Arie Kabaalstra Schreef:
Burning the Midnight Oil…
Als je goed kijkt, kun je de wallen zien zitten
Klasse Jan, dat je het hebt afgekregen :~
Burning the Midnight Oil…
Als je goed kijkt, kun je de wallen zien zitten
Klasse Jan, dat je het hebt afgekregen :~
Wow, geweldig! :~
Gr Max
Ik zag nu pas de e-mail over de Bund veiling. Gaaf ding! Mag ik vragen wie wat gewonnen heeft?
Ik wilde de leren band monteren maar dat ging
niet.
Krijg ik net een setje pushpins met een
fabrieksfoutje>
Normaal gesproken kun je met een klein tangetje dat puntje gewoon omdraaien en dan zit het weer goed.
Een bandpennetje is natuurlijk zó in een envelop gestopt en naar je opgestuurd. Laat even via ons e-mailadres weten of het is opgelost!
Thx
Gr Hans
hendrik Schreef:
p.s. ook die flipperaar!
Heb je er nu al eentje weten te bemachtigen??
Verkoper wenste een “bonus” dus heb ik er van af gezien.
Hendrik
Ik zag nu pas de e-mail over de Bund veiling. Gaaf
ding! Mag ik vragen wie wat gewonnen heeft?
Ikke
marnix.moed Schreef:
Ik zag nu pas de e-mail over de Bund veiling.
Gaaf
ding! Mag ik vragen wie wat gewonnen heeft?
Ikke
Ik zag em ‘ingebouwd’ in je bmw stuur :+ gefeliciteerd!
Zijn de andere items ook geveild/gewonnen?
Zondag ben ik mijn p1lot One gaan afhalen in Teuge en ben er super blij mee. Ondertussen heb ik deze al 2 dagen om de pols en niks dan positieve reacties ontvangen.
Nu wil ik mijn p1lot One synchroniseren met de atoomklok, maar dit lukt mij niet aangezien de secondewijzer blijft doorgaan terwijl de kroon uitgetrokken is om de wijzers correct te zetten. Is dit normaal? Zo ja, hoe kan ik correct synchroniseren met de atoomklok?
By the way, ik heb geen ervaring met een handopwinder.
Kan iemand mij helpen? Groetjes, gantoise
Is dit normaal? Zo ja, hoe kan ik correct
synchroniseren met de atoomklok?
Dit uurwerk heeft geen secondestop (“hacking” functie), dus het kan niet.
By the way, ik heb geen ervaring met een
handopwinder.
Is geen typisch handwinder fenomeen. Er zijn ook vele (dure) automaten zonder hack-functie.
P.S. Ik zie het kleine wijzertje op de P1lot One meer als een indicatie of het horloge loopt
Dat wist ik niet… En het opwinden van de horloge, draai je aan de kroon tot dat die niet meer verder kan?
Dat wist ik niet… En het opwinden van de
horloge, draai je aan de kroon tot dat die niet
meer verder kan?
Je voelt vanzelf wel, wanneer je niet verder kunt. Dan stoppen, niet forceren en alles zal goed gaan.
thx
Oh ja, die zijn zeker geveild en gewonnen. Binnenkort willen we als team een soort verslagje doen.
Vaak is het met handwinders zo dat als je de wijzers lichtjes tegen de klok indraait het uurwerk stopt. Als je de kroon dan op het juiste moment loslaat dan heb je je horloge gesynchroniseerd. Velen vragen zich altijd af of dat niet slechts is maar ik begrijp, ook vanuit dit forum, dat dat niet zo is. Misschien kan Arie echter aangeven hoe dat specifiek bij dit kaliber zit.
Alternatief kun je natuurlijk je horloge helemaal laten uitlopen tot het stil staat en dan 1 of 2 seconden voor het juiste aantal seconden bereikt wordt beginnen met opwinden. Een nieuw en goed kaliber moet vrijwel direct gaan lopen.
Vaak is het met c zo dat als je de
wijzers lichtjes tegen de klok indraait het
uurwerk stopt. Als je de kroon dan op het juiste
moment loslaat dan heb je je horloge
gesynchroniseerd. Velen vragen zich altijd af of
dat niet slechts is maar ik begrijp, ook vanuit
dit forum, dat dat niet zo is.
Truc werkt zowel bij sommige handwinders als automaten. Maar in mijn ervaring niet bij een Unitas. En hoe belangrijk is het überhaupt dat de secondewijzer bijloopt ?
Vaak is het met handwinders zo dat als je de
wijzers lichtjes tegen de klok indraait het
uurwerk stopt. Als je de kroon dan op het juiste
moment loslaat dan heb je je horloge
gesynchroniseerd.
Geen idee of “back pressure” werkt bij een Unitas. Zou het ook niet snel proberen bij een decentrale secondewijzer… Zoals lencoth al zegt, what’s the point?
lencoth Schreef:
--------------------------------------------------En hoe belangrijk is het überhaupt dat de
secondewijzer bijloopt
?
Net zo belangrijk als dat je tijd niet v je smartphone afleest
Het opwinden van de p1lot one gebeurt toch door de kroon te draaien in wijzerzin. Dat klopt toch?
Het is mij nog altijd niet duidelijk tot hoe ver ik mag gaan. Na een aantal keer draaien aan de kroon in wijzerzin dan draait de kroon een beetje terug.
Wil dit zeggen “niet meer verder draaien” of moet je draaien tot wanneer deze niet meer kan?
Deze morgen opgewonden en om 19h00 stil gevallen
Hoi Gantoise,
Dat klinkt alsof je onzeker bent of je het wel goed doet. Als je P1lot helemaal “dood” is (afgewonden), dan moet je zeker een keer of 30 draaien voordat de opwindveer geheel is opgewonden. Eerst gaat het draaien heel gemakkelijk (clockwise als de kroon met het nummer voor je ligt) en geleidelijk aan wordt dat steeds stroever. Misschien moest ik wel 40 x draaien, vooraleer (da’s half Belgisch:) ) ik “niet meer verder kon”. Dat merk je doordat je simpelweg gigantisch hard zou moeten draaien, wil je nog een tikje of 3 eruit persen. Dat is het punt dat je te ver bent, dus altijd stoppen als je daar aan bent gekomen.
Als je het zeker wil weten, ben ik bereid een kort filmpje te schieten van hoe dat opwinden bij mij gaat. Of dat we even Skypen.
Fijne avond.
Gr Hans