We komen binnenkort met meer info… ik zal het in
de groep gooien dat we daar wat suggesties van
anderen bij zetten… eens kijken wat er dan zoal
komt bovendrijven…
al is het maar om te voorkomen dat jullie 10 x hetzelfde
idee opgestuurd krijgen.
en eerlijk gezegd vind ik een 6498 met centrale
seconde een non-uurwerk… dat mooie kaliber krijgt
in één klap de uitstraling van een Ruhla
Penankerwerkje…
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens (mijn Stowa is een 6497, maar dat maakt niet uit). Waarom het dan “één klap de uitstraling van een Ruhla Penankerwerkje” krijgt, begrijp ik niet… Vind het een bizare uitspraak
alleen jammer dat de minder bedeelde dit helaas
niet kunnen betalen.jammer hoor.
Ik zou er ook geen been inzien om er een quartz uurwerkje
in te hebben, m.i. moet een horloge functioneel zijn
en een beetje leuk smoelen,
dat het dan een ETA Miyota of Rhonda motortje heeft komt op de laatste plaats, vooral omdat het uberhaupt een uniek / gelimiteerd horloge zal zijn.
Uiteraard heeft een handwindertje met ETA meerwaarde,
maar soms zijn 3 speklapjes lekkerder dan een klein stukje Foie Gras.
en eerlijk gezegd vind ik een 6498 met centrale
seconde een non-uurwerk… dat mooie kaliber
krijgt
in één klap de uitstraling van een Ruhla
Penankerwerkje…
Daar ben ik het uiteraard niet mee eens (mijn
Stowa is een 6497, maar dat maakt niet uit).
Waarom het dan “één klap de uitstraling van een
Ruhla Penankerwerkje” krijgt, begrijp ik niet…
Vind het een bizare uitspraak
Dat ik me goed voorstellen. Vind het ook een ietwat boude (ondoordachte) uitspraak. Het team heeft een taakverdeling, o.a. over communicatie. Wellicht is het goed zich daar aan te houden ;)
42-44 mm is voor mij al wat te groot maar kan soms in de praktijk anders uitvallen. €500 is voor mij echt wel de absolute bovenkant van wat ik zou willen uitgeven. Handwinder vind ik wel fijn, en prefereer ik boven een automaat. Blijft over, het design wat ik nog af wacht voor ik besluit op de lijst te willen blijven of er af te willen.
die opmerking over de 6497 of 6498 met een Centrale Seconde zit em in het feit dat ik persoonlijk de aanpassing niet mooi vind… omdat die echt buiten het uurwerk gebouwd is… de aandrijving van de secondenwijzer zit met een klein rad achterop de centrale spil buiten het ebauche, en daar tegen draait een groot rad, dat dus ook buiten het ebauche valt,
het ziet er gewoon echt uit alsof het later op het uurwerk verzonnen is… en dat is het ook…
een Chronograaf is ook vaak als aparte functie later opgebouwd, maar dat is dan een complete module, netjes met zijn eigen platine, en dat vind ik veel netter…
Los daarvan, 6498’s of 6497’s met centrale seconde zijn nog moeilijker te verkrijgen dan de gewone 6498 en 6497… dat was al lastig genoeg.
Achter de schermen zijn we keihard bezig… we hebben een aantal ideetjes… maar ook wij weten nog niet waar het heen gaat…
die opmerking over de 6497 of 6498 met een
Centrale Seconde zit em in het feit dat ik
persoonlijk de aanpassing niet mooi vind… omdat
die echt buiten het uurwerk gebouwd is…
Begrijp wat je bedoelt. Daarentegen hou ik weer niet van chronografen met modules, omdat dan de drukkers en kroon uit lijn staan. Zo heeft ieder z’n ding ;).
Elke dag wordt er meer duidelijk voor ons en dus ook voor jullie! Sommige specs zullen positief worden ontvangen en andere misschien weer wat minder. Helaas kunnen we hier niet omheen en begrijpen dat we niet een horloge kunnen produceren wat voor alle leden precies aansluit bij zijn/haar wensen. Dit wetende hopen we ook dat jullie onze keuzes accepteren.
In elke prijscategorie is het een uitdaging om een horloge met mooie specificaties te maken. We hebben hierdoor gezamenlijk besloten om rond de prijs van een HFLE te gaan zitten. Deze prijs is bewust gekozen, zodat voor het grootste deel van de leden het horloge bereikbaar blijft. Zoals Arie Kabaalstra al aangaf: als we een enorme pot met goud hadden gekregen hadden we het wellicht heel anders gedaan. Echter, deze prijscategorie vormt wellicht nog meer uitdaging…
Het uurwerk is een keuze en hier staan we achter. Een centrale seconde is meer Flieger, maar een kopie van alle Flieger-specs is nooit de opzet geweest. We hebben eerder aangekondigd dat we het thema ‘Flieger’ als basis zouden nemen. Dit houdt in dat we elementen/uitstraling zullen gebruiken, maar niet dat alle specs hetzelfde zullen zijn als de ‘oer’-Flieger.
