Overwegingen bij Frederique Constant, Edox of Zeno

Hallo horloge liefhebbers,

Ik heb al af en toe wat gepost over horloges die ik misschien wilde aanschaffen. Afgelopen weekend langsgeweest bij de juwelier en nu toch echt dichter bij een aanschaf. Voordat ik overga tot aanschaf ben ik toch nog erg benieuwd naar jullie overwegingen. Misschien zijn er bepaalde dingen die ik over het hoofd zie, of afwegingen die jullie mee zouden geven.

Ik heb in principe 3 opties waar ik nu serieus naar kijk, maar als je toch nog een ander horloge het overwegen waard vindt dan ben ik ook daar nog benieuwd naar.
Een paar voorwaarden voor het horloge;
Prijs: <1100 euro
Band: leder
Wijzerplaat: wit/creme
Uurwerk: automaat
Diameter: 40-43 mm
Kast: staal

Optie 1: Frederique Constant Index Automatic (950 euro)

Optie 2: Tissot Visodate (met rode dag aanduiding) (450 euro)
http://www.tissotwatches.com/assets/thn/840x840/T019_430_16_031_01.png

Optie 3: Edox Les Vauberts Date Automatic 80081 3 Ain (400 euro)
http://www.seriouswatches.eu/media/catalog/product/cache/1/image/1200x1200/f830239d6a396bcdc1de7597e5c98a6d/8/0/80081_3_ain_1.jpg

Ben benieuwd naar jullie gedachten :smile:

De Visodate.
En dan voor het geld wat je overhoudt iets anders kopen.
Tissot behoudt over het algemeen het langste zijn waarde. Edox en FC zijn ook minder populair.

Van deze 3 zonder twijfel de Tissot.

Ik sluit me hier geheel bij aan.
Met de Tissot hou je geld over voor nog een ander mooi horloge.
je zou evt nog een “le locle” kunnen overwegen. ook een mooi klassiek model wat veel waar voor zijn geld biedt.

Of als je wel 1k wilt stuk slaan zou een 2e hands Baume&Mercier Classima nog een optie kunnen zijn. Het merk komt weinig voor op het forum maar zeker in de dresserhoek hebben ze mooie modellen.

Mijn beste,

Ja, ook ik ga voor de Tissot. :+1:
Een schitterend horloge met een prima prijs / kwaliteit verhouding!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

De Tissot. Ik vind FC vooral interessant voor zover het hun manufactuur uurwerken betreft.

Ik zou ook voor Tissot gaan, en wellicht ook de le locle als alternatief passen.

Ik heb ook zo’n “wafel” patroon dail (op een Eterna) en dat is een erg leuk detail, je blijft er naar kijken.

Veel succes!

Zelf zou ik de Tissot kiezen. En de Edox. En nog budget over voor een lekker etentje.

Tissot! Zonder twijfel.

Uit jouw lijst de Tissot.

Deze Epos vind ik zelf erg mooi.

2 likes

Bedankt voor zo veel reacties!
Duidelijk dat Tissot voor velen de voorkeur heeft. Kan iemand me inzicht geven waarom precies de Tissot bij iedereen voorkeur heeft, bijvoorbeeld boven de Frederique Constant? Is dat kwaliteit, design, ervaring?

Tissot is gewoon veel waar voor je geld
Beetje de Seiko onder de Zwitsers :slight_smile:

Visodate. Omdat hij het mooist is :smile:

Heb getwijfeld tussen de Visodate en de Le Locle. Uiteindelijk de Le Locle geworden, maar ik sluit niet uit dat er ooit nog een Visodate komt. Die LL is echt fantastisch mooi en daar raak ik niet op uitgekeken. Prijs is zeer vriendelijk en je krijgt gewoon echt veel waar voor je geld. Daarom Tissot. Succes met de keuze!

1 like

In mijn geval dus omdat FC een vrij jong merk is en ik traditie leuk vind. Wel leuk is dat ze een lijn hebben met ontzettend mooie volledig in-house gemaakte horloges voor een relatief zachte prijs. Dit horloge valt niet in die lijn. Bij Edox heb ik gewoon geen gevoel, en ik vind aan deze Tissot het ‘oude’ logo ook erg leuk.

Tissot is erg goede prijs kwaliteit verhouding, maar persoonlijk vindt ik de dagaanduiding niet zo passen bij een dresser.
De Frederique Constant is te vinden voor 475 dollar, geen idee wat daar nog bijkomt aan kosten maar als er niet veel verschil in prijs zit zou ik zelf die kiezen.

Tissot is waardevast en kwalitatief prima. Met de andere merken is niks mis, maar minder courant qua inruil, minder waar voor het geld en eenvoudigweg iets minder mooi.

Je moet die kiezen die je mooi vind. De Tissot biedt het meeste waar voor zijn geld, maar zelf stoort mij de te korte minutenwijzer plus het feit dat door de dag aanduiding het nu wel extra opvalt dat het een klein uurwerk in een grote kast is. Mij zou dit model in 37mm meer hebben aangesproken.

Heb je al gekeken naar de merken Junghans en Junkers.
Hele mooie dressers in de Bauhaus stijl.
Als ik zou mogen kiezen zou het ook Tissot worden.

groetjes Lenno

Zo zonder reacties gelezen te hebben had ik voor Tissot gekozen, ik zie dat meesten met me eens zijn. Succes!