Dat vermoeden had ik al
Hoi,
Relatief waardeloos, ben ik niet met je eens, is een van de beste zoniet de beste duiker, houd hem maar eens vast.
Er zal toch echt een verstelbare bezel op moeten zitten, dus weg met de Casio
“Welke functies heb je echt nodig?
Wanneer het horloge voornamelijk wordt gebruikt om bij te houden wanneer de duiktijd verstreken is, dan volstaat een 20 ATM waterdicht horloge met een in één richting draaibare ring (uni-directional bezel). Wanneer je op zoek bent naar een duikhorloge om te gebruiken als primaire bron van informatie over een duik, kies dan voor een (digitaal) horloge met veel functionaliteiten zoals bijvoorbeeld een dieptemeter.
Omdat duikhorloges grote druk moeten kunnen weerstaan zijn de horlogekasten vaak dikker en gemaakt van zwaardere materialen. Wanneer je het horloge niet daadwerkelijk gebruikt voor (diepzee)duiken is de keuze voor een lichter materiaal als titanium of kunststof te overwegen. Daarnaast hebben deze materialen natuurlijk een andere uitstraling dan roestvrijstaal.
Sommige duikhorloges hebben oranje of gele wijzerplaten, omdat deze kleuren goed zichtbaar zijn op diepte.”
Hoi JJlind, ik ben niet bekend met de functies van G-shock. Zou je kunnen aangeven wat deze zijn op duikgebied?
Je kunt het gemakkelijkst even op YouTube en google kijken.
Het is de gwf-d1000, en ik heb wel wat duikers, maar dit horloge is een tank ook als je onder water eens een flinke slag tegen een rots slaat wat bij een stalen duiker direct flinke krassen geeft.
Daarom ook relatief Ik heb natuurlijk wat vooronderzoek gedaan en er zijn voor het geld betere duikcomputers cq horloges te koop. Maar ik zoek ook gewoon een smoes om de Frogman te kunnen kopen
Ik kijk even. Voor het halen van het certificaat heb ik niks nodig. En waarschijnlijk voor die 1-2 keer per jaar op vakantie ook niet. Dan zal voor die enkele keer de Frogman wel voldoen. En ga ik toch wat vaker duiken of meer certificaten halen dan kan ik altijd nog kijken voor iets geavanceerders.
Voor mij geen horloges.
Suunto stinger
Hier een Suunto cobra en Suunto zoop in gebruik. Bij je eerste duik heb je vaak geen computer mee, omdat deze toch in het zwembad plaatsvind.
Verder heb ik weleens een G-shock gebruikt als bottomtimer, maar die passen moeilijk over mij droogpak of over een 7MM wetsuit.
Ook al eens gedoken met mijn Submariner 114060, maar door het ontbreken van een divers extension is deze onbruikbaar bij dikkere duikpakken.
Heb een Suunto Cobra duikcomputer vast aan de fles, lekker oldschool maar werkt helemaal perfect.
Om de pols een knaloranje Citizen Eco-Drive Aqualand JV0020-21F. Fantastische klok.
Houdt automatisch een logboek bij met diepte, duiktijd, temperatuur etc etc. Ideaal.
De Rolex duikers blijven thuis. Geen zin in gezeik met dure klokken in gebieden waar de bevolking het niet zo breed heeft.
De frogman is geen duikcomputer hij heeft een onderwatercompas dieptemeter, slaat nog wat gegevens op, kost niet te veel, is super robuust en heeft een band lang genoeg.
Ik heb ook een seiko Emperor, ook fijne klok, maar zijn toch kwetsbaarder dan de frogman.
Bijna 700 euro toch nog.
Voor wat je krijgt niet duur, als je het horloge in het echt ziet en voelt, niet te vergelijken met een gewone G-Shock.
Ik heb de Rangeman en de Mudmaster dus ik verwacht dat de Frogman minstens vergelijkbaar is. Ik bedoelde meer te zeggen dat je voor minder geld ook een duikcomputer hebt. Dat is natuurlijk de twijfel.
Rangeman en mudmaster zijn gewone G-Shocks, een frogman is veel robuuster en een gecertificeerde duiker de enigste G-Shock, gemaakt van metaal overtrokken met kunststof en carbon 200 m waterdicht maar getest tot 1000 m.
Ok dat wist ik niet. Ze behoren alle drie tot de Master of G collectie en kosten vrijwel hetzelfde.
Naast een duikcomputer mijn eigen MarineMaster 007 “One-Off”
Tegen de tijd dat je in een midlife-crisis na het kickboksen een duikbrevetje wilt gaan halen , en je bezit een Rolex , moet dat ding goddomme ook om natuurlijk!
Shier onmetelijk veel topics met gewauwel over de Rolex duiker en hoe fantastisch dit & dat. Hele boeken over vol geschreven.
En dan gaat er gedoken worden. In dít leven.
Waarvan je dan al over de helft bent normaal gesproken in je midlife…
En dan gaat de Rolex niet om??!!
De ultieme ervaring die je dan aan dat horloge kunt hangen voor de laatste pak ‘m beet 20 jaar?
Die Rolex is bedoelt om die 25 jaar jongere vriendin mee te versieren. Zoals het betaamt tijdens een midlife crisis.