Overpriced watchdealers

Hi allemaal, gewoon een klein vraagje maar zijn jullie ook al meermaals tot de conclusie gekomen dat sommige dealers niet gewoon meer spreken over een “premium” maar gewoon ronduit extreem duur zijn. Ik kijk hier voornamelijk naar theo & harris. Heb er persoonlijk nog geen zaken mee gedaan maar heb onlangs gezien dat zij een stalen longines admiral 5star date te koop hebben voor 1500$. Terwijl ik zelf een longipes 5star day date bezit in 18kt en er oprecht 100% zeker van ben dat ik onmogelijk een prijs naar zijn standaarden ga kunnen vragen. Ik begrijp het concept premium maar er is toch een gradatie? Wat zijn jullie ervaringen met overpriced dealers? groetjes!

3 likes

Ik koop er niet. Wanneer er genoeg mensen dezelfde mening toegedaan zijn, én er dezelfde actie aan koppelen, dan zakken de prijzen vanzelf. Zo niet, pech gehad. Of niet, voor elke te dure dealer of te duur horloge zijn er legio alternatieven.

1 like

koop jij liever particulier dan als ik vragen mag?

Dat dealers een kleine premium vragen (en sommige een iets grotere als er een fysieke winkel aanwezig is), is compleet gerechtvaardigd. Theo&Harris hanteren belachelijke prijzen :frowning:

Over de Longines waarnaar je refereert. Volgens mij klopt naast de prijs, ook het horloge niet helemaal. Het datum venster staat niet uitgelijnd naar de kroon.

1 like

Als mensen het willen betalen, dan is het logish dat ze het er ook voor vragen.

1 like

On topic: Veruit het meeste particulier gekocht, soms wat bij een AD en handjevol keren bij een “dealer” of “grijze handelaar”. Ik kijk dan zelf naar de prijzen (wil ik dit betalen en is de prijs niet te hoog in vergelijk met prijzen elders) en reputatie van de betreffende dealer om zo te beoordelen of ik er wel of niet moet kopen :slight_smile:

2 likes

Grappig is trouwens dat als je terug kijkt in het verkochte aanbod van T&H zie je ook dat ze smerige Seiko en Enicar Mumbay specials verkochten haha. Daar zou je je als serieuze dealer toch voor moeten schamen en weghalen van de site.

2 likes

Daar heb je ook wel een punt want als je kijkt naar mijn exemplaar is het oog voor detail precies toch iets meer. Kan ook in men hoofd zitten natuurlijk naarmate het demijne is! :smiley:

4 likes

Niet zo’n beetje scheef. Zelfs een blinde kan zien dat dit niet klopt.

Mooi exemplaar heb je trouwens :slight_smile:

1 like

zeer waarschijnlijk heeft hij ze ook nog omschreven als " unique, once they are sold they are gone forever. Most speciale seiko 5 dial you will ever find" of iets in die aard hehe

1 like

oke ja klopt! vermoedelijk zijn de pootjes van de wijzerplaat afgebroken en heeft zijn “horlogemaker” er niets ander op geweten dan secondelijm. & Dankje!

dat was echt way way back voordat hij zo’n heel grote following had. We beginnen allemaal ergens en leren onderweg.

2 likes

Helemaal waar. Het is alleen jammer dat ze niet leren van hun fouten.
Voor belachelijke prijzen horloges aanbieden is al kwalijk, maar als ze ook niet kloppen (wat je wel mag verwachten als je de hoofdprijs betaald), is dat echt wel een kwalijke zaak.

Niet alleen de Longines (zie bovenstaand) klopt niet helemaal, ik zie regelmatig rare dingen voorbij komen bij T&H. Iets wat ze inmiddels, met zo’n grote following, wel op orde zouden moeten hebben.

1 like

Als hij ze voor die prijs verkocht krijgt, zal hij wel gek zijn om minder te vragen.

Zeker waar, maar zorg dan wel dat alles 100 procent klopt, zeker voor die bedragen…

2 likes

Lettertype “automatic” is van een ultra chron model en niet van een Admiral volgens mij. schandalig dat een zgn dealer dit durft aan te bieden en dan ook nog voor een prijs die ik bijna diefstal zou noemen.

Doet mij een beetje denken aan Catawiki.

3 likes

Als T&H die longines voor 1500 verkoopt ga ik toch de proef op de som nemen en die van mij te koop zetten voor 2500 :joy:

2 likes

Precies, een wel originele moet toch wel €2k kunnen doen dan :slight_smile:

Theo & harris is echt een grove schande. Bizarre prijzen, ook bij horloges waarvan de staat niet top is, plus wat levert hij nu eigenlijk? Hij koopt horloges soms van andere fora en gooit dan duizend of meer dollar erbovenop. Past mijns inziens binnen het straatje van opkopers van concertkaartjes die ze voor meer aan de echte fan verkopen. Soms ook echt incourante modellen van omega en Seiko voor prijzen waarvoor je met goed zoeken twee 34mm tudors kunt kopen.

3 likes

Ik zie verschillende modellen van hem al maanden te koop, mogelijk gaan andere ook voor een andere dan de gevraagde prijs weg.

1 like