Overweeg een Oris Aquis Date te kopen, en dat is gebeurd 😀

Ik overweeg de Oris Aquis Date met blauwe wijzerplaat en zwarte bezel aan te schaffen. Liefst met de bracelet. Wat zijn de ervaringen hiermee, do’s and don’ts, tips, goede adressen voor aankoop, etc.

Deze dus:

9 likes

Super horloge! Ik heb de blauwe dial eens gepast, HEEL erg gaaf!

Persoonlijk vind ik de stalen band te lomp, en vind de PCL’s ook niet mooi op deze band. Ik vind de rubberen band daarentegen wel heel erg mooi (en super comfortabel overigens!)

1 like

Pcl’s ? Polised … Links ?

Polished Center Links…

Edit: oh zie nu op het plaatje dat het bij deze andersom is

Heb hem op rubber met oranje accenten gehad.

Stalen band zat voor mij te veel ruimte tussen de schakels, niet mijn smaak.
Enige nadeel van de rubberen band vond ik de vrij dikke sluiting.

Voor de rest niets dan lof, heel mooi en tof horloge zeker voor dat geld.

Blauwe niet in het echt gezien maar ziet er gaaf uit!

1 like

Sorry ben geen ervaringsdeskundige. Maar ik vind de kleur combinatie bezel, wijzerplaat en bracelet (gepolijst en brushed) heel geslaagd en chique !

1 like

Erg mooi, maar geen bandenwisselaar :grin:
Mvg. Bertjan

1 like

Nee, maar dat ben ik zelf ook niet zo …

1 like

Niet te lang meer over twijfelen.
Ik heb aan het begin van het jaar (op 1 jan.) de uitvoering gekocht met de zwarte wijzerplaat.
Het is echt een topklok. SInds de aanschaf draag ik voornamelijk dit horloge. De rest ligt te verstoffen in de kist.
We zijn nu 4 maanden verder en ik wordt nog steeds blij wanneer ik er op kijk.

De stalen band is solide en draagt comfortabel. Door de aanzet van de band draagt het horloge kleiner dan het is.
De prijzen willen nog wel eens verschillen. Kijk dus goed rond voordat je over gaat tot de aankoop.
Ik heb de mijne gekocht bij Ace in Amsterdam. Heb een nette korting gekregen ivm hun 40 jarig bestaan eind vorig jaar
Ook tweedehands is een optie, Op het forum komen ze met enige regelmaat langs.

De stalen band is wat mij betreft de mooiste optie. Ik heb er dus geen probleem mee dat het geen bandenwisselaar is.

3 likes

Gekocht bij Oris dealer. Paar honderd euro korting krijg je zo. Fantastische klok, blauwe plaat is donker, maar met zonlicht erg mooi om te zien.

3 likes

Mooi hoor! Hoe groot is jouw pols?

Laat je trouwens niet afschrikken door de afmeting, de onderkant van de kast is het groots en loopt dan smal toe naar de bovenkant waardoor hij kleiner oogt dan je zou verwachten.

Ik met mijn vrouwe pols a 17cm;

[URL=http://s29.photobucket.com/user/monasso/media/oris1.jpg.html]

[/URL]

2 likes

Top klok, gewoon doen krijg je geen spijt van.

1 like

Ik zeg doen! Heb hem zelf ook ooit om gehad bij de dealer, de blauwe wijzerplaat zou ook mijn keuze zijn, zeker in het daglicht geeft het een mooi effect!

1 like

Top horloge, heb hem zelf gehad met een zwarte plaat en op de stalen band.
Oris is een ondergewaardeerd merk is mijn mening.
Op Marktplaats stond er volgens mij een op een rubber band.
Succes.

mvg. Hans

1 like

Als je er aan kan onmiddellijk kopen.
Topklok hoor!!!
Maar zoals reeds aangehaald, koop hem op rubber of koop die band erbij. Ziet er i.m.h.o. veel mooier uit en idd pakken comfortabeler.
.( op dit ogenblik de Pro diverse om )

1 like

Ik kan de positieve reacties alleen maar bevestigen. Draagt super fijn, ik heb de titanium versie, licht en door de rubberen band enorm comfortabel.
Aanbiedingen zijn met een beetje speurwerk best te vinden.

6 likes

vooralsnog denk ik aan de bracelet, is wat meer dressy, al ben ik wel benieuwd naar de rubber variant aan het worden.

tot zover iedereen bedankt voor de suggesties en het mee denken :relaxed:

Ik zou hem sowieso in eerste instantie op een stalen band kopen en dan nog de rubberen band er in het zwart en oranje later bij kopen. Kan je lekker afwisselen.

1 like

Nog een vraagje: heeft de stalen band een fijnafstelling, en zo ja is dat dan een snel verstelling oid?