Een vriend van mij heeft wel een Pagani, maar dat is geen horloge.
Ook geen echte vriend zeker
Echte vrienden bestaan niet @pasd. Het is allemaal een grote schijnvertoning, het leven. Wen er maar aan.
Weet ik ook wel
Mooie combi met jubilee. Zag laatst ook een homage aan deze langskomen.
Pagne Design hadden ze die genoemd.
Volgens mij valt onder replica op het forum kopieën waar ook het merknaam vh origineel op staan. Deze horloges mogen niet op dit forum besproken worden.
Kopieën zonder merknaam of een andere merknaam noemen we hier hommages.
Zelf heb ik wat gemengde gevoelens bij hommages. Ik vind ze wel leuk om een bepaald ontwerp uit te proberen. Even n origineel om de pols geeft me niet altijd gelijk een goed beeld v hoe n horloge me zou bevallen.
Maar om ze regelmatig te dragen voel ik me er wat ongemakkelijk bij door het copy cat gehalte.
Toch draag ik n San Martin Panerai Mini fiddy hommage wekelijks als ik een dagje wellness doe. De beugel is erg praktisch en minder slijtage gevoelig dan een schroef kroon om elke keer em op tijd te zetten. Ook vind ik de extra veiligheid voor waterdichtheid van de beugel een prettige geruststelling.
Een origineel zou ik vanwege de extreme temperatuurschommelingen niet willen dragen. Heb al 2 horloges die de hete sauna’s niet goed verdroegen en eentje zelfs er kapot door is gegaan. En met dergelijke prijskaartjes is dat voor mij een te grote stap.
Echter voel me toch wat ongemakkelijk wanneer iemand em voor n Panerai aanziet en ik moet bekennen dat t n kopie is. Dusdanig dat ik n Revelot met (voor zover ik weet) een eigen design heb besteld. Heeft helaas niet zo n beugel maar n schroef kroon.
Ja leuker dan de oyster. En klopt, ik dacht zelf dat ze Pargne Design heette. bijna zelfde.
ach dingen zijn gewoon niks waard. maar kom, voor 30 kun je er niks van zeggen
Oh, maar mijn opmerking was ook meer in het algemeen bedoeld: ik heb liever origineel dan imitatie. Het ging mij er zeker niet om dat ik vind dat iedereen maar even >10K moet uitgeven aan een horloge. Van bijna alle merken -ook veel meer betaalbare, zoals TAG Heuer, Squale en Seiko- worden ‘hommages’ gemaakt. En die zou ik dus niet kopen. Heb dan liever een echte. Word ik toch blijer van.
Heerlijk topic weer.
Conclusie:
Het gaat er op HF een beetje om WIE er een hommage gekocht heeft en of dit cool gevonden wordt.
Het zou me niet verbazen als héél veel leden gewoon een paar hommages in de ‘side collectie’ hebben en hier tegelijkertijd driftig met het vingertje wijzen.
Heerlijk die wereldvreemdheid.
Ik weet niet in welke wereld jij leeft maar dat is niet het inkomen van de gemiddelde Nederlander.
Maar ik weet wel dat je graag een beetje speldenprikjes uitdeelt
Ik heb één Corgeut Flieger van AliExpress maar feitelijk zijn alle fliegers kopieën want het ontwerp is van de Wehrmacht.
Het is gewoon een, eeuwig terugkerende, non-discussie waar over het paard getilde types vanaf vinex-zolderkamertjes pretenderen dat ‘als je maar wilt’ een Rolex gewoon te betalen is, danwel dat even 10K lappen voor een geinig horloge voor iedereen de normale gang van zaken is. En wee de armoedzaaier die het lef heeft een Pagani binnen te harken…
Nou nou, poe, poe.
Zelfs de “tip” gezien om maar even je hypotheek te verhogen bij overwaarde om een Rolex te kunnen kopen. Ongelooflijk…
Een Zonda? dan heeft hij geen Pagani horloge nodig denk ik
Die heeft helemaal geen horloge nodig, die weet altijd wel hoe laat het is. Tijd voor een afspraak bij de manueel therapeut.
Ja haha belachelijk. Ik gebruik de DUO van de kinderen daar wel voor. Moehahahaha