Panerai 318

Op het Paneristi Forum is een interessante discussie aan de gang. Let vooral op de foto’s.

Menno

Sjonge jonge, da’s “hot stuff” so to say.

::o

Triest, gewoon ronduit triest.

In de eerste plaats natuurlijk van Panerai maar je zult zien dat door dit artikel die mafkezen de prijzen nog verder omhoog laten gaan. Want nou gaan ze allemaal roepen dat ze die limited willen met dat ‘foute’ uurwerk…

Ongelovelijk, dan betaal je zoveel voor een horloge en dan stoppen ze er zo’n simpel onafgewerkt uurwerkje in. :? En inderdaad als het bekend word is het nog ineens een collectors item geworden ook die meteen in prijs omhoog schiet.

Het vervelende is natuurlijk dat als een fabrikant dit toegeeft ze de huidige eigenaren eigenlijk moeten compenseren doordat ze een “fout” gemaakt hebben maar aan de andere kant hebben de eigenaren ineens een limited met een uniek verhaal waardoor ze al ruim gecompenseerd worden. Maar je zal maar voor de eerste beurt opgaan en horen dat je een nepper heb gekocht terwijl hij echt is en Panerai er zelf het verkeerde onafgewerkte uurwerk in heeft gezet!

Het blijft een ongelovelijk verhaal…

Slechte zaak. Als alle horloges van zo’n goedkoop uurwerk zijn voorzien is inderdaad een nieuwe hype geboren. Paneristi zijn nogal “limited edition” minded geloof ik, dus dit gaat de prijs zeker opvoeren.

prijsopdrijvend is wat voor te zeggen, iedereen zeurt er wel over, maar wie zou 't nou niet willen dat je horloge ineens prijstechnisch de lucht in gaat?!?

oke, daar koop je geen horloge voor (ik hoor 't jullie denken) maar dit is toch wel een aardige bijkomstigheid

dat er zo’n onafgewerkt uurwerk in zit is natuurlijk niet goed, zeker niet voor een Panerai

Bizar dat Panerai dergelijke risico’s neemt en nog bizarder dit mogelijk een positief effect heeft op de prijzen van de 318 en Panerai er feitelijk dus mee wegkomt.

Hiermee gooi je volgens mij toch gewoon je naam te grabbel. Het is net als met de nieuwe kleren van de keizer… Hoe je het ook wend of keert, er zit gewoon een ebauche van hooguit 200Euro in een horloge van 3500E. Waar gaat dat nog over(td)

Zoals wel vaker bij grote bouwwerken (Brooklyn Bridge), vielen de kosten te hoog uit. Daardoor moest er beknibbeld worden op het uurwerk (td)

Slechte pers voor Panerai.

Briljant stukje marketing mi.
Panerai bezitters (een Panerai met dichte achterkant natuurlijk) gaan massaal hun horloge open schroeven…en maar hopen op zo’n vondst :smiley:

LeenV Schreef:

Briljant stukje marketing mi.
Panerai bezitters (een Panerai met dichte
achterkant natuurlijk) gaan massaal hun horloge
open schroeven…en maar hopen op zo’n vondst
:smiley:

Yep… helaas in beide klokken bewerkte Pam uurwerken…

Het blijft merkwaardig…

gr. Roel

Edit; tekst aangepast na het lezen van de “bewijs post”.

Wat een premium pruls is dat ding zeg! Als ik zo genaaid werd dan zou ik ook willen zoenen. Zover ik snel even gelezen heb zijn minimaal 8 exemplaren van dit wegwerpuurwerk voorzien en waarschijnlijk zelfs alle 150.
Opmerkelijk dat men dit zo doet omdat er altijd wel een liefhebber met kennis is die het uurwerk wil anschouwen en dit herkent. Zal mij benieuwen hoe het verder gaat.

zit 't topic nog eens te lezen en zie die folder

“Unique edition of 150 units”

uniek is 't zeker maar 't is schandalig

er zijn al wat lui op dat forum die een mail hebben gestuurd naar Panerai, zal een dezer dagen ook wel uitsluitsel over komen…zal me benieuwen wat de uitslag is.

wat betreft zo’n derderangs uurwerk, hoevaak komt zoiets nou eigenlijk voor.
een normaal mens zou er niet achter komen, en anders over een beurt over 5 jaar ofzo, maar dan is 't ook al te laat.
iemand enig idee?

waarschijnlijk heeft een aap de uurwerken in de kast gezet…
die deksel vind ik overigens wel mooi :wink:
maar de meeste Paneristi kopen het horloge toch niet voor het uurwerk (volgens het verslag). Rare jongens die Italianen…
Mijn HFle 2007 met unitas is mooier afgewerkt.
Heb ik het niet eens over m’n Stowa (tu)

Wow!

diep triest van panerai hoop dat ze hiermee niet weg komen

Echt te bizar eigenlijk :frowning:

ik heb hier mijn vraagtekens bij of dit wel zo is geleverd…Panerai zou zo’n risico niet nemen volgens mij…

Mafia praktijken?:slight_smile: