Palerma Amphibia handopwinder

Vorige week op een marktje gekocht.Het horloge liep en zag er nog redelijk uit.

Een nietszeggend merk natuurlijk. Maar ach, ik vind 'm er aardig uitzien. Aan boord een FE 233-60 loopwerkje, dat perfect op tijd loopt.

Na wat poetsen ziet ie er al weer stukken beter uit

8 likes

Leuk model :slight_smile: Laat de achterkant eens zien? Zou het een “compressor” kast zijn, vanwege de amphibia benaming?

Nou, en is het er Ă©Ă©n? :innocent:

Haha nee. Ik vind het wel echt een heel leuk horloge. Mooie band ook, zat die eraan?

Het bandje zat eraan toen ik 'm kocht.

Zelf houd ik niet zo van dit soort leren bandjes, maar na herhaaldelijk van vriendin gehoord te hebben dat het zo’n mooi bandje is, wat goed bij het horloge past, moet ik toch maar geloven dat het niet misstaat.

:wink:

1 like

Mijn beste,

Een mooie aankoop!!
Zo zie je maar weer dat een vooralsnog onbeduidende handopwinder je een warm polsgevoel kan geven.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Inderdaad geen compressor kast nee, maar het blijft een leuk horloge, zal wel een frans uurwerkje in zitten.

Erg mooi, heeft er niks mee te maken wat voor merk het is vind ik.

Mooie bescheiden eye-catcher, vind ik. Krijg met dit soort klokken altijd veel meer commentaar en veel leukere gesprekken dan met bijvoorbeeld m’n Steinhart (Is dat een rolex?) of skx 007 (duik je dan? Wat lijkt die band gammel! (Jubilee)).

Veel plezier ervan!

NB: Moet toch echt vaker naar marktjes…

Mooi ding!! En netjes opgelapt.

Mooi gepoetst, ziet er weer goed uit. Veel plezier ermee :+1:

Een “nietszeggend merk” !? Palerma is namelijk wel mijn favoriete Nederlandse plakmerk, en ik heb er al een stuk of zes…

Dit is trouwens de eerst Amphibia die ik tegenkom, het volumemodel is de Coaster. Echt veel waard is het natuurlijk niet maar het zijn leuke designs en degelijke uurwerkjes en meestal zijn de kasten in all stainless en dat is echt een voordeel ten opzichte van verchroomde kasten.

Nee hoor, zo nietszeggend is het merk niet: ruim 40 jaar geleden voor de middelbare school gekregen, heb hem nog steeds en het loopt ook nog steeds. Paar jaar geleden een nieuw glaasje er op laten zetten.

3 likes

Zo mag ik het horen! Als iemand tegen mij zegt “Wat een raar merk, ik ken het helemaal niet”, dan antwoord ik gewoon met “Oh, maar wat als ik je vertel dat er zelfs verzamelaars zijn van dit merk” :smile:

Die ziet er ook niet verkeerd uit, mooi horloge zeg!

Hallo, inderdaad een leuk klokje. Ik heb er net eentje binnen zelfde model, maar iets andere wijzerplaat. geen cijfers maar dubbele strepen. Ziet er goed uit, maar hoe poets je het glaasje?

dank je horloG ik zal er naar kijken

gelukkig heb ik een buurman die autospuiter is. Weer even contact mee opnemen voor een paar stukjes schuurpapier. Ik denk dat ik eerst maar eens op een goedkoop klokje ga proefschuren.

Met een zachte doek en tandpasta kom je ook al een heel eind, het duurt alleen langer…

goeie tip

Nog een tipje om de kast van een horloge te poetsen, de lidl heeft weer van die fantastische zilver poets doekjes. Kost 1,49.