Mochten jullie nog meer vragen hebben, dan vernemen we dat graag.
Nogmaals dank voor alle reacties.
p.s.: we zullen binnenkort een nieuwe poll plaatsen waarin de stemronde van invloed zal zijn op de volgende specificatie. Houd HF in de gaten
– Het P1lot One Team –
Jan (Arie Kabaalstra) | Techniek
Hans (motormuis) | Commercie, sales en communicatie op HF/FB.
Teun (Teunan87) | Design en communicatie op HF/FB
Remie (7T2 Straps) | Straps en toebehoren
Rob (Rob & Roll) | Medewerking bij straps en algemene medewerking in het project.
p.s.: we zullen binnenkort een nieuwe poll
plaatsen waarin de stemronde van invloed zal zijn
op de volgende specificatie. Houd HF in de gaten
geef maar n sein wat erop moet komen en it shall be done.
nog even over heikelpunt van automaat, handopwinder, centrale secondewijzer…
ik zat zo te denken, als ie nou n geslote achterdeksel heeft (veel fluegers hebben dat icm n beetje toolachtigr inscriptie, dacht zoals oa stowa dat heeft met alles verticaal in 2 kolommen), geen datum (hadden de fliegers dacht ik ook niet), en er voordelig aan n 9015, 2824 of n handopwindbaar seiko uurwerk genruikt wordt, dan heb je:
-die centrale secondewijzer
-voor liefhebbers v handopwinder, haal je die rotor eraf, aangezien je toch niks ziet door t stalen deksel.
alleen heb je hooguit met de datum stand te.maken die je nog wel voelt.
wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van een handopwinder is dat je steeds die kroon moet uittrekken:-) duh, ik bedoel, hopelijk wordt het een solide mechanisme want de ervaringen die ik met handopwinders heb (wel icm geschroefde kroon overigens) is dat het op den duur beetje “iebel” en kwetsbaar aanvoelt en je het idee hebt dat er elk moment iets kan breken.
Hey Jan is het mogelijk om een klein idee /
lijstje te plaatsen met wat goede of unieke ideeën
die jullie zoal
offline hebben ontvangen zodat we hier op het HF
of FB daar ook een beetje op kunnen mediteren ?
Grtz Gerard
mocht n poll op t forum daarbij gewenst zijn, dan kan ik daar wel voor zorgen.
Is uberhaupt handwinden van een normaliter automaat
ook niet extra belastend voor de onderdelen ?
met een rotor gaat dat opwinden natuurlijk veel geleidelijker
en minder belastend.
wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van een
handopwinder is dat je steeds die kroon moet
uittrekken:-) duh, ik bedoel, hopelijk wordt het
een solide mechanisme want de ervaringen die ik
met handopwinders heb (wel icm geschroefde kroon
overigens) is dat het op den duur beetje "iebel"
en kwetsbaar aanvoelt en je het idee hebt dat er
elk moment iets kan breken.
eens. ook beetje twijfels bij panerai’s radiomir. die moet je ook altijd eerst losscroeven.
maar de meeste fliegers hebben toch geen schroefkroon? ik ben geen kenner, maar dat dacht ik tenminste.
Is uberhaupt handwinden van een normaliter
automaat
met een rotor gaat dat opwinden natuurlijk veel
geleidelijker
en minder belastend.
goed punt. ik vind t op mn 2824 ook stugger aanvoelen, maar weet niet of dat ook voor n 2801 geldt.
Is uberhaupt handwinden van een normaliter
automaat
met een rotor gaat dat opwinden natuurlijk veel
geleidelijker
en minder belastend.
goed punt. ik vind t op mn 2824 ook stugger
aanvoelen, maar weet niet of dat ook voor n 2801
geldt.
mn 7001 en 6497/8 winden wel soepel op.
zou natuurlijk ook kunnen dat bij sommige types
de aanwezigheid van die rotor het handwinden belast
en zodra die rotor er vanaf is het geen kwaad kan.
Ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken als er een of andere module op een 64xx geplaatst moet worden om de secondewijzer centraal te maken. Er kan toch gewoon een 2801 of 2804 in dan?
We gaan ons best doen om een degelijk horloge te produceren wat niet te 'iebel’aanvoelt. Hiervoor hebben we Arie Kabaalstra
Lowlander Schreef:
wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van een
handopwinder is dat je steeds die kroon moet
uittrekken:-) duh, ik bedoel, hopelijk wordt het
een solide mechanisme want de ervaringen die ik
met handopwinders heb (wel icm geschroefde kroon
overigens) is dat het op den duur beetje "iebel"
en kwetsbaar aanvoelt en je het idee hebt dat er
elk moment iets kan breken.