PADI Open Water Diver en je klok

Heb een Suunto Cobra duikcomputer vast aan de fles, lekker oldschool maar werkt helemaal perfect.

Om de pols een knaloranje Citizen Eco-Drive Aqualand JV0020-21F. Fantastische klok.
41PF33M5TDL
Houdt automatisch een logboek bij met diepte, duiktijd, temperatuur etc etc. Ideaal.

De Rolex duikers blijven thuis. Geen zin in gezeik met dure klokken in gebieden waar de bevolking het niet zo breed heeft.

4 likes

De frogman is geen duikcomputer hij heeft een onderwatercompas dieptemeter, slaat nog wat gegevens op, kost niet te veel, is super robuust en heeft een band lang genoeg.
Ik heb ook een seiko Emperor, ook fijne klok, maar zijn toch kwetsbaarder dan de frogman.

1 like

Bijna 700 euro toch nog.

Voor wat je krijgt niet duur, als je het horloge in het echt ziet en voelt, niet te vergelijken met een gewone G-Shock.

1 like

Wel even laten testen van te voren, maar deze gaat gewoon om hoor!

3 likes

Ik heb de Rangeman en de Mudmaster dus ik verwacht dat de Frogman minstens vergelijkbaar is. Ik bedoelde meer te zeggen dat je voor minder geld ook een duikcomputer hebt. Dat is natuurlijk de twijfel.

Rangeman en mudmaster zijn gewone G-Shocks, een frogman is veel robuuster en een gecertificeerde duiker de enigste G-Shock, gemaakt van metaal overtrokken met kunststof en carbon 200 m waterdicht maar getest tot 1000 m.

1 like

Ok dat wist ik niet. Ze behoren alle drie tot de Master of G collectie en kosten vrijwel hetzelfde.

Naast een duikcomputer mijn eigen MarineMaster 007 “One-Off”

image

7 likes

Tegen de tijd dat je in een midlife-crisis na het kickboksen een duikbrevetje wilt gaan halen , en je bezit een Rolex , moet dat ding goddomme ook om natuurlijk!

Shier onmetelijk veel topics met gewauwel over de Rolex duiker en hoe fantastisch dit & dat. Hele boeken over vol geschreven.

En dan gaat er gedoken worden. In dít leven.:muscle:t3:

Waarvan je dan al over de helft bent normaal gesproken in je midlife…

En dan gaat de Rolex niet om??!!:crazy_face:
De ultieme ervaring die je dan aan dat horloge kunt hangen voor de laatste pak ‘m beet 20 jaar?

2 likes

2 likes

:joy: Die Rolex is bedoelt om die 25 jaar jongere vriendin mee te versieren. Zoals het betaamt tijdens een midlife crisis.

3 likes

Ja.

Nou. Die wassen jouw onderbroeken niet meer hoor. En dan kun je er nog wel een paar Rolexjes tegenaan pleuren. Om die tevreden te houden.

Dus gewoon stoer die Rolex om.

Voordat je met een katheter nr19 in je hoog/laag bed je laatste cheyne stokes teugen ligt te nemen.

En zij er met je Rollie vandoor is.

5 likes

Haha, dit is te leuk :rofl:

Naast een stapeltje duikbrevetten maak ik mijn duiken met een Suunto Vyper air. Met altijd een duiker als assist. Ongeveer 250 uur onder water door gebracht met de Deep Blue Chono 1K. Tegenwoordig de Seiko Sumo en de MM300 als vaste duikhorloges tijdens de duikjes.

5 likes

Zou een SD4 aanschaffen kan je gelijk lekker diep mee.
Where no man was gone before… in a wetsuit .

1 like

Volgens mij met de Tag Heuer Aquaracer

1 like

En nog zeer onwennig volgens mij … :wink: Of komt dat door het extra gewicht van het horloge, verkeerd uitgebalanceerd? :sunglasses:

1 like

Was volgens mij ook de eerste “proef” duik die ik had gemaakt. Een jaartje of 6 geleden. Inmiddels al wat duikjes gemaakt en sinds 2 jaar ook in bezit van het advanced open water diver certificaat.

2 likes

Top! Blijven duiken!

De eerste 50 duiken is het echt wel oefenen en leren. Zeker uitbalanceren is belangrijk voor je een gopro gaat gebruiken. :sunglasses:

2 likes