komt dat na 10 jaar het ding nog steeds als nieuw is… Dan is het opeens helemaal niet meer zo duur.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor de ‘te dure’ rolex/patek/…, die na 10 jaar meer waard is dan je er voor hebt betaald. Hoe duur is het dan nog?