dit dus…
Meestal bak ik die dingen voor consumptie.
Naast Citizen, Orient, en Tissot in een aanbiedinkje heb je natuurlijk ook de optie om een Boldr Venture te scoren of zo. Er zijn wel wat micro-brands die dingen ontwerpen. Koop een quartz CWC, bijvoorbeeld, of scoor een Timex Marlin, een Waterbury of Q… Opties genoeg aan de onderkant van de markt die gewoon wel meer eigen smoel hebben.
Er is niks mis met de nieuwe Bambino, om een zijstraat te noemen.
Voorbips
en hangslot kan erop
Naast het feit dat iedereen maar moet kopen wat (legaal is en) hij/zij leuk vindt denk ik dat je je bij deze “hommages” nog een extra vraag moet stellen voordat je op de Buy-knop drukt. Als ik het origineel niet zou kennen en ik zou deze Pagani Design tegenkomen, zou ik deze dan ook zo enthousiast aanschaffen?
Wat confronterend zelfkennismomentje als het antwoord hierop niet “Ja” is…
Nu wil ik ook een Pagani Design!!!
Dat dus! Een beperkt budget dwingt je niet tot enkel Pagani Design.
Ook ik heb een Pagani Design gehad, maar vond de jubilee band helemaal niet mijn ding. Maar kwalitatief is het veel beter dan de rotzooi van jaren terug. Ongekend wat ze voor die prijsjes kunnen fabriceren.
En ook niet misselijk: Pagani luistert wèl naar kritiek van haar klanten en past is rap tempo modellen aan. En dát zie ik nou niet echt veel gebeuren bij gevestigde merken.
Heb zo, bij het begin van mijn hobby, een aantal keer een aantal keer een horloge gezien van Pagani Design of Carnival 1986 (nog zo’n AliExpress merk), dat ik mooi vond. Tot je dan wat op onderzoek gaat en merkt dat het een kopie (“hommage”) is van bijv. een Longines Spirit of een Tissot Luxury Automatic. Op het ogenblik dat ik wist dat het bijna een 1 op 1 betrof van die horloges vond ik ze meteen ook minder aantrekkelijk. Het wringt toch wat om een horloge mooi te vinden, dat geen eigen ontwerp blijkt te zijn. Ik wacht op de dag dat die merken met een eigen ontwerp komen, want op zich is de bouwkwaliteit voor de prijs doorgaans wel goed te noemen. Binnen die lagere prijsklasse kan je trouwens voldoende originele merken en modellen vinden die de nodige kwaliteit bieden, wat de hobby ook voldoende interessant houdt als je een beperkt budget hebt.
Zeer zeker waar bedankt voor de tips. Orient en tissot en sommige timex hebben ook zeer zeker leuke horloges ertussen. Wou wel gewoon weten hoe zo een pagani horloge was. Maar voor de rest was ik ook niet van plan om meer hommages ( na maak) te kopen.
Uiterlijk kan het er degelijk uitzien, maar of t verder kwa constructie degelijk in elkaar zit is een 2e.
Heb geen Plagani, maar wel een Steeldive hommage van een Seiko Tuna. Ziet er strak uit, maar Rob v Monsterwatches was niet zo te spreken over de constructie vd pakkingen in de kroon.
Kreeg beetje kermis klokkie associatie bij, v die digitale namaak Casio’s waar 200m wr op gedrukt staat, maar waarschijnlijk geeneens n stevige regenbui overleeft
Los van het feit dat dit een replica is, daar kan iedereen wat van vinden
Mijn verbazing zat puur in het feit hoeveel horloge je koopt voor €100. Heb wel eens een andere Pagani in mijn handen gehad die voelde meteen veel goedkoper aan. Bij dit model is de kast, de bezel brush, sapphire glas echt behoorlijk mooi. Ook de bracelet qua staal/ gewicht en de clasp voelt aan als een veel duurder horloge. Idem voor de inkijk naar het movement aan de achterkant ziet er heel netjes uit. Op de foto hierboven met die Rolex is het wel te zien, maar als je hem in je handen hebt is het gevoel dus ook erg goed.
Snap het helemaal maar besef ook dat het orgineel voor een hoop mensen niet te betalen is. Even 10K voor een horloge uitgeven zit er gewoon niet in voor Jan modaal met twee schoolgaande kids .
Kwestie van prioriteiten. Dan nemen die kinderen maar genoegen met een PS2 en kleren van de Zeeman. En een weekje naar Centerparcs in Brabant is ook zomervakantie.
Precies. Als je een beetje je best doet koopt iedereen een rolex hoor.
Met dit soort aankopen nooit vragen naar de algehele mening
Eens. Als je geen 10 mille van je bankrekening kunt trekken om iets leuks mee te doen, heb je grotere problemen dan een ontbrekende Rolex.
Zeker als je ook nog eens een beetje scheef huurt of geen vaste lasten hebt omdat je nog bij pa en ma woont
Dan heb je gewoon een horlogekistje met 40k erin natuurlijk. Ook als je 25 bent.
Let wel, tegenwoordig pakt iedereen die zijn middelbare school heeft afgemaakt en enigszins normaal uit zijn woorden komt 6k bruto per maand. Dan kun je gewoon elk jaar een Rolex halen, ook als je gewoon in je koophuisje zit, al dan niet met kinderen.
Simpel zat. Dus waarom zou je dan met een hommage gaan rondlopen?
Weet niet in welke kringen jij je begeeft maar zomaar 10k van je bankrekening trekken dan is Pagani een leuk alternatief.