Ik overweeg de Crepas Cayman aan te schaffen, maar kan niet zo veel vinden over ervaringen met dit horloge. Wie heeft er eentje en wil zijn ervaringen delen? Het gaat mij niet zo zeer over z’n duikkwaliteiten, maar meer over algemene kwaliteit, degelijkheid, betrouwbaarheid etc.
@Menrik, geloof ik. Die heeft er vrijwel zeker één gehad.
@SuperC heeft er wel één liggen om te passen.
Helaas Siedo, ik had een L’Ocean!
Ik denk dat je in deze prijsklasse niet heel veel beters kunt vinden wat kwaliteit, afwerking en materialen betreft. Hier wat willekeurig leesvoer:
http://gearpatrol.com/2013/07/23/time-on-our-hands-crepas-cayman-3000/
Bij ten2two.nl staat een mooie, succes met je aankoop!
Geen ervaring, maar vind dit model wel bijzonder mooi, net als de L’ Ocean. Wel heb ik een Borealis Scorpionfish gehad die had dezelfde case, ook erg mooi!
Klok, klepel…
Ik heb zowel de Cayman als de Tektite gehad, beide horloges van een zeer hoog niveau.
Meer dan de aanschafprijs doet vermoeden.
Waarbij ik de Tektite nog een stapje hoger aansla t.o.v. de Cayman.
Crepas maakt erg mooi spul. Over betrouwbaarheid: ETA uurwerkjes, dat zit wel goed.
Op die link van gearpatrol over de Cayman 3000: “First, it’s a true dress-diver (…)”. Dat vind ik wel een beetje rekkerlijk vanwege de dikte van maar liefst 16.9mm. Een WR rating van 3 kilometer, niet zo vreemd. Maar de wijzerplaat is wel mooi rustig. Andere modellen zijn nog dikker, alleen de l’ocean is 14.50 dik, wat ook geen dressy dikte is.
(Op oceanictime staat dat Damasko als herkomst USA heeft )
Mooi horloge
Bedankt! Ik zal eea goed bestuderen.
Ik heb hem, toevallig vandaag om de pols. Geweldig horloge, past overal bij, loopt perfekt. Af en toe denk ik weleens aan een ander horloge, Tudor BB of een Omega Seamaster. Om geld binnen te krijgen zou mijn Cayman moeten wijken, ik kan er echter nog geen afstand van doen…
Goed om te lezen! Ik denk ook dat ik het ga doen.
1 van mijn meest favoriete horloge’s.
Ik heb hem mogen bewonderen bij @SuperC.
Hij is echt prachtig. Ik heb getwijfeld ( en twijfel soms nog ). Maar denk dat het met deze meer de wens tot het bezit ervan zou zijn , dan dat ik hem dagelijks zou dragen…
Zou verworden tot een soort kastpronkstuk vrees ik.
Ik had toen net de Halios. Waar ik ook nog steeds dol op ben.
Maar de Cayman staat wel even wat klassetjes hoger.
Wel heb ik een Cayman-band op mijn Halios.️
Bedankt, mooie foto’s ook. En grappig: naar de Halios heb ik ook zitten kijken. Beide zijn echter niet vaak te bewonderen. Als ik het dus goed begrijp, gaat eigenlijk jouw voorkeur uit naar de Crepas? Wat maakt hem dan een paar klassen beter dan de Halios?
Tja… Gewoon het algehele aanzien.
Moeilijk te omschrijven. De Tropik mooi op zichzelf staand.
Leg je de Crepas ernaast , verbleekt de Halios tot ’ een dingetje '…
IRL het veel fraaiere en ‘echtere’ horloge.
Op foto’s gaat dat nog wel., maar IRL…
De Crepas is natuurlijk geschoeid op die Carribean…
Met een hoop geforceerd geweld had ik de Crepas kunnen kopen. Maar had ik meteen de Halios eraan moeten geven…,
Ach ja, er moet altijd wat te wensen overblijven…
Hmm… Tja…
Meer dan tevreden op moment met de Halios.
Vind zelf die Caymanband erop nog wel guur… Hahaha:stuck_out_tongue_winking_eye:
Een soortemet mini-Cayman.
Die Crepas een dijk van een horloge.
Maar of hij nu in dagelijkse omgang altijd comfortabel is of blijft…
Je ervaart hem dan wel de hele dag denk ik…
Niet dat dat dan erg hoeft te zijn. Je moet het er dan een beetje voor over hebben.
Zo zie ik het een beetje…️
Ik heb de Cayman al enkele jaren in bezit en het blijft een van de favorieten. Een prachtig hoogwaardig afgewerkt horloge. Voor die prijs is een betere kwaliteit niet snel beschikbaar. De Cayman blijft bij mij in de verzameling. Ik kan iedereen de Cayman aanraden!