Pakje kwijt richting USA. Advies?

Hallo lui,

heb een klokje onderweg naar de US, aangetekend en verzekerd verstuurd via PostNL. Is in de US aangekomen en volgens de tracking info zelfs vrij gegeven door de US customs op 26sept. Dan stokt het en is het pakketje “missing in action”.

Ik heb inmiddels een onderzoek laten starten bij PostNL en de ontvanger verzocht contact te zoeken met US customs.

Adviezen, suggesties en ervaringen zijn van harte welkom!

Hoi Rinus,

Misschien een beetje geduld, ik weet uit eigen ervaring dat het na vrijgave customs nog wel tot 4 weken kan duren voordat het pakketje uiteindelijk bezorgd wordt.

Een onderzoek starten aan beide kanten kan nooit kwaad, succes ermee!

Eric

customs in Amerika is meestal niet zo gemakkelijk, zeker na de aanslagen van 9-11… Ik had naar Amerika eerder voor UPS gekozen, maar dat is een ander verhaal.

Ik zou het nog even afwachten, ze gooien hem heus wel door.

Zijn toch 2 geruststellende antwoorden. Dank hiervoor!
We geven het nog wat tijd. PostNL zegt toch al dat zo’n aangevraagd onderzoek al zo’n 40 dagen duurt voordat er überhaupt iets uitkomt.

Geduld is dan echt een schone zaak.

Ik zou ook zenuwachtig worden hoor! Pakketje is al veel te lang onderweg. Maar Amerika is echt niet zo gemakkelijk.
Deze leadtime is wel meer uitzondering dan regel.

Een onderzoek door PostNL: dat betekent in de praktijk gewoon dat ze nog 2 maanden wachten… Maar goed: niet gek opkijken als het ineens weer opduikt. De T&T van PostNL stelt echt niets voor.

1 like

Precies, daarom kan je zulke zaken eigenlijk ook beter via UPS doen.

Customs laat pakketten soms lang in een loods liggen om te checken of er niets ontploft oid. Inderdaad een 9/11 gevolg.
Daarnaast kan je het tracktrace eens proberen op usps.com
Waar anderen ophouden, gaat deze site soms verder.

1 like

Bedankt voor de info, Jur.
De “overkant” houdt USPS al in de gaten.
Maar ik zal het ook eens van deze kant bekijken. Ik zie ook reacties die het met UPS doen maar volgens mij ligt het puur aan de US customs, dan maakt het toch niet uit wie de transporteur van hieruit is? Of krijgt UPS aan de “overkant” een voorkeursbehandeling?

Ups en usps hebben niets met elkaar te maken he?
Usps is United States Postal Service

Dat heb je nu dus al 2 keer gezegd! En hoe help dat iemand die iets met PostNL heeft opgestuurd? Niet dus :rage:

3 likes

Stel je niet zo aan.

Leg mij dan eens uit waarom ik beter met UPS kan versturen. Bedankt.

UPS is een van oorsprong Amerikaans bedrijf (dat heeft met inklaren en andere invoerformaliteiten net wat meer voordeel), daarnaast is het track&trace systeem van UPS veel preciezer. Het pakketje is makkelijker te volgen.
Op binnenland en Europa komt Post.nl er nog best mee weg, maar vooral naar Amerika is het moeilijker volgen. Natuurlijk gaat het 99% van de tijd goed, maar juist omdat UPS Amerikaans is hebben ze gewoon een kleine voorsprong. Het mag niet, maar gebeurd wel.

Dus mijn eerdere opmerking dat UPS een voorkeursbehandeling zou krijgen kan dus kloppen.

1 like

Ik mag het niet zeggen, maar dat zou kunnen kloppen… welkom in de wereld van internationale handel. Wil niet zeggen dat dat in dit specifieke geval ook is hoor. Het zal nooit worden toegegeven.

Zie ook niet in, hoe jij aan de oplossing van het probleem van de TS bijdraagt. Tijd gaat namelijk vooruit, niet achteruit.
Iets wat je als horlogeliefhebber toch opgevallen zou moeten zijn :grinning:

Het wordt spannend. Duister, mannen in regenjassen & complottheorieën…

Maar als ik bij Post.nl in de Bruna binnenstap voor een spoedje naar de VS, bieden zij ook iets van UPS aan. Is dat dan wel echt UPS of een soort samenwerking met Postnl, waarbij de Track & Trace twijfelachtig is?

Ik waardeer je sarcasme, maar ik geloof dat jij helemaal niets bijdraagd. Daarnaast draag ik wel wat bij, want misschien probeerd de topicstarter het volgende keer wel via UPS.

Daarnaast is het gewoon zo dat Amerikaanse bedrijven betere lijnen hebben. Dat is hetzelfde als Russische chauffeurs naar Moskou. Het zijn natuurlijk geen pannenkoeken bij Post.nl maar hoe korter de lijnen hoe beter de informatievoorzieningen.