Dank voor je reactie.
Nogmaals, we gebruiken de Fliegers van WOII als basis en geven er net als vele andere merken (bijvoorbeeld Stowa of IWC) onze eigen draai aan. Er zijn overigens genoeg merken die ook een small second in hun Flieger verwerkt hebben.
Groeten,
Teun
Enkele [b]willekeurige/b voorbeelden van Flieger/Military horloges met small second:
p.s.: we zullen binnenkort een nieuwe poll
plaatsen waarin de stemronde van invloed zal
zijn
op de volgende specificatie. Houd HF in de
gaten
geef maar n sein wat erop moet komen en it shall
be done.
nog even over heikelpunt van automaat,
handopwinder, centrale secondewijzerā¦
ik zat zo te denken, als ie nou n geslote
achterdeksel heeft (veel fluegers hebben dat icm n
beetje toolachtigr inscriptie, dacht zoals oa
stowa dat heeft met alles verticaal in 2
kolommen), geen datum (hadden de fliegers dacht ik
ook niet), en er voordelig aan n 9015, 2824 of n
handopwindbaar seiko uurwerk genruikt wordt, dan
heb je:
-die centrale secondewijzer
-voor liefhebbers v handopwinder, haal je die
rotor eraf, aangezien je toch niks ziet door t
stalen deksel.
alleen heb je hooguit met de datum stand te.maken
die je nog wel voelt.
Is uberhaupt handwinden van een normaliter
automaat
ook niet extra belastend voor de onderdelen ?
met een rotor gaat dat opwinden natuurlijk veel
geleidelijker
en minder belastend.
Helemaal mee eens een automaat is niet bedoeld om handmatig op te winden .
wat ik persoonlijk een groot nadeel vind van een
handopwinder is dat je steeds die kroon moet
uittrekken:-) duh, ik bedoel, hopelijk wordt het
een solide mechanisme want de ervaringen die ik
met handopwinders heb (wel icm geschroefde kroon
overigens) is dat het op den duur beetje "iebel"
en kwetsbaar aanvoelt en je het idee hebt dat er
elk moment iets kan breken.
Ik hoop hier binnenkort een Unitas 6498 in mijn Atelier te mogen verwelkomenā¦
als de bezorger er hier een komt afleveren, zal ik het kaliber op rozenblaadjes naar mijn Atelier dragen, begeleid door klankschalen, op een trap gereinigd met 't laatste flesje door Jomanda ingestraald waterā¦
'k zal Kersenbloesem wierook branden als ik de verpakking openmaak, en het kaliber eerst laten acclimatiseren⦠In de tussentijd zal ik mediterenā¦
Teun zit momenteel denk ik zijn vingers kaal te slijten op de ontwerpen⦠wij, van het P1lot One team weten weten natuurlijk WEL waar ie mee bezig isā¦
'k kan niet wachten tot ik mijn frezen in een stuk materiaal kan laten duiken om zijn visie fysiek vorm te gaan gevenā¦
Als ik het goed begrijp gaan jullie een stowa nabouwen :-)maar dan andersā¦
Zelf vind ik de oplossing prima. Keep it simple. Er kan nog wel iets verbeterd worden in de vorm en afwerking van het grondplaatje.
Op het verkoop gedeelte heeft willemH er 1 te koop staan waarin hij een mooie foto van de centraal seconde wijzer constructie van Stowa heeft gepost.
Jan zo inschattende ontbreekt zelfs de wierook, mirre en thijm niet. En hij baadt zich in lauwe melk met bloesemhoning, om zich vervolgens af te deppen met een linksgedraaide fluwelen handdoek. Tijdens dit alles geeft een oude meester zijn clavecimbeldeuntjes ten beste. Zoiets.
Als er maar een geweldige P1lot One uitkomt en dat zal het geval zijn!
Nee⦠geen bloesemhoning⦠Koolzaadhoning⦠een veel meer Pure honing, omdat ze door de nijvere werkbij gemaakt is van slechts 1 bloemetje⦠Ik hou van Pure eenvoud
Alle gekheid op een (wierook) Stokjeā¦innerlijke rust is van belang als je met het bouwen van horloges bezig bent⦠kleine toleranties⦠je koppie erbij houdenā¦
zoals eerder gezegd,ik heb 't hele project al eens doorlopen bij de totstandkoming van mijn Instrument 1 en 2ā¦
Ik heb er zin an!
Ja⦠vast⦠maar dan moeten we concessies doen aan de kwaliteit⦠houden we niet zo van⦠we streven ernaar om een kwalitatief GOED horloge neer te zetten⦠met goede materialen en onderdelenā¦
Als je een Originele Unitas gebruikt, dan kan ie in het geval dat er iets stukgaat ook gewoon gerepareerd worden⦠'t is niet zeker dat Asian Unitas onderdelen Compatibel zijn met originele, en dat de onderdelen van de verschillende kopiĆ«n uitwisselbaar zijnā¦
Ja⦠vast⦠maar dan moeten we concessies doen aan
de kwaliteit⦠houden we niet zo van⦠we streven
ernaar om een kwalitatief GOED horloge neer te
zetten⦠met goede materialen en onderdelenā¦
Als je een Originele Unitas gebruikt, dan kan ie
in het geval dat er iets stukgaat ook gewoon
gerepareerd worden⦠'t is niet zeker dat Asian
Unitas onderdelen Compatibel zijn met originele,
en dat de onderdelen van de verschillende kopiƫn
uitwisselbaar zijnā¦
En met iets Russisch misschien?
Ook al besef ik dat ze even niet onze beste vrienden zijn
Ik wacht even op de ontwerpen en de definitieve prijs. Vind het wel leuk om eens een HFLE te hebben en ben al lang gecharmeerd van de steinhart pilot watches.
Ik ben heel erg benieuwd en vind het een top initiatief!
Door jouw enthousiasme ben je op de lijst met geĆÆnteresseerden beland. Dit illustere gezelschap wordt vrijblijvend op de hoogte gehouden van hoe&wat mbt de P1lot One.
Door jouw enthousiasme ben je op de lijst met
geĆÆnteresseerden beland. Dit illustere gezelschap
wordt vrijblijvend op de hoogte gehouden van
hoe&wat mbt de P1lot One.