P1lot One | het stemlokaal is geopend!

sinn Schreef:

Heren proficiat, Prachtige Flieger zet mij maar
op de lijst!

Even een vraag voor m’n eigen begrip. Ik heb me ook enige tijd geleden op de lijst laten zetten. Maar dat telt toch niet voor de inschrijving?

Wat telt is wat je doet op 8 Oct. Geen voorkeursbehandeling voor mensen op de lijst, nietwaar?

Heb gestemd voor 1 (maar eigenlijk liever de bezel van 2) :wink:

lencoth Schreef:

sinn Schreef:

Heren proficiat, Prachtige Flieger zet mij
maar
op de lijst!

Even een vraag voor m’n eigen begrip. Ik heb me
ook enige tijd geleden op de lijst laten zetten.
Maar dat telt toch niet voor de inschrijving?
— Dat klopt, is vrijblijvend en zo weet je zeker dat je niks hoeft te missen en kun je makkelijk alle belangrijke info nalezen.

Wat telt is wat je doet op 8 Oct. Geen
voorkeursbehandeling voor mensen op de lijst,
nietwaar?
— Dat klopt!

Heb gestemd voor 1 (maar eigenlijk liever de bezel
van 2) :wink:
— Antwoord is al diverse malen gegeven.

Sorry voor korte reactie, maar moet nu echt gaan pitten :wink:
Mocht je nog meer vragen hebben, stuur dan even een PB.
Thanks!

Goedenavond!

De lijst is destijds ontstaan om soort van bij te kunnen houden hoeveel “serieus” zouden kunnen zijn als het erop aankomt. Met andere woorden, als er geld moet worden betaald.

Zuiver genomen is de lijst dus niets meer dan een groep forumleden die expliciet hebben aangegeven “er een te willen”. Er is geen enkele sprake van voorkeursbehandeling. Wel sturen we deze leden soms een extra reminder, of meer info.

De daadwerkelijke oplage zal bepaald worden door het aantal betalers op 15/10.

Gr. Hans

Ljouwert is toch gewoon Friesland :slight_smile: Maar je heb gelijk, excuus.

Liwadden it is.

We gaan zoals Teun al aangeeft serieus naar jouw opzetje kijken. Wij zijn ook maar gewone mensen, die “het erbij doen” en iets over het hoofd kunnen zien, danwel ergens (te?) licht over kunnen denken.

Zullen we verder even per PB overleggen? Daar zullen we dan als team zeer zeker naar kijken, want dat kan nu nog gewoon.

Gr en dank
Hans (exportFries)

Al op fb gereageerd, erg mooi design, hadf op de foto’s (via mobiel) begrepen dat het type 2 met gladde bezel was, dat vind ik dan weer mooier.
En geborsteld titanium aargh, jullie doen het expres, prachtig (en lekker fijn licht)

Maar zit er lume op de wijzers?

Oranje versie is erg mooi, helaas heb ik er het geld niet voor, anders leuk hoor, nee sorry prachtig.

Omdat ik hem niet ga bestellen zal ik ook niet stemmen, maar vind hem / ze prachtig.

:):):slight_smile: HEMA-worst ook gewoon HAHA

De kroon op links is inderdaad en gedurfde keuze. Het is speels ontstaan en een “aparte” bijkomstigheid is dat de seconden dan een halve slag meedraaien (dus van onder naar boven verhuizen). Dit geeft de P1lot One een totaal eigen smoel en karakter mee. En zoals ze wel eens zeggen: mensen / dingen met karakter, daar krijg je een band mee. Die moet je misschien een kans geven, ook al is de 1e reactie niet louter positief. Denk aan Alfa Romeo, groene lakschoenen (:S), vanillesigaren en … de P1lot One.

Wat je er ook van mag vinden: het is een kick-ass klok die NIEMAND heeft. IWC durft deze move met kroon en seconden niet aan. Stel je voor. Wij wel. Koop hem of laat hem aan je voorbijgaan, het staat jullie totaal vrij.

Fijne avond!

Gr. Hans

Pffff, of je leest gewoon goed, sorry

Een goedenavond. Ook jij bedankt voor je positieve geluiden. Begrijpelijk dat het financieel niet altijd mogelijk is. Wij kunnen ook niet te pas en te onpas dit soort polssnacks aanschaffen.

Antwoord op je vraag: er zit Superluminova op zowel de indices als wijzers. We wilden als team niets bezuinigen en dat is dan ook bij de keuze van de lichtgevende massa gelukt. Kost wat, heb je ook wat.

