Zijn jullie ook erg benieuwd naar de specificaties? Dat kunnen wij ons goed voorstellen en daarom lichten wij nu een klein tipje van de sluier op. Binnenkort presenteren wij 3 ontwerpen, waarop jullie kunnen stemmen. Welke het ook wordt, we hebben goed naar jullie input gekeken en het wordt in ieder geval:
“Fliegeruhr” met een ronde kast en zelf ontworpen details, ergens tussen 42 en 44 millimeter (designed by Teun, built by Jan)
Historisch correcte handopwinder van het type ETA / Unitas 6498-1
Door teamleden Rob en Remie handgemaakte bruine lederen band
we streven ernaar om niet boven de € 500 uit te komen
Wat??? Is dit alles? Nee, maar we gaan natuurlijk niet alles gelijk verklappen
Jullie input en de uitslag van diverse polls zorgen ervoor dat er steeds meer specificaties “helder” worden. Houd dit forum en onze Facebookpagina (
) dus scherp in de gaten de komende tijd!
Als je nu al weet dat je niet meer op de lijst met geïnteresseerden wil staan, of er nu juist als de sodemieter op wil: stuur motormuis een PB (niet als antwoord op dit topic svp!).
Nee, authentiek. Maar het probleem zal zijn om de
nog belangrijkere centrale secondenwijzer te
realiseren i.c.m. handopwind :S
Oh… is dat een soort van technische wetmatigheid
dat handwinders een kleine secondewijzer hebben ?
of typisch een gevalletje ETA anno 2014 ?
Als ik terug denk aan mijn Olympic handwindertjes
uit de jaren 70/80
hadden ze i.d.d allemaal een kleine subdial met secondenwijzer,
maar dan zouden de originele fliegers uit WOII dat zelfde probleem gehad hebben.
de ETA/Unitas 6498-1 heeft haar secondenwijzer op 6 uur… dat zal dus een kleine subdial onderin moeten worden…
er zijn wel ETA/Unitas 6498-1 omgebouwd naar Centrale secondenwijzer, maar dan gaan we flink diep in de buidel moeten… die hebben een holle centrale spindel, en de aandrijving van het uurwerk zit dan achterop het kaliber gebouwd… vind ik persoonlijk geen mooie oplossing…
en eerlijk gezegd vind ik een 6498 met centrale seconde een non-uurwerk… dat mooie kaliber krijgt in één klap de uitstraling van een Ruhla Penankerwerkje…
Ja…eerlijk gezegd vind ik een flieger met een
subdial geen flieger.
Eens. Een subdial vind ik zelf een veel grotere inbreuk op de authenticiteit dan een automaat. Jammer dat de ETA 280x met hack-functie zo slecht te krijgen is, want die heeft alles…
Wat de keuze voor het uurwerk betreft… als we de prijs zonder problemen boven de 1000,- kunnen trekken… dan kunnen we veel meer dan wat we nu kunnen… nu is het voor ons als team ook de sport om scherp in te kopen.
Niet alleen voor de uurwerken, maar ook voor de wijzerplaten, wijzers… er is van alles te koop… als je maar betaalt… Ik heb vanmiddag even rondgespeurd… hele mooie wijzers gezien… maar voor die prijzen… kunnen we ze zelf laten maken… exclusiviteit gegarandeerd…
Ik heb in mijn eentje het hele proces al eens doorlopen… nu doen we het met het hele team… mailbox stroomt over… en het is geweldig om te doen… het bruist van goede ideeën.
de lijst met geinteresseerden groeit ook gestaag, en dat is instant motivatie!.. Keep em coming!..
Wat de keuze voor het uurwerk betreft… als we de
prijs zonder problemen boven de 1000,- kunnen
trekken… dan kunnen we veel meer dan wat we nu
kunnen… nu is het voor ons als team ook de sport
om scherp in te kopen.
Niet alleen voor de uurwerken, maar ook voor de
wijzerplaten, wijzers… er is van alles te koop…
als je maar betaalt… Ik heb vanmiddag even
rondgespeurd… hele mooie wijzers gezien… maar
voor die prijzen… kunnen we ze zelf laten maken…
exclusiviteit gegarandeerd…
Ik heb in mijn eentje het hele proces al eens
doorlopen… nu doen we het met het hele team…
mailbox stroomt over… en het is geweldig om te
doen… het bruist van goede ideeën.
de lijst met geinteresseerden groeit ook gestaag,
en dat is instant motivatie!.. Keep em coming!..
Hey Jan is het mogelijk om een klein idee / lijstje te plaatsen met wat goede of unieke ideeën die jullie zoal
offline hebben ontvangen zodat we hier op het HF of FB daar ook een beetje op kunnen mediteren ?
We komen binnenkort met meer info… ik zal het in de groep gooien dat we daar wat suggesties van anderen bij zetten… eens kijken wat er dan zoal komt bovendrijven…