Overstappen op Zurich Airport, de kat op het spek binden?

Beste HF-ers,

Binnenkort vlieg ik via Zurich naar mijn eindbestemming. Ik heb 4 uur de tijd daar. Kijkend op de website of er wellicht 1 of 2 horlogewinkels zitten kwam ik erachter dat er 14 (!) winkels op de luchthaven zijn die horloges verkopen. Zurich Airport als een soort van horlogewalhalla. 10 winkels bevinden zich achter de douane, dus ruim voldoende keuze zeg maar.

Het aanbod gaat van hier op het HF veel voorkomende merken als Rolex, Hamilton, IWC en Tag Heuer via Zenith en Montblanc naar Blancpain, Glasshutte en Jaquet Droz. Ik heb 24 merken geteld, maar het zullen er allicht meer zijn.

Dit is bijna het ultieme kat op het spek binden maar het geeft ook keuzestress…wil ik daar een horloge kopen en zo ja, wat moet het dan zijn? Tjsa, eigenlijk wil ik wel proberen een mooi horloge aan te schaffen. Als mijn budget onbeperkt zou zijn, zou ik bij Blancpain gaan kijken, blijft erg mooi. Maar zag vanmorgen nog steeds geen biljetten op mijn rug groeien dus ik beperk mijn budget tot 1000 euro. Dan vallen er behoorlijk wat merken af, scheelt weer keuzestress!

Maar merken als Tissot, Victorinox en Hamilton hebben bereikbare modellen. Ik vind de Pan Europ erg mooi, of toch iets met een Panda dial? Ik laat me denk ik maar verrassen daar, kijken wat ik tegenkom!

Wat zou jullie doen? Zouden jullie een horloge kopen (of heb je dat al eens gedaan) en zo ja, wat zou het zijn?

2 likes

Zurich is Kloten

16 likes

Da’s geen EU dus er komt 25% bovenop de prijs.

Die hier in het blauwe deel staat* ga je niet goedkoper vinden daar :smile:

Edit: * stond :sweat_smile:

Oeps, totaal gemist! Scheelde wel met een nieuwe idd :smile:

Budget verdubbelen en je hart volgen…

2 likes

Bijna goed.

Mika

5 likes

Waarom wil je eigenlijk - als je nog bijna geen idee hebt wat je wilt - een horloge kopen op een vliegveld?
Omdat daar veel winkels zijn?

1 like

Nee. Ik vind op internet altijd betere deals dan bij vliegvelden.

Koffie, krantje, weg wezen.

4 likes

Vaak daar geweest. Is inderdaad een klein walhallaa. Ik zou eerst willen weten wat je wilt voordat je op een vliegveld iets koopt. Ga gewoon lekker kijken.

1 like

Nee man, ZĂĽrich is Lachen.

2 likes

Het is geen wet van Meden en Perzen om iets te kopen. Zoals gezegd wil ik kijken of ik me kan laten verrassen. En ja, ook omdat er daar veel winkels zijn waardoor je meer keuze hebt dan bijvoorbeeld op Schiphol met 1 winkeltje.

1 like
  • Gassan
  • Montblanc
  • IWC
  • Omega
  • Rolex
  • Swatch

Ik tel er in elk geval 6 op Schiphol…

Gewoon heerlijk overal kijken, goed de wisselkoers in je hoofd, en de Chrono24-app op je mobiel. Kun je altijd nog besluiten! :slight_smile:

Veel plezier, ZRH is een aangenaam vliegveld.

1 like

Deze.

Alleen jammer dat het dummies zijn :rofl:

:+1:

2 likes

De Zwitserse chocolade is ook hééééllll lekerrrr…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Zelfs als dummies mooi :grin:

1 like

Misschien hebben ze chocolade in de vorm van horloges…gat in de markt!

Tsja, dan kan ik net zo goed op Schiphol blijven…:wink:

Opgelet, buiten EU dus dataroaming te betalen… daar gaat de winst. :sunglasses:

1 like

Wist niet dat ze daar een vliegveld hadden…

3 likes