Gr. Hans

Geeft niks! Het is bij mij ook al vroeg laat (zou Jan zeggen):smiley:

Ik ben er nog niet uit maar zou het errug leuk vinden als het fabricageproces weer d.m.v. plaatjes wordt getoond.
Wat een leuk forum is het toch.

groetjes Lenno

:wink:

Helemaal goed. Ik PM je wel even…(tu)

BobT Schreef:

pfoeiiii, lastig hoor, keuze uit 2 prachtige
ontwerpen. Persoonlijk had ik het liefst de light
orange luminova op een gladde bezel gehad.

Hier nog één die er exact zo over denkt, en er is nog een andere reden dat ik 'm misschien toch niet koop. Reden: een andere schoonheid voor wiens charmes ik onlangs ben gevallen…

Maar mooi en origineel zijn ze zeker, ik denk er nog even over na.

Ook nogmaals heel veel complimenten voor jullie daadkracht!

Hoi Lenno,

Bedankt voor je post. We zullen de kopers regelmatig met beeld, tekst (en mogelijk video) bij het produktieproces betrokken houden. De techniek staat voor niks :slight_smile:

Gr. Hans

motormuis Schreef:

Precies! Als het uurwerk een 6497(-x) was geweest,
had de seconde op 9 uur en de kroon op rechts
gezeten. Als we deze vervolgens draaien, zodat de
seconde op 12 uur komt, komt de kroon onderaan :slight_smile:

Gr. Hans

wat je wel es ziet zo als bij panerai is dat de kleine secondewijzer op drie uur staat

LeenV Schreef:

:stuck_out_tongue:

Hoi Teun,

Welke het ook wordt, ik koop hem sowieso. Als
beloning voor jullie werk, om deel uit te maken
van dit speciale project en omdat ik het een
geslaagd ontwerp vind (tu).

Gr. Jaap

Plus 1
(zijn er dus al 2 verkocht :smiley: )

+1

Mogelijk is dat een ander type of aangepaste versie van dit uurwerk?

SuperC Schreef:

Teunan87 Schreef:

SuperC Schreef:

Kiezen nou zoveel mensen voor de fluted bezel
en
nemen ze de oranje lume op de koop toe?

Volgens mij ging de voorkeur de vorige keer
uit

naar wit?

Stem hier voor fluted en wit (tu)!

Volgens mij kan iedereen op HF zelf kiezen
zonder
hulp :wink:

We hebben aangegeven dat we geen mixen tussen
varianten gaan en kunnen maken/aanpassen in dit
stadium van het P1lot One project. Ik wil je
dan
ook vragen om deze mogelijkheid niet te
suggereren/op te wekken. Dank hiervoor.

Er was inderdaad voorkeur voor wit, maar de
meerderheid gaf ook aan dat dit zonder volledig
ontwerp lastig stemmen was en dat o.b.v. het
totaal-ontwerp de keuze nog zou kunnen
wijzigen,

Zelfs wij kunnen enkel stemmen en hopen dat
onze
voorkeur als winnaar uit de bus komt.

Dank voor je begrip!

Was met een kwinkslag dit postje, mss had ik er
beter een :wink: achter kunnen zetten…

ik snap overigens wel je voorkeur. ik heb dezelfde. de futed bezel vind ik n leuk element v dumet watches. maar bij n modern materiaal vind ik n moderne lume kleur beter passen. maar bij n beetje grijs misstaat vintage lume ook niet, maar vind witte lume er beter bij passen.

lenno Schreef:

Ik ben er nog niet uit maar zou het errug leuk
vinden als het fabricageproces weer d.m.v.
plaatjes wordt getoond.
Wat een leuk forum is het toch.

groetjes Lenno

+1

Dat kan ariekabaalstra maar al te goed :wink:

Maar het lijkt me ook zeker leuk van de bandjes en pouches. Uniek forum limited experience is dit aan 't worden zeg :slight_smile:

Mijn vorige team members en ik zijn reuze benieuwd hoeveel van de lijst met geïnteresseerden daadwerkelijk overgaan tot aankoop. Dat zal uiteindelijk het succes van dit project weerspiegelen.

Zullen we uitverkocht raken? Dus 99 stuks?

Gr Hans

Nog even een vraagje over het vintage lume, enig idee waarmee we deze kunnen vergelijken? Is het zoals op de HFLE van 2011? Of ergens anders mee?

Het blijft natuurlijk moeilijk. Ik bedoel ook bij de HFLE2011 ziet ie er op de mockup en irl ook een beetje anders uit.